ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Τι σχολή θα βγάλω κ. Υπουργέ;», με εκτίμηση οι φοιτητές του ΤΕΙ Αθήνας!

Αβεβαιότητα για τα τμήματα τους αλλά και φόβος ότι θα χαθεί το εξάμηνο έχει κυριεύσει τους φοιτητές του ΤΕΙ Αθήνας. Η απόφαση της συγχώνευσης με το ΤΕΙ Πειραιά και η μετονομασία σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, έχει επιφέρει μια σειρά συνεπειών που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στους φοιτητές. Με την ίδρυση του Πανεπιστημίου, τα τμήματα πρόκειται από […]

Neopolis Team

12 Δεκεμβρίου, 2017

Αβεβαιότητα για τα τμήματα τους αλλά και φόβος ότι θα χαθεί το εξάμηνο έχει κυριεύσει τους φοιτητές του ΤΕΙ Αθήνας. Η απόφαση της συγχώνευσης με το ΤΕΙ Πειραιά και η μετονομασία σε Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, έχει επιφέρει μια σειρά συνεπειών που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στους φοιτητές.

Με την ίδρυση του Πανεπιστημίου, τα τμήματα πρόκειται από 13 να γίνουν 7, κάτι που έχει ως επακόλουθο την κατάργηση και την συγχώνευση τμημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η πρόταση συγχώνευσης του τμήματος της εργοθεραπείας με το τμήμα φυσικοθεραπείας, δύο σχολές με εντελώς διαφορετικό επιστημονικό πεδίο.

Λογικό κι αναμενόμενο λοιπόν, η πρόταση αυτή να δημιουργήσει σύγχυση στους φοιτητές σχετικά με τον τίτλο του πτυχίου τους αλλά και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Εξού και η διαμαρτυρία που πραγματοποιήθηκε χθες στον Υπουργό Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, με την οποία οι φοιτητές ζητούν και διεκδικούν την αυτόνομη ένταξη των τμημάτων τους στο νέο Πανεπιστήμιο.

Η επιστολή που ακολουθεί, στάλθηκε στο Neopolis.gr από μία ομάδα φοιτητών του τμήματος φυσικοθεραπείας, η οποία μας εμπιστεύτηκε να την μοιραστούμε μαζί σας. Αξίζει άλλωστε, να ενημερωθούμε όλοι για τα προβλήματα που δημιουργούνται ενόψει αυτής της συγχώνευσης των δύο ΤΕΙ.


«Το ΤΕΙ Αθήνας διανύει μια από τις δυσκολότερες περιόδους της λειτουργίας του. Το Μάιο του 2017 ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση η δημιουργία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΔΑ). Στο πανεπιστήμιο αυτό θα συμπεριλαμβάνονταν οι σχολές του ΤΕΙ Αθήνας καθώς και του ΤΕΙ Πειραιά. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς, ζητήθηκε από τον υπουργό τα τμήματα της σχολής ΣΕΥΠ να μειωθούν από 13 σε 7 και ψηφίστηκε ο νόμος 4485/17 όπου στο άρθρο 11 ορίσθηκαν τα κριτήρια που οφείλει να έχει ένα τμήμα και μια σχολή  για να θεωρηθούν αυτόνομα και αυτοτελή στο νέο πανεπιστήμιο.

Για να γίνει αυτό συστάθηκε μια οκταμελής επιτροπή και ανατέθηκε στη σύγκλητο να καταθέσει τις προτάσεις της σχετικά με το ποια θα ήταν αυτά τα 7 τμήματα. Το πρόβλημα είναι ότι κάποια τμήματα που πληρούσαν τα συγκεκριμένα κριτήρια και σύμφωνα με τον νόμο θα έπρεπε να ήταν αυτόνομα προτάθηκαν προς συγχώνευση, ενώ άλλα που δεν πληρούσαν όλα τα κριτήρια προτάθηκαν ως αυτόνομα.

Αυτό οδήγησε σε μια κατάσταση αβεβαιότητας τόσο για το ποια ήταν τελικά τα κριτήρια εισαγωγής ενός τμήματος στο ΠΔΑ όσο και για το τι θα συνέβαινε με τα τμήματα που δεν θα έμπαιναν ως αυτόνομα. Άρχισαν έτσι να δημιουργούνται φήμες που ήθελαν αυτά τα τμήματα είτε να συγχωνεύονται με άλλα είτε να γίνονται διετούς φοίτησης είτε και να καταργούνται. Φήμες που τόσο το υπουργείο παιδείας όσο και η σύγκλητος ούτε επιβεβαίωσαν ούτε απέρριψαν. Παραδείγματος χάριν προτάθηκε η συγχώνευση του τμήματος φυσικοθεραπείας με το τμήμα της εργοθεραπείας, δυο σχολές με διαφορετικό επιστημονικό πεδίο. Αυτή η κατάσταση οδήγησε τους φοιτητές σε σύγχυση και δημιούργησε αναπάντητα ερωτήματα όπως, θα συγχωνευθεί τελικά η σχολή μου; Tι πτυχίο θα πάρω σε αυτή την περίπτωση; Ποια θα είναι τα επαγγελματικά μου δικαιώματα; Από πότε θα ισχύσει η απόφαση αυτή; Τι θα γίνει με τις σχολές που έχουν τμήματα στην επαρχία που δεν συγχωνεύονται; Στις σχολές που συγχωνεύονται θα υπάρξουν κατευθύνσεις; Tι θα συμβεί με τους φοιτητές που δίνουν κατατακτήριες εξετάσεις σε λίγες μέρες; 

Αυτή η αβεβαιότητα ώθησε τους φοιτητές να υιοθετήσουν μια αμυντική στάση προς το εγχείρημα μιας και κάνεις δεν ήξερε τι πραγματικά θα συμβεί. Μια από τις δράσεις ήταν η οργάνωση κινητοποιήσεων και κατάληψη της ΣΕΥΠ.

Αυτήν την περίοδο βρισκόμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο, όπου υπάρχει κίνδυνος να χαθεί το εξάμηνο, επειδή οι φοιτητές δικαίως αισθάνονται ανασφαλείς σχετικά με την τύχη των τμημάτων τους μιας και κανένας αρμόδιος δεν εμφανίζεται για να δοθούν απαντήσεις.

Για τις συγχωνεύσεις των σχολών, οι φοιτητές είναι ανοιχτοί σε διάλογο, αρκεί αυτό να γίνει με αξιοκρατικά κριτήρια και με βάση τις ανάγκες της αγοράς που θα κληθούν να εξυπηρετήσουν οι απόφοιτοι των τμημάτων, δεδομένου ότι στόχος βασικός πρέπει να είναι η παραμονή των αποφοίτων στην Ελλάδα, η οποία τα τελευταία χρόνια χάνει διαρκώς άρτια εκπαιδευμένα άτομα.

Το πιο σημαντικό όμως είναι όλο αυτό να γίνει άμεσα και σε ένα ήρεμο κλίμα, γιατί η απώλεια ενός εξαμήνου, η οποία θα οφείλεται αρχικά στην έλλειψη διδακτικού προσωπικού και η απώλεια επιπλέον χρόνου λόγω ενδεχόμενης κατάληψης, θα έχει ως αποτέλεσμα πολλοί φοιτητές να μείνουν στον πάγο για ένα έτος και κάποιοι από αυτούς, ήδη υπάρχουν περιστατικά, να εγκαταλείψουν τη σχολή γιατί δεν είναι εύκολο να καλύψουν το χρόνο παραμονής τους στην Αθήνα.»

Ομάδα φοιτητών του τμήματος φυσικοθεραπείας

 

ΤΑ ΝΕΑ ΣΟΥ

ΕΛΛΑΔΑ

Ζήσαμε να ακούσουμε ότι ένα 12χρονο παιδί επέλεξε να εκδίδεται για να βιοποριστεί, αντίο ελπίδα!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το 2025 τα πρώτα ιδιωτικά πανεπιστήμια – Τι ισχύει για την εισαγωγή και φοίτηση σε αυτά!

TECH NEWS

Το Insta φέρνει μερικές σωτήριες αλλαγές στα μηνύματα που ζητούσαμε χρόνια!

SPILL THE TEA

ZARI: Η Μαρίνα Σάττι απάντησε με σχολική παρτιτούρα για το αν έκλεψε το «Τα Τα Τα»!

ΕΛΛΑΔΑ

Θεσ/νίκη: H τραμπουκική επίθεση νεαρών σε queer άτομα, μας επανέφερε στην άθλια πραγματικότητα!

ΕΛΛΑΔΑ

Σχεδόν την πρωτιά άγγιξε ο φρέντο εσπρέσο σε παγκόσμια κατάταξη, μόνο περηφάνια!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET