ΓΝΩΜΟΥΛΑ

Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα στο Μεσαίωνα!

Γράφει ο Γιάννης Μπελεσιώτης Τελικά έχουμε πολλή δουλειά ακόμη ως κοινωνία...

Οι πατεράδες είναι από τα πιο σημαντικά στηρίγματα στις ζωές μας. Πάντα εκεί να μας αγκαλιάσουν, να μας νουθετήσουν, να μας μαλώσουν, ακόμα και να μας βοηθήσουν να μαζέψουμε τα κομμάτια μας και να μας δείξουν ότι δεν πρέπει να τα παρατάμε τόσο εύκολα, γιατί η ζωή δεν τελειώνει σε μια χοντρή μαλακία που κάναμε. Δε θα ζητήσουν ανταλλάγματα, θα δώσουν όμως έτσι απλόχερα την ανιδιοτελή αγάπη τους.

Ο καθένας μας έχει μερικές από τις πιο γλυκές παιδικές αναμνήσεις μαζί με τον μπαμπά του. Τις βόλτες στις παιδικές χαρές και το παιχνίδι στην πλατεία της γειτονιάς, πάντα κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του.

Στις 21 Ιουνίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα και με αφορμή αυτό το γεγονός, πολλοί ήταν εκείνοι που ετοίμασαν ένα σποτάκι με τη συγκεκριμένη θεματική.

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΑΒ Βασιλόπουλος» κυκλοφόρησε με τη σειρά της ένα υπέροχο καρέ, στο οποίο απεικονίζεται ένας μπαμπάς να κρατάει αγκαλιά την κόρη του, η οποία προηγουμένως τον έχει βάψει με ό,τι μπορείς να φανταστείς. Η φωτογραφία αυτή συγκαταλέγεται στην καμπάνια της εταιρείας «Για ό,τι θέλεις να είσαι» και συνοδευόταν από τη λεζάντα «Για σένα και πριγκίπισσα γίνομαι».

Η εικόνα αυτή ξεσήκωσε θύελλα θετικών, αλλά και αρνητικών αντιδράσεων.

Η αλήθεια είναι πως αγαπάω βαθιά το σύγχρονο μάρκετινγκ. Δε θα δούλευα ποτέ σ’ αυτό, αλλά στ’ αλήθεια το αγαπάω. Μόνο αυτό έχει τη δυνατότητα με μία διαφημιστική ενέργεια να αναδείξει μία τόσο όμορφη σχέση όπως πατέρα – κόρης και ταυτόχρονα το τι πάει τόσο μα τόσο στραβά στην κοινωνία που ζούμε.

Για μένα προσωπικά είναι μία από τις πιο ζεστές και ρεαλιστικές εικόνες που έχω δει ποτέ στη ζωή μου. Δείχνει πως το παιχνίδι με τα παιδιά μας είναι μία γιορτή και στις γιορτές δεν υπάρχουν «μη» και «όχι». Ο πατέρας αφήνει την κόρη του να κάνει ό,τι θέλει με το πρόσωπό του, για να μην της χαλάσει χατίρι, ειδικότερα, δε, την ώρα του παιχνιδιού, που όλοι γνωρίζουμε πόσο ιερή είναι για τα παιδιά.

Φυσικά κάποιοι βρήκαν ευκαιρία να βγάλουν τις ομοφοβικές τους απόψεις σε δημόσια θέα, ακόμα κι αν πραγματικά δεν τους ρωτήσαμε. Μάλλον είναι κακό να βάφεται με χρώματα ένας άντρας. Γιατί ο άντρας ως γνωστόν είναι ο σκληρός, δεν εκφράζει συναισθήματα, δεν κλαίει, είναι ο πολλά βαρύς, ο μάτσο και η εικόνα αυτή ήταν αρκετή ώστε όλα αυτά να πάνε περίπατο. Εννοείται πως δε βάφεται. Μαλακάς είναι δηλαδή για να βάφεται; 

Σε εκείνο το σημείο πολλοί αντί να κοιτάξουν την εικόνα ενός τρισευτυχισμένου πατέρα που παίζει με το παιδί του, είδαν κάτι εντελώς διαφορετικό, κολλώντας μάλιστα τις ταμπέλες «τραβεστί» και «ανωμαλία».

Αυτό που πραγματικά με στεναχωρεί είναι πως πολλοί από αυτούς που έχουν τέτοιες παλαιολιθικές απόψεις, είναι και οι ίδιοι γονείς. Τα παιδιά τους δηλαδή μεγαλώνουν σε περιβάλλον που δεν μπορούν να εκφραστούν, να πούνε πώς νιώθουν και πάντα τρέμουν να μιλήσουν, γιατί αισθάνονται πως θα στιγματιστούν.

Πιστεύετε αλήθεια ότι αυτά δε συμβαίνουν γύρω μας ή ότι ισχύουν σε ελάχιστο βαθμό;

Κουνήστε λίγο το κεφάλι σας, κοιτάξτε δεξιά κι αριστερά και θα καταλάβετε. Ειλικρινά, δεν υπάρχει χειρότερο από ένα 17χρονο παιδί να τρέμει από το φόβο και την πίκρα του για σχετικά ζητήματα.

Σε δεύτερη ανάγνωση, το σποτάκι προσπαθούσε να αποσυνδέσει την ημέρα του πατέρα με την τοξική πατριαρχία, η οποία έχει ταλαιπωρήσει αυτή τη χώρα δεκαετίες ολόκληρες. Με τα σχόλια που διάβασα νομίζω πως έχουμε πάρα πολλή δουλειά ακόμη μπροστά μας και δυστυχώς πολλοί αυτοί τη στιγμή δεν ξέρουν καν για τι πράγμα μιλάω. Αυτό είναι και το χειρότερο.

Είναι σημαντικό τα μεγάλα brands να θίγουν τέτοια θέματα όποτε έχουν την ευκαιρία. Μακριά από το no politica πια. Είδαμε πού μας έχει φτάσει αυτή η τακτική. Τέλος με τους ισαποστάκηδες και εκείνους που δεν παίρνουν θέση για τίποτα. Πάντα θα προτιμάω εκείνους που υποστηρίζουν κάτι σθεναρά, με κίνδυνο να χάσουν ένα μεγάλο κομμάτι της πελατείας τους, παρά αυτούς που επιλέγουν πάντα να παίζουν safe με τη σιωπή. Πολλοί κατηγορούν τις εταιρείες πως κινούνται με βάση τη μόδα, με σκοπό να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Εντάξει, αν είναι να γίνουν γνωστά στο ευρύ κοινό θέματα σημαντικής κοινωνικής ευθύνης, όπως ο αντιρατσιμός και η ισότητα, αντέχω να πουλήσουν και κανένα προϊόν παραπάνω.

Τέλος, υπάρχει και μία πτυχή που δεν σκέφτεται πραγματικά κανείς. Θα το κάνω εγώ για εσάς. Έχω πολλούς φίλους, που οι περισσότεροι από αυτούς είναι ζευγάρια. Κάποια παλεύουν εδώ και χρόνια να κάνουν ένα παιδί και δεν τα καταφέρνουν. Τρέχουν σε γιατρούς και νοσοκομεία, ψάχνοντας με αγωνία την καλύτερη συμβουλή. Δε σταματάνε να προσπαθούν, ακόμα κι αν πάρα πολλές φορές απογοητεύονται.

Είμαι σίγουρος πως θα έδιναν τα πάντα για να έχουν μία παρόμοια εικόνα μέσα στο σαλόνι του σπιτιού τους. Μια εικόνα γεμάτη χαμόγελα και χρώματα.

OUR20s

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET