fbpx

Πανελλήνιες 2020: Πώς θα υπολογιστούν φέτος τα μόρια χωρίς τους συντελεστές βαρύτητας!


Το πόσο γρήγορα περνάει ο καιρός το συνειδητοποιούμε κάθε φορά που φτάνουμε σε ένα μεγάλο γεγονός, καλή ώρα τις Πανελλαδικές. Απομένουν περίπου δύο εβδομάδες από τη διεξαγωγή τους και πλέον όλα μπαίνουν σε μια τελική ευθεία.

Τα Γενικά Λύκεια κάνουν πρεμιέρα στις 15 Ιουνίου, ενώ τα ΕΠΑΛ την ακριβώς επόμενη ημέρα. Το Υπουργείο Παιδείας έχει ανακοινώσει εδώ και κάποιες μέρες τον τρόπο που θα διεξαχθούν οι φετινές εξετάσεις, με όλα τα μέτρα προστασίας για μαθητές και επιτηρητές.

Η σκέψη μας πάντως είναι στους μαθητές της Γ’ Λυκείου που αν μια φορά είχαν άγχος για τις εξετάσεις, με την πανδημία και το κλείσιμο των σχολείων ίσως και να γιγαντώθηκε. Λίγη υπομονή ακόμα και όλα θα πάνε μια χαρά. Υπενθυμίζουμε πως η ύλη έχει μειωθεί, ο αριθμός των εισακτέων παραμένει υψηλός και οι βάσεις αναμένεται να ακολουθήσουν μικρή ανοδική πορεία.

Το τελευταίο οφείλεται σε μία ακόμη σημαντική διαφορά συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές, που καλούνται να αντιμετωπίσουν εξίσου οι φετινοί υποψήφιοι, την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας όπως προέβλεπε το σύστημα Γαβρόγλου.

Αυτό σημαίνει πως τα συνολικά μόρια θα προκύψουν από το μέσο όρο των βαθμών στα τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα, πολλαπλασιαζόμενο επί 1.000.

Η εν λόγω αλλαγή προφανώς και θα επηρεάσει τον συνολικό αριθμό μορίων, αφού οι υποψήφιοι δε θα γράψουν τον ίδιο βαθμό σε όλα τα μαθήματα. Επί της ουσίας, αν ένας υποψήφιος γράψει και στα τέσσερα μαθήματα 15, τότε θα συγκεντρώσει 15.000 μόρια είτε με το ένα σύστημα είτε με το άλλο, κάτι όμως που δεν συμβαίνει στην πράξη, όπως εξηγεί και ο μαθηματικός – σύμβουλος σταδιοδρομίας Στρατός Στρατηγάκης.

Όπως σημειώνει δε σε άρθρο του στη Ναυτεμπορική:

Δεν υπάρχουν μαθήματα που δίνουν περισσότερα μόρια, όπως υπήρχαν μέχρι και το 2019 τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας. Έτσι κάθε μάθημα δίνει τώρα 250 μόρια σε αντίθεση με το 2019, όπως μπορείτε να δείτε στον παρακάτω πίνακα.

Επισημαίνει, επιπλέον, πως γενικά οι υποψήφιοι συγκεντρώνουν περισσότερα μόρια με το νέο σύστημα.

«Αυτό οφείλεται στο ότι στο Μάθημα 1 και το Μάθημα 2, που είναι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, οι υποψήφιοι γράφουν χαμηλότερους βαθμούς, γιατί είναι δυσκολότερα μαθήματα από τα άλλα, με αποτέλεσμα όταν έχουν αυξημένη βαρύτητα να οδηγούν τους υποψηφίους στη συγκέντρωση λιγότερων μορίων από όταν δεν έχουμε αυξημένη βαρύτητα στα μαθήματα με χαμηλότερες επιδόσεις

H διαφοροποίηση των μορίων ανάλογα με τις επιδόσεις των υποψηφίων, μέσα από 4 παραδείγματα:

Ανοδικές τάσεις με την κατάργηση των συντελεστών βαρύτητας

Ο αντίκτυπος της εν λόγω κατάργησης θα οδηγήσει σε αύξηση των μορίων των υποψηφίων.

Η αύξηση αυτή δεν θα είναι ίδια σε όλη τη γκάμα των μορίων αλλά όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά των βαθμών από το μέσο όρο των βαθμών του υποψηφίου τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά μορίων μεταξύ του παλαιού και του νέου συστήματος.

Ο εκπαιδευτικός αναλυτής εξηγεί, επίσης, γιατί θα υπάρξει άνοδος βάσεων των χαμηλόβαθμων σχολών εξαιτίας του φετινού διαφορετικού τρόπου υπολογισμού μορίων.

«Ο υποψήφιος 1 θα συγκέντρωνε τα ίδια μόρια και με τα δύο συστήματα, αλλά αυτό δεν είναι πραγματικό, γιατί κανείς υποψήφιος δεν γράφει τους ίδιους βαθμούς σε όλα τα μαθήματα. Οι άλλοι υποψήφιοι είναι πιο πραγματικές περιπτώσεις και βλέπουμε ότι όσο μεγαλύτερη απόκλιση έχουν οι βαθμοί τους από το μέσο όρο, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η διαφορά των μορίων. Αυτό μας επιτρέπει να καταλάβουμε ότι θα έχουμε άνοδο των βάσεων των χαμηλόβαθμων σχολών, εξαιτίας της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού μορίων. Δεν γνωρίζουμε βέβαια πως θα επηρεάσει τη διαμόρφωση των βάσεων η δυσκολία των θεμάτων και οι επιδόσεις των υποψηφίων στις εξετάσεις.»

Από την άλλη, οι υποψήφιοι δεν πρέπει να ασχολούνται με το πόσα μόρια θα έβγαζαν με το ένα ή το άλλο σύστημα.

Η μελέτη αυτή είναι χρήσιμη για να καταλάβουν ότι δεν έχει κανένα νόημα να κοιτάζουν τις περσινές βάσεις, γιατί πέρα από τη διαφοροποίηση που θα υπάρχει από τις επιδόσεις των υποψηφίων, υπάρχει και η κρίσιμη διαφορά του διαφορετικού τρόπου υπολογισμού των μορίων, που επί της ουσίας κάνει πράξη χωρίς νόημα να κοιτάζει ο υποψήφιος τις περσινές βάσεις.

Όπως αναφέρει και ο κ. Στρατηγάκης κλείνοντας, ο υποψήφιος 4 (παραπάνω πίνακα) με το παλιό σύστημα συγκέντρωνε 9950 μόρια και αν υπήρχε η βάση του 10 θα κοβόταν, ενώ με το νέο σύστημα θα συγκέντρωνε 10.250 μόρια και δεν θα κοβόταν. Κι αυτή εδώ είναι ακόμα μία απόδειξη ότι η βάση του 10 είναι ένα κινητό φράγμα χωρίς νόημα.

«Συνεπώς δεν κοιτάζουμε τις περσινές βάσεις και δεν κάνουμε υπολογισμούς ότι για να πετύχουμε στη σχολή των ονείρων μας πρέπει να συγκεντρώσουμε τόσα μόρια, συνεπώς πρέπει να γράψουμε αυτή τη βαθμολογία».

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET