fbpx

Πανελλήνιες 2019 | Ως τα δυσκολότερα της δεκαετίας χαρακτηρίστηκαν τα θέματα της Χημείας!


Δυσκολότερα θέματα είχαν να αντιμετωπίσουν οι φετινοί υποψήφιοι της Ο.Π Θετικών Σπουδών συγκριτικά με πέρυσι, τόσο στη Φυσική όσο και τη Χημεία.

Όπως έχετε ήδη διαβάσει, τα σημερινά θέματα της Χημείας χαρακτηρίζονται ως τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστήριων Ελλάδος:

«Τα θέματα είναι ιδιαίτερα απαιτητικά, ίσως τα δυσκολότερα της τελευταίας δεκαετίας. Οι μαθητές για να ανταποκριθούν πρέπει να έχουν κατανοήσει σε βάθος και τις λεπτομέρειες της θεωρίας. Ιδιαίτερα πολύπλοκα θέματα τόσο ως προς το επιστημονικό τους τμήμα, όσο και σε ό,τι αφορά στη διαχείριση του χρόνου.

Δριμεία κριτική σχετικά με την δυσκολία των φετινών θεμάτων της Φυσικής, άσκησε η Ενωση Ελλήνων Φυσικών, μέσω ανακοίνωσή της, σημειώνοντας τόσο την στενότητα του χρόνου, αλλά και την αυξημένη δυσκολία και ζητώντας από τους «συνάδελφους βαθμολογητές να συνεκτιμήσουν κατά τη βαθμολόγηση τους την ολότητα των συγκυριών για τους διαγωνιζομένους».

Αυτή η ανακοίνωση του ΟΕΦΕ, έρχεται μία ημέρα μετά την αντίδραση της Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής, η οποία με δική της ανακοίνωση «βάλλει» κατά των θεμάτων της Φυσικής Προσανατολισμού, κάνοντας λόγο για «τεστ αντοχής», εκτιμώντας δε, πως απευθύνονταν μονάχα σε ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου μαθητές. Αναρωτήθηκε επίσης, για το κατά πόσο η επιλογή των θεμάτων εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες, που επαληθεύουν τις επιλογές του υπουργού για το νέο εξεταστικο σύστημα.

(Διαβάστε ολόκληρη τη σχετική ανακοίνωση)

Σήμερα, η Ένωση Ελλήνων Φυσικών συνέχισε στο ίδιο μοτίβο και με δική της ανακοίνωση προτρέπει τους βαθμολογητές να είναι επιεικείς και να συνεκτιμήσουν το σύνολο των συγκυριών:

Τα σημαντικά προβλήματα που αναδείχθηκαν από τα θέματα Φυσικής του εισαγωγικού διαγωνισμού για τα ΑΕΙ (ελάχιστη Φυσική, ακραία μαθηματικοποίηση από το Α΄ Θέμα κιόλας, πληθώρα θεμάτων που δεν ανταποκρίνονται σε τρεις ώρες γραπτής εξέτασης, ανακρίβειες και ασάφειες, παραπλανητικό σχήμα στο Β3 κλπ) καθώς και οι έντονες διαμαρτυρίες γονέων και μαθητών, των οποίων την προσπάθεια και την αγωνία σεβόμαστε υπεράνω οποιουδήποτε άλλου κριτηρίου, για αδυναμία ανταπόκρισης εντός του διαθέσιμου τριώρου, εύλογα μας οδηγεί στην πρόταση προς τους συναδέλφους βαθμολογητές να συνεκτιμήσουν κατά τη βαθμολόγηση τους την ολότητα των συγκυριών για τους διαγωνιζομένους.

Οφείλουμε να σεβόμαστε τους μαθητές και τους κόπους τους κι όχι να αναλωνόμαστε σε εύκολες επιδείξεις «φυσικοφάνειας», μιας και σήμερα, για άλλη μια φορά, εξετάστηκε ελάχιστη Φυσική, δημιουργώντας στρεβλές εντυπώσεις στην κοινωνία και κυρίως τους μαθητές για την επιστήμη της Φυσικής.

Προβάλλει δε αναγκαιότερη από ποτέ η συζήτηση για το τι και το πως των εισαγωγικών διαγωνισμών. Αλλά, για να γίνει συζήτηση, πρέπει να υπάρχουν και ώτα ακουόντων, που να καταλαβαίνουν κιόλας…

Υ.Γ.1 Αληθεύει ότι οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων; Αν ναι, δεν θορυβήθηκε η επιτροπή; Αν ένας έμπειρος λύτης χρειάζεται άνω των δύο ωρών, πόσες ώρες χρειάζεται ένας έφηβος, με όλα τα άγχη που έχει φορτωθεί;

Υ.Γ.2 Αληθεύει ότι έγιναν παρατηρήσεις προς την επιτροπή για την ποσότητα και την ποιότητα των θεμάτων, πριν την αποστολή τους στα σχολεία; Αν ναι, γιατί αγνοήθηκαν;

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET