Μέσα στον Ιούλιο εξετάζεται η δοκιμαστική έναρξη λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αρχικά θα λειτουργήσουν και τα δύο συστήματα άγνωστο μέχρι πότε καθώς δεν έχουν διασυνδεθεί τα συστήματα του ΟΑΣΑ με το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ώστε σε περίπτωση ανάγκης να ανοίγουν ταυτόχρονα όλες οι πύλες με το πάτημα ενός κουμπιού.
Παράλληλα, σύμφωνα με το euro2day.gr, ανοιχτές μένουν οι εκκρεμότητες με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα καθώς ο ΟΑΣΑ έστειλε νέο φάκελο στον οποίο αναφέρεται πως στα προσωπικά στοιχεία των χρηστών που θα καταγράφονται δεν θα περιλαμβάνεται ο ΑΜΚΑ (Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης).
Ωστόσο, η καταγραφή των στοιχείων με τις διαδρομές κάθε χρήστη στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι απαραίτητη ώστε να εφαρμοστεί μελλοντικά η κλιμακωτή χρέωση που είναι και πιο δίκαιη.
Όμως, μέχρι να λυθεί η εκκρεμότητα με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα η διοίκηση του ΟΑΣΑ δε μπορεί να προμηθευτεί τις ηλεκτρονικές κάρτες αφού δε γνωρίζει ποια στοιχεία θα αναγράφονται σε αυτές.
Αν και οι επαναφορτιζόμενες ηλεκτρονικές κάρτες είναι η κυριότερη μορφή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θα υπάρχουν και μαγνητικές κάρτες (χωρίς δυνατότητα επαναφόρτισης) αλλά και χάρτινα εισιτήρια με τα οποία οι χρήστες θα μπορούν να κάνουν συγκεκριμένο αριθμό διαδρομών.
Για να δούμε, πως τελικά θα εφαρμοστεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο και πόσο εύχρηστο θα είναι από το επιβατικό κοινό, το οποίο αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από ηλικιωμένους ανθρώπους.