Τι παίχτηκε σήμερα με τις μπροστινές πόρτες σε λεωφορεία και τρόλεϊ;


Όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ την προηγούμενη εβδομάδα, το επιβατικό κοινό από σήμερα θα μπαίνει και θα βγαίνει μόνο από την μπροστινή πόρτα των λεωφορείων και των τρόλεϊ. Σκοπός του νέου μέτρου είναι η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, καθώς οι οδηγοί θα είναι πλέον υπεύθυνοι για την επικύρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ηλεκτρονικής κάρτας.

Το μέτρο λοιπόν τέθηκε σε εφαρμογή, αλλά όχι σε όλα τα λεωφορεία. Για παράδειγμα, τ0 608 που πήραμε σήμερα άνοιξε κανονικά τις πόρτες, αντίστοιχα και όσα πέρασαν από τη Λιοσίων, ενώ στον 'Αλιμο το Β2 άνοιξε μόνο τη μπροστινή πόρτα. Είμαστε σίγουροι πως πολλοί από εσάς βιώσατε και τις δύο κατηγορίες, σήμερα.

Ορισμένα λεωφορεία φέρουν μάλιστα και σχετική κάρτα που αναγράφει "Μόνο Είσοδος" και "Μόνο Έξοδος", αλλά προς το παρόν η οργάνωση για ακόμη μια φορά απουσιάζει.

Ειδικότερα, ο Πρόεδρος Εργαζομένων Συνδικάτου ΟΑΣΑ ΟΣΥ, Κωνσταντίνος Σιορίκης δηλώνει στο iefimerida οτι οι οδηγοί λεωφορείων δεν έχουν επίσημα ενημερωθεί για το νέο μέτρο για την εισφοροδιαφυγή σε λεωφορεία και τρόλεϊ που ετοιμάζεται να προωθήσει ο ΟΑΣΑ. Κάνει λόγο για προχειρότητα και για ερασιτεχνισμούς, ενώ τονίζει πως όλα αυτά δε θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν σε ένα σαββατοκύριακο.

«Εμείς ως συνδικάτο δεν έχουμε ενημερωθεί επίσημα. Σήμερα οι οδηγοί ανοίγουν όλες τις πόρτες και η τεχνική οδηγία από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ προς την ΟΣΥ είναι ότι θα ανοίγει ο οδηγός την μπροστινή την πόρτα και με μια καθυστέρηση 2- 3 δευτερολέπτων θα ανοίγει και τις υπόλοιπες πόρτες. Είναι δυνατόν; Μπορεί κάποιος νοήμων να σκεφτεί οτι σε δυο δευτερόλεπτα μπορεί να ανοίγει και τις άλλες πόρτες; Τίθεται ένα ερώτημα εδώ, αν κάποιος επιβάτης ανεβεί από την δεύτερη η την τρίτη πόρτα ο οδηγός τι θα κάνει;», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, αναφέρθηκε για τους δρόμους όπου υπάρχει μεγάλη επιβατική κίνηση και προφανώς θα δημιουργηθούν προβλήματα. 

«Όπου υπάρχει μεγάλη επιβατική κίνηση το μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Θέλουν να διασφαλίσουν τα έσοδα, αλλά δεν θα το καταφέρουν με αυτόν τον τρόπο, χωρίς καμία ενημέρωση, η ενημέρωση είναι αμφίδρομη, πρέπει να γίνει και προς το επιβατικό κοινό, αυτές οι αποφάσεις είναι πρόχειρες. Δεν μπορεί μέσα σε 48 ώρες το ΣΚ, να γίνει η ενημέρωση τοσο των οδηγών, αλλά και του επιβατικού κοινού ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή επιβίβαση.

Εμείς ως συνδικάτο είμαστε ξεκάθαροι, όταν αξιωθούν να εξασφαλίσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις σε επάρκεια οδηγών και λεωφορείων είμαστε εδώ να το συζητήσουμε. Σε μια λεωφορειακή γραμμή πχ Στουρνάρη -Κηφισιά που έχει 35 στάσεις, από 5 δευτερόλεπτα να υπάρχει καθυστέρηση στη στάση ξέρετε πόσο θα καθυστερήσει το δρομολόγιο; Θα υπάρξει τεράστια αναμονή στις στάσεις και ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού».

Στις δηλώσεις του για το νέο μέτρο του ΟΑΣΑ, καταλήγει λέγοντας πως: «Το γνωρίζουν και οι ίδιοι, το μέτρο δεν πρόκειται να υλοποιηθεί», ενώ πρόσθεσε πως είναι πολλά αυτά που πρέπει να διευθετηθούν πρώτα.

Από την άλλη όψη του νομίσματος, ο κόσμος εμφανίζεται επιφυλακτικός για την είσοδο και έξοδο από τη μπροστινή πόρτα.

Συγκεκριμένα, ο κ. Γιώργος Παπαγεωργίου που μίλησε στη Lifo είπε χαρακτηριστικά: «Μέχρι να το συνηθίσω θα περάσει ένα μικρό χρονικό διάστημα. Τόσα χρόνια εξάλλου όποτε ανέβαινα σε λεωφορείο ούτε που σκεφτόμουν από ποια πόρτα πρέπει να ανέβω. Ελπίζω πάντως να το τηρήσει ο κόσμος και να μην προσπαθούν κάποιοι να ξεφύγουν».

Αντίθετα, η 22χρονη Μαρία Παπαοικονόμου δήλωσε: «Δεν γνώριζα ότι θα πρέπει από δω και πέρα να ανεβαίνω μόνο από μπροστά κι όχι από τις πίσω πόρτες. Αλλά δε νομίζω ότι θα έχω πρόβλημα. Θα το συνηθίσω. Ίσως είναι και καλύτερα γιατί δεν θα συνωστιζόμαστε άδικα».

Οι εργαζόμενοι αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους: 

Εμείς ως εργαζόμενοι που σεβόμαστε τους επιβάτες και στοχεύουμε στην ασφαλή και όσο γίνεται πιο αξιόπιστη συγκοινωνία , δεν θα θέσουμε σε κίνδυνο τους επιβάτες, δεν θα τους ταλαιπωρήσουμε επειδή το θέλετε εσείς, αλλά ούτε θα μετατραπούμε εμείς οι οδηγοί ξανά σε «πολυμηχανήματα» των προχειροτήτων σας» . Ενώ καταλήγει «Σας καλούμε για την άμεση άρση της απόφαση σας.

 

Θα σου τραβήξουν την προσοχή:



Neopolis Team