fbpx

Πανελλήνιες: Αντιδρά η Γ’ Λυκείου στις ξαφνικές αλλαγές – Απαράδεκτες τις θεωρούν και οι καθηγητές!


Όπως ήταν αναμενόμενο, οι αλλαγές για τις οποίες γίνεται λόγος τις τελευταίες μέρες και αφορούν τη διαδικασία εισαγωγής στα ΑΕΙ μέσω των Πανελλαδικών 2021, έχουν συναντήσει τόσο θετικές όσο και αρνητικές αντιδράσεις.

Στις δεύτερες ανήκουν κι εκείνες των μαθητών της φετινής Γ’ Λυκείου, που βλέπουν τόσο το περιεχόμενο των προτάσεων του Υπ. Παιδείας όσο και τη χρονική στιγμή που αυτές ήρθαν, σαν άλλο ένα εμπόδιο από τα πολλά που έχουν συναντήσει όλο αυτό το διάστημα της προετοιμασίας τους.

Συγκεκριμένα, κατηγορούν το Υπουργείο πως μέσα σε μια δύσκολη περίοδο προετοιμασίας για την πιο σημαντική έως τώρα δοκιμασία της ζωής τους, προσθέτει επιπλέον προβλήματα αντί να συντελεί στην επίτευξη των στόχων τους.

Μιλώντας για επιπλέον προβλήματα αναφέρονται στις κυριότερες αλλαγές που τους αφορούν και σχετίζονται με την ελάχιστη βάση εισαγωγής που θα ορίζεται από το εκάστοτε Τμήμα, αλλά και με τη συμπλήρωση δύο μηχανογραφικών, για την οποία ανησυχούν πως θα μετατραπεί σε θέμα «τύχης και στρατηγικής».

Στην προσπάθειά τους να αποτρέψουν τα παραπάνω λοιπόν, ετοιμάζουν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στο Υπ. Παιδείας την Τρίτη 22/12 και Τετάρτη 23/12, σημειώνοντας πως το μόνο που καταφέρνουν τέτοιες αλλαγές και μάλιστα την παρούσα στιγμή, είναι να διαλύουν την ψυχολογία τους και να δυσκολεύουν το έργο τους.

Ειδικότερα, σε σχετικό κείμενό τους αναφέρουν:

Όλοι εμείς ζούμε (όπως και όλος ο κόσμος) πρωτόγνωρες συνθήκες εδώ και τόσους μήνες. Όλοι εμείς ξεκινήσαμε μέσα σε αυτές τις συνθήκες από πέρυσι και συνεχίζουμε και φέτος την προετοιμασία μας για να δώσουμε πανελλήνιες (αν όλα πάνε καλά) το καλοκαίρι του 2021. 

Για πολλούς μήνες τώρα αυτή η προετοιμασία γίνεται εν μέσω μιας οθόνης, κάτι που σίγουρα δεν μπορεί να θεωρείται ολοκληρωμένη προετοιμασία. Δεν ξέρουμε ακόμα ποια θα είναι τελικά η ύλη στην οποία θα εξεταστούμε. Όλοι μας ξενυχτάμε, αγωνιούμε, αγχωνόμαστε, πιεζόμαστε για το πώς θα τα πάμε και για το τι θα γίνει. Έγκλειστοι στο σπίτι μας, χωρίς να βλέπουμε τους συμμαθητές μας, χωρίς να μπορούμε να ξεσκάσουμε έστω και λίγο πολλές φορές, σεβόμενοι την κατάσταση και τους γύρω μας. Αλλά τα περνάμε όλα αυτά γιατί όλοι έχουμε όνειρα και φιλοδοξίες. Να συνεχίσουμε τη μόρφωσή μας στο Πανεπιστήμιο. 

Να πετύχουμε τους στόχους μας. Η επιλογή που κάνετε, δηλαδή να αλλάξετε εν μέσω πανδημίας και μόλις 6 μήνες πριν δώσουμε Πανελλήνιες το σύστημα πρόσβασης, είναι ΕΓΚΛΗΜΑ! Και η επιλογή σας αυτή εντείνει το άγχος μας, γιατί μας δημιουργεί και άλλη ανασφάλεια, που πραγματικά εν μέσω όλης αυτής της κατάστασης πιστεύουμε πως δε χρειάζεται.

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ!

Όλοι μας σας λέμε ΜΕ ΜΙΑ ΦΩΝΗ: ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ.  ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΑΣ Η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ.

Ποια η στάση των εκπαιδευτικών

Οι καθηγητές σε αυτή τη «μάχη» παίρνουν το μέρος των μαθητών τους, χαρακτηρίζοντας απαράδεκτα τα πειράματα που γίνονται διαρκώς πάνω τους, τα οποία το μόνο που καταφέρνουν είναι να μπερδεύουν και να αποπροσανατολίζουν τα παιδιά. Ακόμη, θεωρούν πως αυτές οι ενέργειες θα έχουν ως αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές να μείνουν εκτός ΑΕΙ και να στραφούν στην ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση, πράγμα που θα κοστίσει στα πανεπιστήμια πολλά τμήματα. 
 
Παρά τις διαβεβαιώσεις της κ. Νίκης Κεραμέως πως οι εν λόγω αλλαγές δε θα επηρεάσουν σε τίποτα την προετοιμασία των υποψηφίων αλλά τη διαδικασία επιλογής μετά τις εξετάσεις, οι καθηγητές επιμένουν στο αντίθετο. Πιστεύουν δηλαδή, πως από τη στιγμή που επηρεάζεται η επιλογή Πεδίου, θα επηρεαστούν και οι ίδιοι οι φοιτητές.

Για παράδειγμα, στις σχολές του 4ου Πεδίου το ελάχιστο όριο εισαγωγής είναι σημαντικά χαμηλότερο, με τη διαφορά σύμφωνα με τα δεδομένα του 2020, να είναι κατά 1.130 μόρια λιγότερα στο 4ο Πεδίο από το 2ο. Αυτό ίσως άλλαζε την επιλογή πεδίου κάποιων υποψηφίων.

Αναφορικά με το μηχανογραφικό, οι ίδιοι το χαρακτηρίζουν εξαιρετικά πολύπλοκο, καθώς ο υποψήφιος θα καλείται να συνυπολογίσει τη ζήτηση που θα έχει κάθε τμήμα από τους υπόλοιπους υποψηφίους. Για παράδειγμα, ένας υποψήφιος από το 1ο πεδίο συγκεντρώνει 8.000 μόρια και επιθυμεί την εισαγωγή του σε τμήμα Παιδαγωγικών ή Φιλολογίας, το δίλημμα που δημιουργείται είναι: Να δηλώσει τα Παιδαγωγικά, που επιθυμεί περισσότερο, αλλά μπορεί να μην εισαχθεί λόγω μορίων και να ρισκάρει μετά στη δεύτερη φάση να μην υπάρχει κενή θέση στις Φιλολογίες ή να δηλώσει τις Φιλολογίες στην πρώτη φάση, όπου έχει περισσότερες πιθανότητες να εισαχθεί, αποφεύγοντας τον κίνδυνο να μείνει εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;

Αυτό σημαίνει πως θα υπάρχουν υποψήφιοι που θα εισάγονται σε τμήματα με λιγότερα μόρια από κάποιους άλλους που θα έχουν περισσότερα μόρια και θα μένουν εκτός ΑΕΙ.

Με τη σειρά της η Νίκη Κεραμέως προχώρησε σε κάποιες διευκρινίσεις στο Mega Σαββατοκύριακο τόσο για την ελάχιστη βάση εισαγωγής όσο και για την αλλαγή που δρομολογείται σχετικά με το μηχανογραφικό δελτίο.

Η πρόταση για ελάχιστη βάση εισαγωγής δε θα είναι οριζόντια, δε θα είναι ίδια για κάθε πανεπιστημιακό τμήμα. Κάθε τμήμα θα θέτει ως βάση το ποσοστό επί της μέσης επίδοσης όλων των υποψηφίων. Θα εξαρτηθεί από τι θα ορίσει δηλαδή το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα.

Η ίδια έφερε ως παράδειγμα τις Ανθρωπιστικές σπουδές, τονίζοντας πως ο μέσος όρος είναι 12 και τα πανεπιστημιακά τμήματα θα μπορούν να ορίσουν για παράδειγμα το 80%, το 90% ή το 100% του 12.

Όσον αφορά τα δύο μηχανογραφικά, στόχος της αλλαγής αυτής είναι να υπάρχει ένας συγκεκριμένος αριθμός επιλογών – ίσως να είναι 15 αλλά είναι κάτι που εξετάζεται ακόμα – που θα μπορούν να κάνουν οι υποψήφιοι σημειώνοντας ότι με αυτόν τον τρόπο «ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν συνειδητές επιλογές, ενώ αυξάνουμε το επίπεδο σπουδών συνολικά, αφού πλέον θα φοιτούν στα τμήματα αυτοί που πραγματικά θέλουν να είναι εκεί.»

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET