fbpx

Έρχεται άνοδος τιμών σε όλη την εστίαση για να αντέξουν οι επιχειρήσεις!


Αν πιστέψατε ότι ο εφιάλτης σταματά στην αύξηση της τιμής του πιτόγυρου, σόρρυ, αλλά σας έχουμε κι άλλο.

Για την ακρίβεια (see what I did there), εδώ και μέρες βλέπουμε όνειρα και όνειρα να γκρεμίζονται, όπως ας πούμε το να φύγουμε επιτέλους από το πατρικό μας ή να κάνουμε διακοπάρες το καλοκαίρι. Μας κόβουν το ένα, μας κόβουν το άλλο… Θεοπούλα δικό σου!

Τώρα λοιπόν μας κόβουν και το φαγητό/ποτό έξω, αφού (τολμούν να) πειράζουν τις τιμές των τιμοκαταλόγων και στα καταστήματα εστίασης, λόγω των καιρών και των αναγκών τους. Τις δικές μας ανάγκες, ποιος θα τις καταλάβει; *σνιφ σνιφ *

Εν τω μεταξύ, την ίδια ώρα που ολάκερο το σύμπαν ανεβάζει νουμεράκια (aka τιμές), οι μισθοί παραμένουν ίδιοι και άρα το αποτέλεσμα δεν είναι να ξοδεύουμε περισσότερα, αλλά να μην ξοδεύουμε καθόλου. Τουλάχιστον την περίοδο της καραντίνας υπήρχε λόγος να μη βγαίνουμε και να κάνουμε αποταμίευση, τώρα απλά αδυνατούμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις του «έξω». Sad.

Μια διαπίστωση που κάνει και ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατορίων και Συναφών Αττικής, κ. Γιάννης Δαβερώνης, μιλώντας στο Insider.gr:

Ελάχιστοι οι πελάτες στα καταστήματα, οι έξοδοι έχουν περιοριστεί.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η επισκεψιμότητα στους χώρους της εστίασης είναι περιορισμένη, καθώς το κλίμα που επικρατεί δεν αφήνει πολλά περιθώρια για εξόδους και κατ’ επέκταση πρόσθετα έξοδα. Καθώς η ακρίβεια έχει ροκανίσει τα εισοδήματα, ο κόσμος προσπαθεί να καλύψει τις βασικές του ανάγκες, έχοντας περιορίσει κατά πολύ κάθε επιπλέον έξοδο.

Τα καταστήματα στο κέντρο της Αθήνας έχουν μια σχετική κίνηση, ωστόσο εκτός κέντρου η εικόνα είναι πιο αποκαρδιωτική, γιατί ο κόσμος πλέον δεν παίρνει εύκολα την απόφαση να διανύσει μεγάλες αποστάσεις με το αυτοκίνητο, λόγω της εκτόξευσης της τιμής των καυσίμων. Τα καφέ είναι εκείνα που συγκεντρώνουν τον περισσότερο κόσμο, ενώ πλέον ταβέρνες, ψητοπωλεία και εστιατόρια γεμίζουν πολύ πιο δύσκολα.

«Κόσμο δεν έχουμε, ποιος έχει χρήματα να δαπανήσει στην εστίαση; Όλοι κάθονται στα σπίτια τους», δηλώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Εστιατόρων, Ψητοπωλών και καφέ μπαρ του νομού Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Φιλοκώστας, αποκαλύπτοντας πως τα καταστήματα της συμπρωτεύουσας δούλεψαν ουσιαστικά το τελευταίο διάστημα μόνο την Καθαρά Δευτέρα.

Όλα είναι μια αλυσίδα λοιπόν και οι επιχειρηματίες της εστίασης βρίσκονται κι αυτοί να παλεύουν με τις τάσεις ακρίβειας, αναγκαζόμενοι να πειράξουν τις τιμές τους. Τόσο η ενέργεια όσο και οι πρώτες ύλες, έχουν αλλάξει πολύ τα δεδομένα κι αυτό πια έχει φτάσει μέχρι τον καταναλωτή. Ο κ. Γιάννης Δαβερώνης ωστόσο, μας διαβεβαιώνει ότι ο στόχος είναι οι αυξήσεις να μην είναι μεγάλες, για να μην απωθήσουν εντελώς τον καταναλωτή.

Η θέση των καταναλωτών είναι δύσκολη… αλλά κι εμείς βρισκόμαστε στη μέση. Το επόμενο βήμα είναι να κλείσουμε τις επιχειρήσεις μας.

Πιο αναλυτικά όμως σε ό,τι αφορά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις εστίασης, χαρακτηριστικό είναι πως το κόστος λειτουργίας έχει αυξηθεί κατά 50 – 60%, με τους επιχειρηματίες να δίνουν μάχη να μην ρίξουν ρολά. Οι ανατιμήσεις αναμένεται να καλύψουν όλο το φάσμα του κλάδου, ξεκινώντας από τα καφέ – μπαρ (όχι, δεν κλαίμε…) και φτάνοντας μέχρι τις ταβέρνες και τα εστιατόρια.

Ενδεικτική είναι η περίπτωση επιχειρηματία της εστίασης που δραστηριοποιείται στην περιοχή της Νέας Μάκρης. Πέρυσι οι λογαριασμοί ρεύματος για το κατάστημά του κυμαίνονταν κοντά στα 1.000 ευρώ, ενώ φέτος καλείται να πληρώσει 4.900 ευρώ. Πρόκειται δηλαδή για αύξηση της τάξης του 390%!

Τις ίδιες δυσκολίες όμως συναντούν και στο κομμάτι των πρώτων υλών, με τον πόλεμο στην Ουκρανία να σηκώνει τις τιμές ορισμένων προϊόντων στα ύψη. Ένα από τα βασικότερα για τον κλάδο, το ηλιέλαιο, έχει σημειώσει ραγδαία αύξηση, με τον καφέ, τα άλευρα και το κρέας, να ακολουθούν την ίδια πορεία. 

Η Ελλάδα ΔΕΝ είναι μια χώρα με καταπληκτική ποιότητα ζωής

Σε αντίθεση με τις πρόσφατες δηλώσεις του πρωθυπουργού, η έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για το εισόδημα και τις δαπάνες διαβίωσης των νοικοκυριών το 2021, έδειξε πως η ποιότητα ζωής τους έχει επιδεινωθεί σημαντικά. Και αυτό γιατί περισσότερα από πέντε στα δέκα νοικοκυριά (50,9%) περιόρισαν τις δαπάνες τους για εξόδους (εστιατόρια, καφέ, σινεμά κλπ), το 45,1% ξόδεψαν λιγότερα για ταξίδια, ενώ το 43,3% περιόρισε τις δαπάνες για ένδυση-υπόδηση.

Η έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ διεξήχθη υπό συνθήκες πανδημίας και υψηλού πληθωρισμού, αλλά πριν την εκδήλωση του πολέμου στην Ουκρανία, που σίγουρα θα έχει σοβαρές οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές επιπτώσεις.

Πλέον ένας πολύ μεγάλος αριθμός νοικοκυριών δύσκολα τα «βγάζει πέρα», καθώς το μηνιαίο εισόδημα για περισσότερα από τέσσερα στα δέκα νοικοκυριά δεν επαρκεί για όλο το μήνα, αλλά για μόλις 19 ημέρες…

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET