Παραδόξως, υπάρχουν 6 τρόποι να κάνεις την περίοδό σου πιο υποφερτή!


Η περίοδος είναι πραγματικά μεγάλος μπελάς. Για μερικές μέρες του μήνα, ΚΑΘΕ μήνα, έρχεσαι αντιμέτωπη με νεύρα, αυξημένη όρεξη, σκαμπανεβάσματα στη διάθεση, κράμπες και κόπωση. Και σε ρωτώ: Υπάρχει καμία γυναίκα εκεί έξω που να χαμογελάει στο άκουσμα της περιόδου; Προφανώς κι όχι.

Τα συμπτώματα και οι ενοχλήσεις διαφέρουν από γυναίκα σε γυναίκα φυσικά. Ωστόσο είναι ενθαρρυντικό να ξέρεις ότι όσο έχεις περίοδο, δεν είσαι στο έλεος του Θεού και υπάρχουν πράγματι τρόποι να την ελέγξεις, κάνοντάς την όσο γίνεται λιγότερο επώδυνη κι αποτρέποντάς τη να δυσκολεύει την καθημερινότητά σου.

Παρακάτω λοιπόν, θα βρεις κάποιa από τα πιο συνηθισμένα πράγματα που κάνεις στην περίοδό σου και μπορείς να βελτιώσεις, ώστε να γίνει πιο υποφερτή:

1. Περιόρισε την ποσότητα καφέ που καταναλώνεις

Συγχώρεσέ με αν είσαι λάτρης της καφεΐνης, μα οι ατέλειωτες κούπες καφέ που καταναλώνεις μέσα στη μέρα, είναι υπεύθυνες σε σημαντικό βαθμό για τις αφόρητες κράμπες που έχεις στην περίοδό σου. Ο καφές λειτουργεί ως διουρητικό και σε αφυδατώνει, με αποτέλεσμα τις δύσκολες μέρες του μήνα, να τρέχεις κάθε λίγο και λιγάκι στην τουαλέτα και να θες να πίνεις νερό σαν τρελή. Περιόρισε την ποσότητα καφέ που πίνεις εκείνες τις μέρες του μήνα και θα δεις μεγάλη βελτίωση στα συμπτώματα της περιόδου σου.

2. H έντονη γυμναστική δεν είναι σύμμαχός σου

Εδώ, οι απόψεις διίστανται. Υπάρχουν γυναίκες που όταν έχουν περίοδο προσπαθούν να γυμνάζονται όσο περισσότερο μπορούν, μιας κι υποστηρίζουν ότι ο πόνος μειώνεται, ενώ άλλες δεν μπορούν να σηκωθούν καν από το κρεβάτι τους. Εδώ το αφήνουμε σε εσένα λοιπόν. Πάντως, η υπερεντατική γυμναστική ή γυμναστική που περιλαμβάνει βάρη και ανοίγματα, περισσότερο κακό παρά καλό θα σου κάνει. Προτίμησε κάτι σε χαλαρό τρέξιμο, περπάτημα ή yoga, που όντως μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση από τις κράμπες.

3. Όσο κι αν επιθυμείς να φας γλυκό, αντιστάσου

Κατανοώ ότι τις μέρες που έχεις περίοδο, σου ανοίγει η όρεξη και θες να φας μέχρι και τις χαρτοπετσέτες αλλά προσπάθησε να αντισταθείς, ιδιαίτερα σε ό,τι έχει να κάνει με γλυκά. Η ζάχαρη δε βοηθάει και πολύ να αντιμετωπίσεις τα συμπτώματα της περιόδου, αλλά ίσα - ίσα τα χειροτερεύει. Αγαπάς και αγαπάω τη σοκολάτα, αλλά κόψε τη μαχαίρι.

4. Γιατί αγχώνεσαι, ρε παιδί μου;

Από την στιγμή που το άγχος κάνει τα πάντα να χειροτερεύουν, προφανώς επηρεάζει και την περίοδό σου. Ναι, θα σου πω ότι το μοναδικό άγχος που πρέπει να έχεις είναι το δημιουργικό και φυσικά θα με βρίσεις γιατί όντως είναι μπαρούφα, αλλά πραγματικά δε χρειάζεται να στρεσάρεσαι αυτές τις μέρες του μήνα. Όσο σκέφτεσαι τον πόνο, τόσο περισσότερο θα πονάς και θα βασανίζεσαι.

5. Ο ύπνος τα γιατρεύει όλα

Μία γυναίκα στην περίοδό της δεν είναι και τόσο παραγωγική. Εξαιτίας του γεγονότος ότι πονάς και κουράζεσαι ευκολότερα, σου είναι αδύνατο να συγκεντρωθείς στις ασχολίες σου. Γι' αυτόν το λόγο, αυτές τις μέρες του μήνα, έχεις ανάγκη από ύπνο όσο ποτέ. Προσπάθησε όσο βρίσκεσαι στην περίοδό σου, να κοιμάσαι τουλάχιστον 7 ώρες τη μέρα.

6. Feel free να γουρουνιάσεις, όμως όχι ό,τι να 'ναι

Πέρα από τα γλυκά, απαγορευτικά είναι και τα πολύ αλμυρά ή παχυντικά φαγητά τις δύσκολες μέρες του μήνα. Εσύ μπορεί να θεωρείς σωστό να τρως επί μία εβδομάδα πιτόγυρα, πίτσες και πατατάκια, αλλά δε σου κάνει καλό. Μ' αυτές τις τροφές υπονομεύεις τον ίδιο σου τον εαυτό. Ο πόνος και οι κράμπες είναι στανταράκια.

 

Θα σου τραβήξουν την προσοχή:



Θεώνη Σταματοπούλου