fbpx

Φθηνότερο εισιτήριο ΜΜΜ και δωρεάν μετακίνηση για τους νέους εξετάζει η κυβέρνηση!


Ανάμεσα στα πράγματα που προκαλούν πονοκέφαλο τον καιρό των συνεχών ανατιμήσεων, είναι φυσικά οι μετακινήσεις. Και δε μιλάμε μόνο για αυτές που πραγματοποιούνται με αυτοκίνητο, αλλά κι εκείνες με τα ΜΜΜ.

Με το budget των νοικοκυριών να παραμένει ίδιο την ώρα που τα πάντα γύρω ακριβαίνουν, ακόμα και η σταθερή τιμή των εισιτηρίων μοιάζει να αποτελεί πρόβλημα.

Στα σχέδια της κυβέρνησης που θα παρουσιαστούν στις 10 Σεπτεμβρίου στη ΔΕΘ λοιπόν, είναι μεταξύ άλλων και ενέργειες για φθηνότερη μετακίνηση με τις συγκοινωνίες. Συγκεκριμένα, στο τραπέζι υπάρχουν τα παρακάτω 4 σενάρια:

  • Το πρώτο σενάριο αφορά στη μείωση τιμής εισιτηρίου για όλους.
  • Το δεύτερο είναι να διατίθεται φθηνή κάρτα απεριορίστων διαδρομών κατά το πρότυπο της Γερμανίας για τους καλοκαιρινούς μήνες, που κόστιζε 9 ευρώ για όλα τα ΜΜΜ.
  • Υπάρχει επίσης η σκέψη οι νέοι έως 29 ετών να μπορούν μετακινούνται εντελώς δωρεάν.
  • Εξετάζεται τέλος, η ελεύθερη είσοδος στα μέσα συγκοινωνίας τις πολύ πρωινές ώρες.

Τα επικρατέστερα ωστόσο, σύμφωνα με το Πρώτο ΘΕΜΑ, είναι η μεγάλη μείωση των μηνιαίων καρτών για όλους (από 30 ευρώ στα 15 π.χ), καθώς και η βοήθεια αποκλειστικά των νέων ατόμων, έως 25 ή 30 ετών, προσφέροντας δωρεάν μετακίνηση.

Οποιοδήποτε μέτρο κι αν ισχύσει πάντως, το σίγουρο είναι ότι το επιβατικό κοινό θα αυξηθεί, το ίδιο και οι ανάγκες για περισσότερα δρομολόγια. Μαζί με το όποιο μέτρο λοιπόν, πρέπει να εξασφαλιστούν και οι αξιοπρεπείς συνθήκες στα ΜΜΜ.

Μοντέλο Αυστρίας

Το μοντέλο της Αυστρίας, το οποίο επίσης έχει τραβήξει την προσοχή, εφαρμόστηκε από τα τέλη του 2021 και καθιστούσε δυνατή την αγορά ενός εισιτηρίου απεριόριστων διαδρομών με όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της χώρας και με ετήσια ισχύ. Το βασικότερο πρόβλημα σε αυτό το μοντέλο, είναι το γεγονός πως δεν έχουν όλοι οι πολίτες τη δυνατότητα να προκαταβάλλουν ένα ποσό για τις μετακινήσεις ολόκληρης της χρονιάς, ακόμα και αν η έκπτωση είναι σημαντική.

Μοντέλο Γερμανίας 

Στη Γερμανία εφαρμόστηκε το μηνιαίο εισιτήριο ύψους 9 ευρώ για τους καλοκαιρινούς μήνες και είχε μεγάλη απήχηση στο κοινό. Ουσιαστικά, μέσω της πληρωμής ενός συμβολικού ποσού, οι επιβάτες δικαιούνται απεριόριστες μετακινήσεις ενώ παράλληλα «εκπαιδεύονται» στη χρήση εισιτηρίων απεριόριστων διαδρομών και στην επιλογή των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αντί των Ι.Χ.

Μοντέλο Ισπανίας

Την ίδια στιγμή, η Ισπανία παρέχει από αυτό το μήνα και ως το τέλος της χρονιάς δωρεάν μετακινήσεις με τρένα σε μικρές και μεσαίες αποστάσεις, ένα μέτρο που προς το παρόν φαίνεται να είναι δημοφιλές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πάντως πρόκειται για μία χώρα με πιο ανεπτυγμένες επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, κάτι που σαφώς και δεν ισχύει στη χώρα μας.

Αναμένουμε λοιπόν την 10η Σεπτεμβρίου, για να μάθουμε αναλυτικά τις προθέσεις της κυβέρνησης για το θέμα της στέγη των φοιτητών και των νέων γενικότερα, καθώς και για τη μετακίνηση.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET