fbpx

Νομοσχέδιο Υπ. Παιδείας: Επιστρέφουν τα Λατινικά, θα μετράει και η διαγωγή των μαθητών!


Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που φέρει τον τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» και αναμένεται να συζητηθεί εντός της επόμενης εβδομάδας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και στη συνέχεια να τεθεί προς ψήφιση.

Αναφορικά με αυτό, οι αλλαγές που προκύπτουν είναι αρκετές και αφορά όλο το φάσμα της Παιδείας. Από τα νηπιαγωγεία στα οποία ξεκινά η πιλοτική δοκιμή των Αγγλικών μέχρι τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια.

Όσον αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έρχονται νέα δεδομένα για τις Πανελλαδικές εξετάσεις, καθώς και για τα εξεταζόμενα μαθήματα στο Γυμνάσιο, ενώ αυτό που επαναφέρεται είναι η αναγραφή της διαγωγής στους τίτλους σπουδών. Από την άλλη, για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, προτείνεται η καθιέρωση βάσης μετεγγραφής και ο εξορθολογισμός των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων.

Πιο αναλυτικά έχουμε:

Αλλαγές στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

Ο ντόρος για την κατάργηση των Λατινικών από πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα αποτελεί παρελθόν, αφού μπαίνουν ξανά στο τιμόνι των εξετάσεων. Καταργείται, έτσι, η Κοινωνιολογία που είχε πάρει τη θέση των Λατινικών, για τους υποψήφιους των Ανθρωπιστικών Σπουδών. Η αλλαγή θα ισχύσει από την σχολική χρονιά 2021-22, δηλαδή για τους μαθητές που θα μπουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στη Β’ Λυκείου.

Επιπλέον, για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, οι Ομάδες Προσανατολισμού θα γίνουν τρεις, από τέσσερις που είναι σήμερα:

1. Ανθρωπιστικών Σπουδών
2. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας
3. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής

Από την ερχόμενη χρονιά, επιστρέφουν και οι συντελεστές βαρύτητας που θα ισχύουν σε δύο μαθήματα ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.

Αλλαγές στο Λύκειο

Στους τίτλους σπουδών επαναφέρεται η αναγραφή της διαγωγής, ενώ στο γενικότερο πλαίσιο των αλλαγών στο Λύκειο, αυξάνονται κατά ένα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και Γ’ Λυκείου και οι μαθητές θα προάγονται εφόσον έχουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10 αντί για 9,5 που είναι σήμερα.

Οι μαθητές Θεωρητικής Κατεύθυνσης δε, στη Γ’ Λυκείου, θα παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα Μαθηματικά και οι Θετικής Κατεύθυνσης την Iστορία. Όσον αφορά την Τράπεζα Θεμάτων θα επιστρέψει σταδιακά και θα αφορά τους μαθητές που θα εισέρχονται από το επόμενο σχολικό έτος στην Α’ Λυκείου.

Κατανομή ωρών διδασκαλίας

Ενισχύεται η διδασκαλία της Πληροφορικής, των Ξένων Γλωσσών, των Κλασικών Γραμμάτων και της Φυσικής Αγωγής, όπως και η εκπόνηση ερευνητικών/συνθετικών εργασιών ως συμπληρωματικός ή εναλλακτικός τρόπος αξιολόγησης.

Οργάνωση και παρακολούθηση μαθημάτων – Αξιολόγηση

Μεταξύ άλλων, στο Γυμνάσιο αυξάνονται από 4 σε 7 τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα και προβλέπεται ερευνητική εργασία για την Πληροφορική, εξορθολογίζονται οι προϋποθέσεις προαγωγής και απόλυσης των μαθητών (βαθμολογική βάση 10 σε κάθε μάθημα ή 13 κατά μέσο όρο, και προσθήκη ορίου μαθημάτων -4- για δυνατότητα επανεξέτασης τον Σεπτέμβριο).

Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

Από τον Σεπτέμβριο του 2020 προβλέπεται να λειτουργήσουν 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά Σχολεία.

Τα σημερινά Πειραματικά Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα χαρακτηριστούν Πρότυπα Σχολεία, ενώ τα πέντε Πειραματικά Σχολεία των πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Μακεδονίας, Πατρών και Κρήτης (Ρέθυμνο) Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα παραμείνουν ως έχουν, πειραματικά.

Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα σε κάθε σχολείο της Επικράτειας να υποβάλει αίτηση για τον χαρακτηρισμό του ως Πρότυπο ή Πειραματικό.

Αξιολόγηση σχολείων και επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Θεσμοθετείται από το ερχόμενο σχολικό έτος (2020-21) ένα νέο πλαίσιο για την καλύτερη οργάνωση του ετήσιου προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, που συνδυάζεται με τον σχεδιασμό συλλογικών και επιμορφωτικών δράσεων για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, καθώς και για τη διττή αξιολόγηση σε επίπεδο σχολικής μονάδας: αφενός, εσωτερική αυτό-αξιολόγηση, και αφετέρου εξωτερική αξιολόγηση από το οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ.. Η εξωτερική αξιολόγηση προβλέπει ενεργό ρόλο του ΙΕΠ καθώς και της ΑΔΙΠΠΔΕ, αρχής που σχετίζεται με τη διασφάλιση της ποιότητας στην παρεχόμενη Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Όσο για τους εκπαιδευτικούς στην τάξη, εισάγονται κίνητρα και ρυθμίσεις για την καλύτερη αντιμετώπιση της πλήρωσης κενών, ιδίως μέσω της διπλής μοριοδότησης της εκπαιδευτικής υπηρεσίας που παρέχεται σε δυσπρόσιτες περιοχές και της προτεραιότητας στην κάλυψη λειτουργικών κενών στη διδασκαλία πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων. Προβλέπεται επίσης 2ετής διάρκεια ισχύος πινάκων των εκπαιδευτικών.

Ρυθμίσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού

Θεσμοθετείται ο «Εκπαιδευτικός Εμπιστοσύνης», που λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τις υφιστάμενες υποστηρικτικές δομές, και ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Δρομολογούνται, επίσης, αλλαγές στη διαβάθμιση των προβλεπόμενων παιδαγωγικών μέτρων.

Μετεγγραφές

Σχετικά με τις μετεγγραφές, προτείνεται η καθιέρωση βάσης μετεγγραφής (βάση εισαγωγής μείον 2.750 μόρια) και ο εξορθολογισμός των οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων, όπως για παράδειγμα η εξέταση του μέσου όρου των εισοδημάτων των 3 τελευταίων ετών και όχι μόνο ενός. Επιπλέον θα υπάρξει και β’ κύκλος μετεγγραφών, με περιορισμένη δυνατότητα μετακίνησης σε άλλο τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου.

Εξωστρέφεια Πανεπιστημίων

Προβλέπεται η δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων από κάθε ΑΕΙ (χωρίς υποχρεωτική συνεργασία με το ΔΙΠΑΕ και χωρίς να απαιτείται προηγούμενη έγκριση Υπουργού), θεσμοθετούνται τα κοινά (joint) και διπλά (dual) προγράμματα σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ, θερινά προγράμματα στα ΑΕΙ, ενώ παράλληλα παρέχονται διευκολύνσεις για την προσέλκυση και τη διαμονή αλλοδαπών φοιτητών.

Δείτε όλο το νομοσχέδιο ΕΔΩ.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET