fbpx

6 τρόποι που το να μην κοιμάσαι αρκετά, «σε σκοτώνει» χωρίς να το καταλαβαίνεις!


Ο μέσος ενήλικας χρειάζεται από 7 έως 9 ώρες ύπνου καθημερινά, ώστε ο οργανισμός του να είναι σε θέση να λειτουργεί κανονικά, χωρίς επιπτώσεις στην υγεία. Όλοι γνωρίζουμε πόσο σημαντικός και απαραίτητος είναι ο ύπνος για τον οργανισμό μας, πόσοι όμως από εμάς το εφαρμόζουμε στην πράξη; Όταν κοιμάσαι λίγες ώρες ή πέφτεις αργά στο κρεβάτι ή αφήνεις ανοιχτή την τηλεόραση, κάνεις κακό στον εαυτό σου, ακόμα κι αν δεν το καταλαβαίνεις. Κάποια στιγμή στο μέλλον όμως, οι συνέπειες θα φανούν και δύσκολα θα μπορείς να τις διορθώσεις.

Ακόμη κι αν δεν μπορείς καθημερινά να τηρείς αυτό το απαραίτητο 8ωρο λόγω δύσκολης ρουτίνας ή υποχρεώσεων, πρέπει τουλάχιστον να φροντίζεις πάντα να χρησιμοποιείς μερικές τεχνικές που είναι δοκιμασμένες για να σε κάνουν να κοιμηθείς σαν πουλάκι στο λεπτό. Αν δεν το κάνεις κι αφήσεις τις μέρες να περνούν χωρίς να κλείνεις μάτι, δε θα αργήσει η στιγμή που θα δεις στο σώμα και στον οργανισμό σου το μεγάλο κακό που τους έκανες. Τα άσχημα πράγματα που μπορούν να σου συμβούν αν δεν κοιμάσαι αρκετά, είναι πολλά και πρέπει να δώσεις βάση… προτού να είναι αργά:

#1 Η έλλειψη ύπνου φαίνεται στη ζυγαριά 

Νομίζω πως αυτό είναι προφανές. Όταν κάποιος/α δεν απολαμβάνει ποιοτικό ύπνο, το ρίχνει στο φαΐ για να ξεδώσει. Ένα άτομο που δεν κοιμάται, τρώει μακράν περισσότερο από ένα άλλο που κοιμάται φυσιολογικά, ενώ έχει και περισσότερες λιγούρες μέσα στην ημέρα για τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες. Άμα δεν αφιερώνεις λοιπόν τον πρέποντα χρόνο στον ύπνο, να ξέρεις ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα δεις τα κιλά στη ζυγαριά να αυξάνονται εκθετικά, γεγονός που θα οφείλεται στο ότι όσο είσαι ξύπνιος/α τρως περισσότερο και φυσικά έχεις παραπάνω στρες και ο μεταβολισμός σου επηρεάζεται.

#2 Σου κόβονται χρόνια, τα παίρνουμε εμείς

Κι όμως, έρευνες έχουν δείξει ότι τα άτομα που έχουν κακή ποιότητα ύπνου ζουν λιγότερο από εκείνα που κοιμούνται φυσιολογικά, δηλαδή στις ώρες που πρέπει. Ο ύπνος λοιπόν, είναι ένα μυστικό για καλή και μακρόχρονη ζωή και πώς να μην είναι άλλωστε; Σεξ – φαΐ – ύπνος, είναι το γνωστό τρίπτυχο. Οι άνθρωποι που περνούν λιγότερο από 5 ώρες καθημερινά στο κρεβάτι τους, έχουν λιγότερες πιθανότητες να ζήσουν το ίδιο με εκείνους που απολαμβάνουν παραπάνω χρόνο με το στρωματάκι τους.

#3 Η μνήμη σου κάνει φτερά

Προφανώς επηρεάζεται κι ο εγκέφαλός σου, τι περίμενες δηλαδή; Το μυαλό δίχως την απαραίτητη ξεκούραση, δεν μπορεί ποτέ να είναι στο 100% των δυνατοτήτων του. Όχι απλά θα επηρεαστεί η μνήμη σου, αλλά μακροχρόνια μπορεί να βρεθείς αντιμέτωπος/η με την κατάθλιψη, το άγχος αλλά και τη διπολική διαταραχή. Η μνήμη σου θα κάνει μόνο τα βασικά. Θα κρατάς δηλαδή τα σημαντικά γεγονότα και θα ξεχνάς όλες τις λεπτομέρειες. Επίσης, θα δυσκολεύεσαι να δημιουργείς νέες μνήμες.

#4 No sleep? No sex

Αν δεν είχες φρικάρει αρκετά με τις παραπάνω επιπτώσεις του κακού ύπνου στον οργανισμό σου, τώρα είναι η στιγμή. Από το 1 έως το 10, πόσο σημαντικό είναι το σεξ στη ζωή σου; Έχεις σκοπό να κάνεις για πολλά χρόνια, όσο θα μπορείς ακόμα ή μήπως θες να το αποχαιρετίσεις και να καλογερέψεις; Διότι όσοι κοιμούνται λίγο, έχουν πεσμένες σεξουαλικές ορμές και δε βλέπουν το σεξ όπως πρώτα. Η λίμπιντο σταδιακά εξαφανίζεται, όπως και οι γκόμενοι/ες που δε θα μπορείς πια να σταυρώσεις.

#5 Καλώς το αρρωστιάρικο

Φυσικά θα επηρεαστεί και το ανοσοποιητικό σου από την κακή ποιότητα ύπνου. Αυτός παίζει σημαντικό ρόλο ακόμα και στα κρυοπαγήματα και στις ιώσεις. Όταν δεν κοιμάσαι αρκετά, γίνεσαι πιο αδύναμος/η, άρα και πιο επιρρεπής σε κάθε λογής αρρώστιες και εμείς θα σε κοροϊδεύουμε και θα λέμε «Να τος ο αρρωστιάρης!» . Σοβαρά τώρα, αν θες να είσαι υγιής και να στέκεσαι στα πόδια σου και να μην ταλαιπωρείσαι κάθε τρεις και λιγάκι από αρρώστιες, φρόντισε να κοιμάσαι καλά.

#6 Γίνεσαι bitch της κακιάς ώρας

Ε, λογικό να επηρεαστεί και η διάθεσή σου αλλά και η ενέργειά σου. Δεν έχεις διάθεση να μιλήσεις σε κανέναν, όλα γύρω σου σε ενοχλούν, αρπάζεσαι με την παραμικρή αφορμή και σιγά σιγά θα είσαι δακτυλοδειχτούμενος/η ως «Μην πλησιάζετε, το άτομο είναι παρανοϊκό». Μα πώς ακριβώς να μπορέσεις να διαχειριστείς τα συναισθήματα και τις σκέψεις σου, όταν δεν έχεις κοιμηθεί όσο πρέπει; Και δύστροπος/η θα γίνεις, και ανυπόφορος/η και απ’ όλα.

Φρόντισε λοιπόν να περνάς παραπάνω ποιοτικό χρόνο στο κρεβάτι σου, άμα δε θες να δεις τον εαυτό σου να μετατρέπεται σε ένα κουβάρι με νεύρα, κακή διάθεση και πολλά κιλά.


Photo by Ivan Oboleninov from Pexels

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET