Θυμάστε τότε που γράφαμε για το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες; Όχι, το θέμα δεν ξεχάστηκε, αλλά ίσως και να βρισκόμαστε πια κοντά σε αυτό το σενάριο. Φτου-φτου.
Να υπενθυμίσουμε πως το Ασημένιο Βέλος παρουσιάστηκε στην περασμένη ΔΕΘ, έκτοτε όμως δεν υπήρξε κάποια εξέλιξη. Στις ράγες πάντως δεν έχει μπει ακόμα και δεν ξέρουμε και πότε θα συμβεί κιόλας αυτό.
Τα καλά νέα είναι πως αναμένεται να βρεθούν στην Αθήνα στέλεχη του ιταλικού κρατικού ομίλου Ferrovie Dello Stato (FDS) ο οποίος έχει αποκτήσει το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ, προκειμένου να εξετάσουν τις επενδύσεις τους. Επί της ουσίας, θα εξετάσουν τις ανάγκες που θα προκύψουν σε σε σύγχρονα τρένα και σε εξοπλισμό, ενόψει της ολοκλήρωσης των έργων στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη το 2020.
Σύμφωνα με το economistas.gr, η νέα ηλεκτροδοτούμενη διπλή γραμμή θα επιτρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις υπόλοιπες σιδηροδρομικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα, να μεταφέρουν επιβάτες και εμπορεύματα ταχύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια μεταξύ των δύο μεγαλύτερων αστικών κέντρων.
Όπως αναφέρει, τα σχέδια του ιταλικού ομίλου προβλέπουν τη δρομολόγηση περίπου 5 γρήγορων τρένων όπως το αποκαλούμενο «ασημένιο βέλος», τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να κινούνται με ταχύτητες έως και 200 χιλιόμετρα την ώρα και θα εκτελούν το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 3,5 ώρες.
Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο της Ferrovie Dello Stato για τη δεκαετία 2017-2026, ο όμιλος σκοπεύει να διπλασιάσει τα έσοδά του από δραστηριότητες στο εξωτερικό. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού θα επικεντρωθεί και σε ελκυστικές ευρωπαϊκές γραμμές, όπως το Αθήνα Θεσσαλονίκη.
Η ολοκλήρωση των έργων θα οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της χωρητικότητας της γραμμής, καθώς θα μπορούν να πραγματοποιούν καθημερινά δρομολόγια 85 ζεύγη αμαξοστοιχιών από 15 που κυκλοφορούν τώρα.
Να βάλουμε ένα στοιχηματάκι παιδιά μεταξύ μας για το πότε θα έρθουν αυτά τα τρένα στην Ελλάδα;