fbpx

6 προειδοποιητικά σημάδια ότι καταναλώνεις περισσότερη καφεΐνη από όση αντέχεις!


Δε νομίζω να διαφωνεί κανείς ότι ο καφές δεν είναι παρά απαραίτητος στην καθημερινότητά μας. Ο καφές είναι ζωή, γιατί είναι αυτός που κυριολεκτικά μας κρατά ζωντανούς σε καθημερινή βάση και μας δίνει τη δύναμη να ανταπεξέλθουμε στο βαρύ και δύσκολο πρόγραμμά μας.

Ωστόσο, όπως όλα πρέπει να έχουν ένα μέτρο, έτσι και η χρήση της καφεΐνης δε θα πρέπει να είναι ανεξέλεγκτη. Έρευνες έδειξαν ότι με 3 κούπες καφέ τη μέρα, κάθε μέρα, από μία στιγμή και μετά το σύστημά σου αρχίζει να τα παίζει. Κι όταν λέμε να τα παίζει, εννοούμε ότι μπλοκάρει το νευρικό σου σύστημα, αλλοιώνεται η δομή του εγκεφάλου σου και έχεις ένα σωρό άλλες παρενέργειες σε ολόκληρο το σώμα σου. Με ρέγουλα λοιπόν, η καφεΐνη που καταναλώνεις. Άλλωστε, η υπερβολική λήψη της μακροπρόθεσμα μόνο παραγωγικό δε σε κάνει.

Ποιες είναι λοιπόν εκείνες οι ενδείξεις που σου χτυπούν το καμπανάκι ότι πίνεις περισσότερο καφέ από ό,τι θα έπρεπε:

1. Σε πιάνει τρέμουλο

Αυτό συμβαίνει όταν η καρδιά σου χτυπά πιο γρήγορα από το φυσιολογικό ρυθμό της και τα δάχτυλά σου αρχίζουν να κουνιούνται ανεξέλεγκτα. Είναι απίστευτα άβολο και είναι ένα χαρακτηριστικό που κανονικά εμφανίζεται μόνο στους ηλικιωμένους. Προκαλεί άγχος και πίεση και σημαίνει ότι το έχεις παρακάνει με την καφεΐνη. Αυτή η νευρικότητα και το τρέμουλο επέρχονται όταν ο οργανισμός σου προσπαθεί να αποτοξινωθεί από την καφεΐνη. Not cool, man.

2. Είσαι υπερκινητικός

Μερικές από τις πιο συχνές παρενέργειες της υπερβολικής χρήσης καφεΐνης είναι η νευρικότητα, οι κρίσεις πανικού, η αϋπνία, ο φόβος, η δυσκολία αναπνοής κι οι ακανόνιστοι καρδιακοί παλμοί. Όλα αυτά συνδέονται με το νευρικό σου σύστημα το οποίο πραγματικά σε ικετεύει να σταματήσεις την καφεΐνη. Αυτό το ανεξέλεγκτα υπερδραστήριο νευρικό σύστημα μπορεί να σε οδηγήσει μέχρι και σε αναπάντεχες εκρήξεις θυμού. Αυτό εξηγεί πολλά για το ότι δε βάζεις κώλο κάτω ή για το ότι έχεις πολλά νεύρα όταν καταναλώνεις πολλή καφεΐνη.

3. Χρησιμοποιείς συνέχεια την τουαλέτα

Αυτό είναι κάπως φυσιολογικό αν σκεφτείς ότι η καφεΐνη είναι το απόλυτο διουρητικό. Η καφεΐνη σε στέλνει στην τουαλέτα πολύ πιο συχνά από το ό,τι αν έπινες νερό. Έλα μου όμως που το να χάνεις διαρκώς υγρά δεν είναι και τόσο καλό τελικά. Χρειάζεσαι μία συγκεκριμένη ποσότητα νερού στο σώμα σου για λειτουργεί σωστά και να βρίσκεται σε ισορροπία. Και η καφεΐνη διαταράσσει αυτήν την ισορροπία αφού σε αναγκάζει να πηγαίνεις τουαλέτα διαρκώς.

4. Διψάς διαρκώς

Εφόσον ουρείς πιο συχνά από το συνηθισμένο και χάνεις υγρά, δεν είναι και πολύ δύσκολο να αφυδατωθείς. Άσε λοιπόν την καφεΐνη στην άκρη και πιες νερό για να επαναφέρεις στον οργανισμό σου τα υγρά που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Η αφυδάτωση μεταξύ άλλων μπορεί να σου προκαλέσει πονοκεφάλους, ζαλάδες, κράμπες και απώλεια συγκέντρωσης. Για να αποφύγεις όλα τα παραπάνω, πλακώσου στα νερά.

5. Χάνεις τη συγκέντρωση και την αποδοτικότητά σου

Αυτό προφανώς θα σε ξαφνιάσει, αφού εσύ πίνεις καφέ ακριβώς για να μένεις συγκεντρωμένος/η και να μπορείς να αποδίδεις στις δραστηριότητές σου. Ναι έτσι είναι αν πίνεις ένα καφεδάκι τη μέρα. Αν όμως το παρακάνεις και πίνεις κούπες ολόκληρες, τότε θα έχεις αντίθετα αποτελέσματα. Η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης έχει την τάση να ναρκώνει εκείνον που τη λαμβάνει και να τον εμποδίζει από το να είναι παραγωγικός στις δραστηριότητές του.

6. Με εκείνα και με τ’ άλλα, γίνεσαι τελικά κομμάτια

Με τόση καφεΐνη που κατανάλωσες, δε μένει παρά να σε κατακλύσει η κούραση, η κακή διάθεση και να θες να περάσεις την υπόλοιπη ζωή σου πάνω σε ένα κρεβάτι.

Να δω τι άλλο θα χρειαστεί να πάθεις για να σταματήσεις να πίνεις τον καφέ λες και είναι νεράκι.

 

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET