ΕΛΛΑΔΑ

Ο Υπουργός Παιδείας καταργεί τις πολυήμερες αποβολές των μαθητών στα σχολεία!

Μια σειρά από σημαντικές αλλαγές στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση προχωρά ο υπουργός Παιδείας. Σε αυτές που ξεχωρίζουν είναι η διάκριση των απουσιών αλλά και η κατάργηση των πολυήμερων αποβολών, αφού σύμφωνα τα όσα προβλέπει ο κ. Γαβρόγλου οι μαθητές θα μπορούν να πάρουν αποβολή μέχρι δύο ημέρες. Παραμένει η μονοήμερη αποβολή με απόφαση του διευθυντή και […]

Neopolis Team

29 Ιανουαρίου, 2018

Μια σειρά από σημαντικές αλλαγές στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση προχωρά ο υπουργός Παιδείας. Σε αυτές που ξεχωρίζουν είναι η διάκριση των απουσιών αλλά και η κατάργηση των πολυήμερων αποβολών, αφού σύμφωνα τα όσα προβλέπει ο κ. Γαβρόγλου οι μαθητές θα μπορούν να πάρουν αποβολή μέχρι δύο ημέρες.

Παραμένει η μονοήμερη αποβολή με απόφαση του διευθυντή και η διήμερη με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, με τη διαφορά όμως ότι ο μαθητής θα απασχολείται στο σχολείο. Αυτή η παιδαγωγική αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς θεωρείται πιο αποτελεσματική από την κλιμάκωση των ημερών αποβολής.

Το μέτρο της προφορικής παρατήρησης μπορεί να συνοδεύεται από την απομάκρυνση του/της μαθητή/τριας από την τάξη, εφόσον παρακωλύεται η διεξαγωγή του μαθήματος, οπότε απασχολείται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων ή και μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, την ευθύνη των σχετικών αποφάσεων έχει το Συμβούλιο του Τμήματος.

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση καταργείται επίσης η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες, ενώ για την προαγωγή ενός μαθητή οι απουσίες του δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 114. Οι αλλαγές στο πλαίσιο των απουσιών θα ισχύσουν από το επόμενο σχολικό έτος.

Ειδικότερα όσον αφορά τα παιδαγωγικά μέτρα και το τι θα ισχύει εφεξής με τις απουσίες αναφέρονται τα εξής:

• Καταργείται το μέτρο της πέραν των δύο ημερών αποβολής από τα μαθήματα, καθώς θεωρείται ότι η παιδαγωγική αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς εντός του σχολικού περιβάλλοντος είναι ορθότερη και πιο αποτελεσματική από την κλιμάκωση των ημερών της αποβολής. Παραμένει η μονοήμερη (με απόφαση του διευθυντή) και η διήμερη αποβολή (με απόφαση συλλόγου διδασκόντων), ωστόσο ο μαθητής θα απασχολείται στο σχολείο. Το μέτρο σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιβάλλεται με φειδώ. Παραμένει η τιμωρία της μονόωρης απομάκρυνσης από την τάξη, εφόσον ο μαθητής παρακωλύει τη διεξαγωγή του μαθήματος. Εάν δεν ευοδωθούν τα μέτρα, μπορεί να εξεταστεί το παιδί να αλλάξει σχολείο, αλλά για μόνο ένα χρόνο.

• Για κάθε παρέκκλιση από την προσήκουσα διαγωγή και το Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν παιδαγωγικού χαρακτήρα ενέργειες (π.χ. έκφραση συγγνώμης, αποκατάσταση ζημιών, έμπρακτη μεταμέλεια).

• Καταργείται η διάκριση των απουσιών σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες. Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να ενημερώνουν τους γονείς άμεσα και να φροντίζουν να πληροφορούνται τους λόγους απουσίας των μαθητών. Σε περίπτωση που μαθητής απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρες ή πραγματοποιήσει συνολικά 30 απουσίες, ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του τμήματος οφείλει, εκτός από τους γονείς, να ενημερώνει τον διευθυντή.

• Θεσμοθετείται η μη προσμέτρηση απουσιών για διάστημα έως 20 ημερών, οι οποίες οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά και απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα ανάρρωσης.

• Από το επόμενο διδακτικό έτος «επαρκής» χαρακτηρίζεται η φοίτηση εφόσον το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις 114. Στην περίπτωση των καλλιτεχνικών γυμνασίων και λυκείων, καθώς και των εσπερινών γυμνασίων και λυκείων το όριο αυξάνεται στις 130 απουσίες. Για το τρέχον σχολικό έτος το όριο είναι οι 164 απουσίες, όπως έως τώρα.

• Θα απονέμεται εφεξής ένας νέος έπαινος, ο «Επαινος Προσωπικής Βελτίωσης», ύστερα από απόφαση του συλλόγου διδασκόντων στο τέλος του διδακτικού έτους. Με τον τρόπο αυτό επιβραβεύεται και η προσπάθεια μαθητών, οι οποίοι δεν συγκέντρωσαν κατ’ ανάγκη υψηλή βαθμολογία, κατάφεραν όμως να σημειώσουν σημαντική βελτίωση της συνολικής επίδοσής τους.

• Η διαγωγή των μαθητών θα χαρακτηρίζεται εφεξής ως «εξαιρετική», «καλή» ή «μεμπτή», σε αντικατάσταση των γλωσσικά παρωχημένων χαρακτηρισμών («κοσμιοτάτη», «κοσμία», «επίμεμπτη»), όπως λέει το υπουργείο, και δεν θα αναγράφεται στους τίτλους σπουδών.

 

ΤΑ ΝΕΑ ΣΟΥ

ΕΛΛΑΔΑ

Η Ελλάδα στο top10 των χωρών που «τραβούν» τους τουρίστες να τις ξαναεπισκεφτούν!

ΕΛΛΑΔΑ

Πύργος Πειραιά: Πλησιάζει το opening ενός από τα μεγαλύτερα ZARA παγκοσμίως!

ΕΛΛΑΔΑ

Η Αθήνα αναδείχθηκε η πόλη που μυρίζει πιο ωραία στον κόσμο, κάτι… βρωμάει εδώ!

SPILL THE TEA

Ο Henry Cavill περιμένει το πρώτο του παιδί με τη Natalie Viscuso και κάτι ράγισε μέσα μας!

SPILL THE TEA

Όλα τα beefs που έχουν απασχολήσει το ίντερνετ τελευταία αν έχεις χάσει επεισόδια!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

Πανελλήνιες 2024: Τμήματα με χαμηλή βάση αλλά υψηλές προοπτικές, για να έχεις υπόψιν σου!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET