fbpx

Μόνο στην Ελλάδα, η «Black Friday» θα μπορούσε να ξεκινήσει από… Δευτέρα!


Την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου είναι και επίσημα η «Black Friday», με τη διαφορά ότι τα καταστήματα τη μετέτρεψαν σε εβδομάδα προσφορών. 

Ούτε στην αντιγραφή δεν είμαστε καλοί τελικά.

Η Black Friday είναι η ημέρα που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ, δηλαδή η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, ημέρα η οποία έχει θεωρηθεί ως η αρχή της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών στη χώρα από το 1952.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου ανοίγουν από πολύ νωρίς, ακόμα και μεταμεσονύκτιες ώρες, και χαρίζουν στους καταναλωτές μεγάλες προσφορές.

Όχι κάτι 20% που κάνουν εδώ τα καταστήματα και θέλουν να αποκαλούμε έκπτωση.

Ο κόσμος των ΗΠΑ στήνεται κυριολεκτικά στις ουρές προκειμένου να προλάβουν το προϊόν που επιθυμούν. Η Black Friday αποτελεί κάθε χρόνο την ημέρα με το μεγαλύτερο τζίρο των πωλήσεων για τις ΗΠΑ από το 2005.

Από τις αρχές του 21ου αιώνα, αυτή η «παράδοση» πέρασε και σε άλλες χώρες με την Ελλάδα να είναι μία από αυτές από το 2016.

Τρίτη λοιπόν χρονιά για τη χώρα μας και ήδη ξεφύγαμε κατά πολύ από το κλίμα της συγκεκριμένης ημέρας.

Όλο και περισσότερα καταστήματα συμμετέχουν στην Black Friday με κάτι… αστείες εκπτώσεις. Ωστόσο το πρόβλημα δεν είναι αυτό, αλλά το γεγονός πως «εκμεταλλεύονται» τη λέξη «έκπτωση» της εν λόγω ημέρας για περισσότερη αγοραστική κίνηση.

Πολλές επιχειρήσεις ξεκίνησαν από σήμερα τις εκπτώσεις, άλλο που λέγεται Μαύρη Παρασκευή. Να σημειωθεί πως αυτή η κίνηση έρχεται σε συνέχεια των ενδιάμεσων φθινοπωρινών εκπτώσεων, χωρίς στην ουσία να αφήνεται ένα ουσιαστικό κενό στους καταναλωτές.

Το 2ο16, ως πρώτη φορά που πραγματοποιήθηκε η Black Friday στην Ελλάδα, τα καταστήματα που την ξεκίνησαν ήταν τα καταστήματα με ηλεκτρονική είδη.

Φέτος, Media Markt, Public, Πλαίσιο και Κωτσόβολος έχουν ανεβάσει προσφορές από το χθεσινό βράδυ και οι οποία θα κρατήσουν μέχρι τέλος της εβδομάδας.

Ας το λέγαμε από την αρχή Black Week, βρε παιδιά.

Στη μάχη έχουν ριχτεί και μεγάλες αλυσίδες με έπιπλα, οι οποίες προσφέρουν έως και 60% έκπτωση στα προϊόντα τους. Τίμιο!

Στα ίδια πλαίσια κινήθηκαν και οι εταιρείες καλλυντικών, οι οποίες έχουν ξεκίνησει ήδη τις προσφορές, με περισσότερα ακόμα brands να ανακοινώνουν έκπτωση στα προϊόντά τους τις επόμενες ώρες.

Όσον αφορά τον τομέα ένδυσης, σχεδόν κανένα κατάστημα δεν έχει κατεβάσει τα ταμπελάκια από τις φθινοπωρινές εκπτώσεις, ενώ αναμένονται πιο ουσιαστικές προσφορές προς το τέλος της εβδομάδας.

Στο ρυθμό της Black Friday χορεύουν από πέρυσι και οι αεροπορικές εταιρείες, έχουν κι αυτές με τη σειρά τους έχουν ήδη ανεβάσει τις προσφορές τους.

Τέλος, τα σούπερ μάρκετ ετοιμάζουν έξτρα προσφορές και όπως καταλαβαίνετε με όλα τα παραπάνω, βιώνουμε την εβδομάδα των εκπτώσεων.

Δεν είναι όλα όμως όπως φαίνονται.

Την παροιμία όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι την ξέρεις, σωστά; Ταιριάζει γάντι και σε αυτή την περίπτωση, καθώς σε πολλές εκπτώσεις κρύβονται παγίδες που πρέπει να προσέξεις. Μην παρασυρθείς σαν το πεπόνι και αγοράσεις προϊόντα που νομίζεις ότι τα βρήκες σε τιμές ευκαιρίας.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννης, με αφορμή την «Black Friday», τόνισε:

Τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών πρέπει να αντιμετωπίζονται με σύνεση και προγραμματισμό. Οι καταναλωτές, πριν ψωνίσουν, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς, ήδη πριν ξεκινήσει η «Black Friday», ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό. Η διαδικτυακή αναζήτηση μέσα από τις ιστοσελίδες των καταστημάτων είναι χρήσιμο εργαλείο και διευκολύνει τη σύγκριση και τον εντοπισμό της πραγματικής ευκαιρίας. Υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές ότι οι πλασματικές προσφορές συνιστούν παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύονται. Παραπλανητική πρακτική συνιστά, επίσης, η αναγραφή και παρουσίαση υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ό,τι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών στην πραγματικότητα, καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-«κράχτες.

Σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις προσφορές, τις εκπτώσεις και τις προωθητικές ενέργειας, πρέπει οι καταναλωτές να ελέγχουν αν αναγράφεται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά, καθώς και το ποσοστό της μείωσης.

Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

Προσοχή σε εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα.

Επίσης, είναι καλό οι καταναλωτές να κρατούν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών τους για να μπορέσουν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα.

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET