fbpx

Παν/μιο Πατρών: Φοιτητές μιλούν για παραβίαση των δικαιωμάτων τους εν μέσω τηλεκπαίδευσης!


Ένα σημαντικό θέμα που δημιουργήθηκε κατά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν η παραβίαση των δικαιωμάτων και των προσωπικών δεδομένων μαθητών και φοιτητών. Η κατάσταση είναι πολύ ιδιαίτερη, το ίδιο όμως και οι μέθοδοι που έχουν χρησιμοποιηθεί μέχρι στιγμής σε ώρες μαθήματος/διαλέξεων και εξετάσεων.

Με λίγα λόγια, η τηλεκπαίδευση αποτέλεσε μεν ένα καλό εργαλείο ώστε να μην πάνε στράφι τόσοι μήνες, αλλά τα προβλήματα που προέκυψαν δεν είναι ούτε αμελητέα ούτε ασήμαντα για να προσπερνιούνται. Μαθητές αλλά και φοιτητές βρέθηκαν σε άσχημη θέση λόγω απαιτήσεων των καθηγητών τους, με τη δικαιολογία ότι πρέπει να διασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξ αποστάσεως εξετάσεων κυρίως, ενώ όπως έγινε γνωστό ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) παραβιαζόταν συνεχώς.

Φοιτητές του Παν/μίου Πατρών, μίλησαν στο news247.gr για τα περιστατικά που ξεχώρισαν κατά τη διάρκεια των online μαθημάτων και τα οποία τα καθιστούν προβληματικά συγκριτικά με τις δια ζώσης διαλέξεις.

Το βασικότερο πρόβλημα εν μέσω online εξετάσεων, και το οποίο μπορούμε να επιβεβαιώσουμε όλοι όσοι συμμετείχαμε σε αυτές τους τελευταίους 15 μήνες, ήταν ότι όλοι ανεξαιρέτως αντιμετωπίζονταν σαν εν δυνάμει αντιγραφείς. Ο τρόπος διεξαγωγής τους είχε όντως ορισμένα κενά που επέτρεπε την αντιγραφή, πράγμα όμως που έκανε τους πάντες (και πολλές φορές αδίκως) να μοιάζουν ύποπτους και να αντιμετωπίζονται ανάλογα.

Οι καταγγέλοντες ακόμα στο NEWS 24/7, αναφέρουν ότι σε πολλά μαθήματα τα θέματα που επιλέχθηκαν για τις τελικές εξετάσεις ήταν πολύ δύσκολα, ενώ ο χρόνος για την ανάπτυξή τους ήταν λιγότερος σε σχέση με την παραδοσιακή μορφή των εξετάσεων. Κι αυτό όντως ήταν ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που έκαναν την εμφάνισή τους, σε μια προσπάθεια να περιοριστούν τα φαινόμενα αντιγραφής.  

Γενικότερα όμως, ολόκληρη η διαδικασία έφερε κενά και προβλήματα που συχνά δεν είχαν λύση και στο τέλος την πλήρωναν οι φοιτητές κι ας μην είχαν καμία ευθύνη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ξαφνική διακοπή σύνδεσης με το internet, που όταν τύχαινε κατά τη διάρκεια της εξέτασης, έβγαζε απλά εκτός διαδικασίας τους συμμετέχοντες, χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.

Υπήρξαν βέβαια και περιπτώσεις όπου καθηγητές το πήγαν ακόμα παραπέρα, απαιτώντας από τους φοιτητές τους να έχουν διπλή κάμερα στο χώρο, ώστε να διασφαλίζεται ότι ο φοιτητής δεν αντιγράφει από σημειώσεις ή βιβλίο δίπλα του. Αυτό δείχνει πως ο σχεδιασμός ως προς την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων έγινε πολύ πρόχειρα. Σε μια ΕΑΠΔ ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν πρόδηλα δυσανάλογο, καθώς ζητείται η παρακολούθηση ολόκληρου χώρου (και όποιου ενδεχομένως κινείται σε αυτόν) χωρίς να έχει εξεταστεί αν υπάρχουν άλλα μέτρα, ποιοι είναι οι ενδεχόμενοι κίνδυνοι, κλπ.

Η τηλεκπαίδευση και εξ αποστάσεως εξεταστική λοιπόν, μπορεί να ήταν καλές προσωρινές λύσεις, αλλά σίγουρα δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τους παραδοσιακούς τρόπους που τους οποίους λειτουργεί μέχρι σήμερα η τριτοβάθμια εκπαίδευση.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET