Αν πίνεις κι εσύ πολύ καφέ μέσα στην ημέρα, υπάρχουν 5 τρόποι να τον κάνεις πιο υγιεινό!


Μία από τις πιο δυνατές και αναγκαίες συνήθειες κάθε φοιτητή εκεί έξω, που δύσκολα, πολύ δύσκολα μπορεί να κοπεί, είναι ο καφές. Είσαι έτοιμος να στερηθείς τα πάντα, εκτός από τα 2-3 καφεδάκια που απολαμβάνεις καθημερινά. Είναι η πιο πιστή συντροφιά σου κι ο σύμμαχός σου στο απάνθρωπο πρωινό ξύπνημα, πώς να τον αποχωριστείς

Ωστόσο, όσο απολαυστικός είναι ο καφεδάκος σου, άλλο τόσο βλαβερός μπορεί να αποβεί για την υγεία σου. Και μ’ αυτό δε θέλω να σε πείσω να τον κόψεις μαχαίρι. Θέλω απλώς να σε… σπρώξω να υιοθετήσεις ορισμένα πολύ χρήσιμα tips, με στόχο να μετατρέψεις το καθημερινό καφεδάκι σου σ’ ένα πιο υγιεινό ρόφημα, που δε θα επιβαρύνει τον οργανισμό σου.

Όλα θέλουν το μέτρο τους, το ίδιο ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση:

#1 Μην το παρακάνεις με τα συνοδευτικά

Ένα καπουτσίνο decaf, με extra δόση, whipped cream, σος καραμέλας, κρέμα βανίλια και λίγη σοκολάτα από πάνω, παρακαλώ. Καφέ θέλεις να πιεις ρε παιδί μου ή milkshake και βάζεις τόσα πράγματα; Είτε το χειμώνα είτε το καλοκαίρι, τιγκάρεις τον καφέ σου με σαντιγές, κρέμες και σιρόπια, με αποτέλεσμα να δημιουργείς μια βόμβα θερμίδων. Καταλαβαίνω ότι πρόκειται για ΤΗΝ απόλαυση, αλλά άμα θες να αποφύγεις τυχόν δράματα με τη ζυγαριά, προσπάθησε να συνοδεύσεις τον καφέ σου με γάλα αμυγδάλου ή καρύδας. Η αρχή θα ‘ναι δύσκολη, αλλά οι θερμίδες ελάχιστες.

#2 Tο «πώς πίνεις τον καφέ σου», θέλει περισσότερη προσοχή απ’ όσο νομίζεις

Όσο αθώος κι αν φαίνεται ο καφές, πίστεψέ με, δεν είναι καθόλου. Αν σκεφτείς πως η έννοια μέτριος καφές ισούται με μια γεμάτη κουταλιά της σούπας ζάχαρη (!), τότε φαντάζεσαι τι παίρνεις πίνοντας 2-3 την ημέρα. Κι όλα αυτά όταν ένας άντρας πρέπει να καταναλώνει 9 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη την ημέρα, ενώ μία γυναίκα μόλις 6. Πιστεύω καταλαβαίνεις πως οι επιλογές σου είναι είτε να το γυρίσεις στον σκέτο είτε να μένεις στο ένα καφεδάκι. Αν βέβαια είναι μεγάλη θυσία για σένα, προτίμησε τη βιολογική ζάχαρη καρύδας, ή την καστανή/stevia.

#3 Ρίξε κανελίτσα και θα με θυμηθείς

Τα αρωματικά στον καφέ είναι πραγματικά ζημιογόνα, καθώς περιέχουν γλυκαντικά. Συνεπώς, αν θέλεις να δώσεις άρωμα επίλεξε κάτι λιγότερο επεξεργασμένο, όπως είναι η κανέλα. Η κανέλα έχει αντιφλεγμονώδη και αντιμικροβιακή δράση, με αποτέλεσμα να σε ανακουφίζει από κάποιο κρυολόγημα που πιθανόν σε γυροφέρνει. Επιπλέον, ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου και βελτιώνει τη μνήμη, ακριβώς ό,τι χρειάζεσαι για να πάρεις μπροστά με το που ξυπνάς. Ρίξε λίγη κανέλα στο πρωινό σου καφεδάκι που σου λέω και… με ευχαριστείς αργότερα.

 #4 But first, πιες ένα ποτήρι νερό

Έρευνες έχουν αποδείξει πως αν κι ο καφές είναι διουρητικός και τελικά δε σε αφυδατώνει, η υπερβολική κατανάλωσή του μπορεί να οδηγήσει σε αντίθετα αποτελέσματα. Προκειμένου λοιπόν να το προλάβεις, μαζί με τον καφέ έχε δίπλα σου κι ένα ποτηράκι νερό! Παραδέξου το! Πόσες φορές έχεις παραλείψει να πιεις την απαραίτητη ποσότητα νερού μέσα στην ημέρα σου, επειδή το αντικατέστησες με τον καφέ;

#5 Αν θέλεις όντως να σε πιάσει ο καφές, ρίξε έναν υπνάκο

Tώρα θα σκέφτεσαι πως αυτό δε γίνεται, καθώς ο καφές είναι κάτι που σου δίνει ενέργεια και σε ξυπνάει! Για να συμβεί όμως αυτό, απαιτείται παραπάνω από μισή ωρίτσα. Αυτό σημαίνει πως αν πιεις καφέ και κοιμηθείς για 20-30 λεπτά, θα ξυπνήσεις γεμάτος ενέργεια και πανέτοιμος να συνεχίσεις τη μέρα σου με τον εγκέφαλό σου να βρίσκεται σε πλήρη επαγρύπνηση! Το γνωστό και ως coffee nap! Απλώς προσπάθησε να μην το δοκιμάσεις αργά το απόγευμα, γιατί ο βραδινός σου ύπνος θα πάει περίπατο.

Κάθε αρχή και δύσκολη, πόσο μάλλον όταν έχεις συνηθίσει σε ένα συγκεκριμένο μοτίβο… καφέ, αλλά να θυμάσαι πως όλα γίνονται για το καλό σου! Όσο εφαρμόζεις τα παραπάνω, τόσο θα γίνεται η καθημερινότητα σου πιο εύκολη και υγιεινή!

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET