ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Φυσικό Κρήτης: Φοιτητές καταγγέλουν καθηγητές για ψυχολογικό πόλεμο και σεξιστικές επιθέσεις!

Εκπαιδευτικοί...

Neopolis Team

8 Οκτωβρίου, 2020

Επειδή δε μας έφταναν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε σαν χώρα με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ειδικότερα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, έπρεπε να προστεθούν λίγα ακόμα για να… «δέσει το γλυκό».

Μέσα σε όλα αυτά τα ωραία που γίνονται το 2020 λοιπόν, και τα οποία έχουν επηρεάσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τα ΑΕΙ, ήρθε και κούμπωσε η καταγγελία φοιτητών από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, που θέλει καθηγητές να έχουν σεξιστικές συμπεριφορές και να ασκούν ψυχολογική βία, αναγκάζοντας μάλιστα αρκετούς να παρατούν τις σπουδές τους, για να σωθούν από το τοξικό περιβάλλον.

Από το Τμήμα Φυσικής προέρχονται συγκεκριμένα οι ισχυρισμοί και μιλούν για το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών, χαρακτηρίζοντάς τους υπερόπτες και μειωτικούς. Ειρωνεύονται τους φοιτητές τους, αρνούνται να κάνουν σωστά τη δουλειά τους, με αποτέλεσμα οι φοιτητές συχνά να αναγκάζονται να στραφούν σε φροντιστηριακά μαθήματα για να ανταπεξέλθουν.

Πρόκειται βέβαια για κατηγορίες που δε διαβάζουμε για πρώτη φορά, καθώς στο παρελθόν έχουν γίνει γνωστές κι άλλες τέτοιες υποτιμητικές συμπεριφορές από πλευράς καθηγητών και σίγουρα το έχουμε ζήσει και οι ίδιοι έστω μία φορά.

Ο κόμπος όμως έφτασε στο χτένι σε ό,τι αφορά το Τμήμα Φυσικής του Παν/μιου Κρήτης, γι’ αυτό και ορισμένοι φοιτητές αποφάσισαν να μιλήσουν σχετικά και μάλιστα ο Σύλλογος Φοιτητών έκανε ψήφισμα όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων:

Θεωρούμε ότι δε μπορούμε άλλο να κρύβουμε το τμήμα πίσω από τις παραπλανητικές διακρίσεις που λάμβανε κάποτε και ότι πρέπει πλέον να μάθουν όλοι το πραγματικό ποιόν των καθηγητών που το απαρτίζουν, οι οποίοι διαρκώς περηφανεύονται για το τμήμα που έχουν φτιάξει. Αυτή η επιστολή είναι η ύστατη προσπάθεια μας σαν φοιτητές και η τελευταία μας ελπίδα ώστε να ακουστούν τα παράπονα μας και έστω και λίγο να βελτιωθεί η κατάσταση που βιώνουμε.

Στην καταγγελία τους όμως, αναφέρουν και συγκεκριμένα περιστατικά που έχουν σημειωθεί και για τα οποία διαμαρτύρονται, μεταξύ των οποίων και σεξιστικές επιθέσεις απέναντι σε κοπέλες του τμήματος.

Για παράδειγμα, όπως διαβάζουμε στο neakriti.gr, δήλωσαν ότι: «Καθηγητής έκανε ακραίο σεξιστικό σχόλιο σε φοιτήτρια, η οποία τον επισκέφθηκε στο γραφείο του για να δει το γραπτό της ύστερα από εξέταση, λέγοντάς της (αυτολεξεί): «Είσαι γυναίκα, θες και 10;».  Ο ίδιος καθηγητής απευθύνεται συχνά στους φοιτητές του αποκαλώντας τους «καθυστερημένα κατσίκια», «πλέμπα» κ.α.»

Αναλυτικότερα, η καταγγελία:

«Πράγματι, το τμήμα μπορεί να έχει ορισμένες επιτυχίες στην έρευνα, οι περισσότερες βέβαια πάνε χρόνια που κατακτήθηκαν, ωστόσο στο κομμάτι της εκπαίδευσης οι φοιτητές του πιστεύουν ότι το τμήμα αυτό πρέπει, πάση θυσία, να μην υπάρχει στο μηχανογραφικό των παιδιών που δίνουν πανελλήνιες εξετάσεις κάθε χρόνο.

Η σχολή έχει μέση διάρκεια σπουδών περίπου 6.5 έτη με μέσο αριθμό εισακτέων ανά έτος τα τελευταία χρόνια να είναι 180 άτομα ενώ αντίστοιχα να παίρνουν πτυχίο 60 άτομα ανά έτος, δηλαδή μόλις το 1/3 των εισακτέων. Τα δεδομένα αυτά είναι αναρτημένα στη σελίδα του τμήματος.

Πολλά παιδιά λόγω της στάσης των καθηγητών αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους γιατί δεν αντέχουν την τοξικότητα του τμήματος και των καθηγητών καθώς και για να μην ξοδεύουν τα λεφτά των γονιών τους άδικα, ενώ μεγάλος αριθμός των φοιτητών παραδέχεται ότι μετά την εισαγωγή τους στο τμήμα κατέληξαν να έχουν κατάθλιψη ή άλλα ψυχολογικού τύπου προβλήματα, λόγω του ψυχολογικού πολέμου στον οποίο συχνά καταφεύγουν οι καθηγητές.

Αυτά που αναφέρθηκαν είναι μόνο ένα δείγμα των κακώς εχόντων με τα οποία είναι αντιμέτωποι οι φοιτητές καθημερινά στο τμήμα φυσικής, ωστόσο όπου έχουν αποταθεί βρίσκουν πάντα κλειστές πόρτες.

Από την άλλη, ο πρόεδρος του τμήματος Αλέξανδρος Γεωργακίλας, έδωσε πρόσφατα συνέντευξη στην οποία αναφέρει ότι το τμήμα έχει «υιοθετήσει φοιτητοκεντρική λειτουργία», «οι καθηγητές είναι ανοικτοί στους φοιτητές», «εξετάζουν προσεκτικά τα αιτήματά τους», κ.α.

Ελπίζουμε αυτό το άρθρο να δείξει τη ανειλικρίνεια των προτάσεων του κ. Γεωργακίλα και να δώσει την πραγματική εικόνα των πραγμάτων.

Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος αναφέρει ότι το τμήμα διαθέτει «σύγχρονα προγράμματα σπουδών» και «αξιολόγηση καθηγητών από τους φοιτητές». Πού τα είδατε κύριε Γεωργακίλα τα σύγχρονα προγράμματα, όταν εσείς ο ίδιος διδάσκετε μεταπτυχιακό μάθημα στο οποίο δεν έχετε αλλάξει την παραμικρή λεπτομέρεια στην ύλη από το 1997;!

Και επίσης, πόσο σοβαρά λαμβάνετε την αξιολόγηση των φοιτητών όταν τα τελευταία χρόνια ποτέ δεν αλλάξατε διδάσκοντα από μάθημα λόγω παραπόνων των φοιτητών και επίσης το εαρινό εξάμηνο του 2020 δεν μας δώσατε καν τη δυνατότητα για αξιολόγηση;

Στο σύνολο τους οι καθηγητές είναι υπερόπτες και απόμακροι απέναντι στους φοιτητές και γενικά έχουν ένα υποτιμητικό τρόπο που αντιμετωπίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

Συγκεκριμένα, αναφέρουμε μερικά πρόσφατα, άσχημα περιστατικά που μας έχουν μείνει αξέχαστα:

  • Κάθε χρονιά, καθηγητής (ο οποίος πρόσφατα διετέλεσε και πρόεδρος της σχολής) αναφέρει στο μάθημά του στους πρωτοετείς (αυτολεξεί): «δεν είμαστε συνάδελφοι αφού εγώ έχω πτυχίο, ενώ εσείς δεν έχετε».
  • Καθηγητής, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για την τελετή καλωσορίσματος των πρωτοετών φοιτητών για πάνω από 10 χρόνια, στην τελετή καλωσορίσματος έδειχνε τυχαία φοιτητές λέγοντάς τους με τη σειρά (αυτολεξεί): «παίρνεις, δεν παίρνεις, δεν παίρνεις (πτυχίο)», θέλοντας να τονίσει ότι στο τμήμα μόλις το ένα τρίτο των φοιτητών τελειώνει. Το σκηνικό αυτό γινόταν κάθε χρόνο και ο καθηγητής αυτός έδειχνε αφάνταστη υπερηφάνεια κατά τη διαδικασία αυτή.
  • Καθηγητής έκανε ακραίο σεξιστικό σχόλιο σε φοιτήτρια, η οποία τον επισκέφθηκε στο γραφείο του για να δει το γραπτό της ύστερα από εξέταση, λέγοντάς της (αυτολεξεί): «Είσαι γυναίκα, θες και 10;». Ο ίδιος καθηγητής απευθύνεται συχνά στους φοιτητές του αποκαλώντας τους «καθυστερημένα κατσίκια», «πλέμπα» κ.α.

Ο καθηγητής αυτός αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο «αγκάθι» του τμήματος, μιας και συνέχεια έχει ένα ύφος αυταρχικό, μειώνει, αποθαρρύνει και απειλεί τους φοιτητές.

Πριν την καραντίνα πολλά παιδιά που παρακολουθούσαν το μάθημα όταν του έκαναν απορίες έπαιρναν για απάντηση τα εξής (μπροστά σε όλη τη τάξη):

  • δεν θα περάσεις το μάθημα
  • δεν έχεις ιδέα από το μάθημα
  • αν δεν έχεις πάνω από 9 γενικό μέσο όρο δεν αξίζει να ασχοληθείς με τη φυσική
  • μάλλον έκανες λάθος επιλογή σχολής μέσα στην καραντίνα
  • αρνιόταν να ηχογραφήσει τις τηλεδιασκέψεις (όχι μόνο αυτός)
  • είπε κατά λέξη: «υπάρχει άλλη απορία που δεν μπορεί να σας λύσει η μαμά σας» (υπάρχει και βίντεο ντοκουμέντο)
  • απείλησε μέσω ανακοίνωσης ότι όποιος πάει αδιάβαστος στην εξεταστική, ή άπλα πάει για να δει το γραπτό που θα βάλει, «θα στιγματιστεί» εν καιρώ εξεταστικής
  • ο μόνος που έκανε 3ωρη εξέταση αγνοώντας τα μέτρα του ΕΟΔΥ
  • έβγαλε τα αποτελέσματα τα όποια είχαν 85% αποτυχία και χλεύαζε τους φοιτητές λέγοντας ότι δεν ξέρουν να κάνουν ούτε τα ουσιώδη και ότι πρέπει να γυρίσουν στο γυμνάσιο και να αλλάξουν σχολή, πράγμα που υποδηλώνει ότι η συμπεριφορά του ήταν καθαρά εκδικητική προς τους φοιτητές οι οποίοι «τόλμησαν» να καταγγείλουν την ανάρμοστη συμπεριφορά του σε εφημερίδα

Ο συγκεκριμένος καθηγητής χρόνια τώρα έχει μια στάση αντιπαιδαγωγική προς τους φοιτητές και είναι αφάνταστα υπερόπτης.

Ο φοιτητικός σύλλογος αποτάθηκε πολλές φορές στον πρόεδρο για τα ζητήματα αυτά αλλά πάντα τον έβρισκαν απέναντι τους με απαντήσεις όπως:

  • «αφού ξέρετε τον συγκεκριμένο καθηγητή πώς είναι»
  • «έτσι είναι ο χαρακτήρας του, δε μπορώ να κάνω κάτι»

Τέλος, αποταθήκαμε και στην πρυτανεία, η όποια μας απάντησε ότι αυτά είναι θέματα εσωτερικά του τμήματος και δεν μπορεί να παρέμβει.»

Τα λεγόμενα των διαμαρτυρόμενων φυσικά, δεν έμειναν αναπάντητα, με τον Πρόεδρο του Τμήματος, Αλέξανδρο Γεωργακίλα, να σημειώνει:

Στο Τμήμα Φυσικής, οι καθηγητές και τα όργανα του Τμήματος – όπως ο Πρόεδρος και η Επιτροπή Σπουδών – είναι πάντα ανοικτά για να συζητήσουν οποιοδήποτε παράπονο ή πρόβλημα έχει ένας φοιτητής ή μια φοιτήτρια. Η δημοσιοποίηση ενός τέτοιου κειμένου που χαρακτηρίζεται από ελλιπή και σε μεγάλο βαθμό παραποιημένα στοιχεία, δημιουργεί παραπλανητικά συμπεράσματα και δεν υπηρετεί κανένα καλό σκοπό. Δυστυχώς αποτελεί συνέχεια της δυσφημιστικής προσπάθειας που ξεκίνησε μια μειοψηφία φοιτητών τον Ιούνιο 2020, αντιτιθέμενη στην ολοκλήρωση εργαστηρίων και τη διεξαγωγή εξετάσεων με φυσική παρουσία.

ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΠΘ: Μπρόκολο με ψαλίδα έδωσε να δοκιμάσει σε φοιτητή η λέσχη, δεν πήρε θετικό feedback!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Κερασμένη… βίδα στη σαλάτα του βρήκε φοιτητής από τη Λέσχη του Πολυτεχνείου Κρήτης!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Το Πανεπιστήμιο Ζυρίχης αποσύρεται από διεθνείς κατατάξεις: «Πιέζουν για άχρηστες έρευνες»!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET