Τέλος στους απανταχού τζαμπατζήδες που κυκλοφορούν ανάμεσά μας, βάζει ο ΟΑΣΑ.
Γνωρίζαμε εδώ και καιρό πως στα άμεσα σχέδια του οργανισμού ήταν η μείωση του χρόνου που παραμένουν ανοιχτές οι πύλες, προκειμένου να σταματήσει την εισιτηριοδιαφυγή κι αυτό το συνεχές δυο-δυο.
Αυτό ήταν και ένα έργο που ανέθεσε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το οποίο ερεύνησε ποιο είναι το βέλτιστο χρονικό διάστημα που θα πρέπει να μένουν ανοιχτές οι πύλες όταν οι επιβάτες χτυπάνε το ηλεκτρονικό εισιτήριο ή την ηλεκτρονική κάρτα και κατέγραψε τι ισχύει στα ευρωπαϊκά κράτη.
Ο στόχος, λοιπόν, του ΟΑΣΑ για το κλείσιμο των πυλών στα 5 δευτερόλεπτα αντί για τα 8, τέθηκε τελικά σε εφαρμογή και ήδη δοκιμάζεται στους σταθμούς Σύνταγμα και Συγγρού Φιξ του μετρό, και Νεραντζιώτισσα του ΗΣΑΠ.
Παράλληλα, να σημειωθεί πως έχουν αυξηθεί και οι έλεγχοι εισιτηρίων, οι οποίοι μάλιστα έχουν αρχίσει να αποδίδουν καρπούς. Τα έσοδα από την ακύρωση εισιτηρίων τις πρώτες 21 ημέρες του Μαρτίου ανήλθαν στα 15,6 εκατομμύρια ευρώ.
Τα έσοδα αναμένεται να ενισχυθούν ακόμα περισσότερο από την αύξηση των ελέγχων εισιτηρίων σε λεωφορεία και τρόλεϊ, στα οποία παρατηρείται το υψηλότερο ποσοστό εισιτηριοδιαφυγής.
Τέλος, τις επόμενες ημέρες θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις και για τη μετακίνηση των πυλών στο σταθμό Πανεπιστήμιο του μετρό.
Τις ώρες αιχμής οι υπεύθυνοι του σταθμού αναγκάζονται να ανοίγουν τις πύλες, καθώς η κίνηση των επιβατών αποδείχθηκε μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη στις μελέτες, με αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές στις σκάλες που οδηγούν στην έξοδο.