ΙΝΣΠΙΡΕΪΣΙΟΝ

Το LinkedIn παρουσίασε τα 5 πιο σημαντικά λάθη που κάνουμε όταν ξεκινάμε μία νέα δουλειά!

Άκου το LinkedIn, ξέρει αυτό.

Neopolis Team

28 Ιανουαρίου, 2020

Το να πηγαίνεις να δώσεις συνέντευξη για μια δουλειά είναι από μόνη της μια τέρμα αγχωτική διαδικασία, που μπορεί να σου στερήσει ακόμη και τον ύπνο κάμποσα βράδια πριν. Για να την κάνεις λίγο πιο υποφερτή, έχε τουλάχιστον ένα ορθό και δυνατό βιογραφικό που θα σε κάνει να νιώθεις πιο ασφαλής.

Από εκεί και πέρα όμως, σου κατατρώνε το μυαλό διάφορα ερωτήματα και είναι λογικό. Τι θα σε ρωτήσουν; Πώς θα απαντήσεις; Θα δημιουργήσεις μια καλή εντύπωση; Και το κυριότερο, θα την πάρεις τη δουλειά; Αλλιώς, μπορούμε να την περιγράψουμε και σαν μια φάση που το έλκος στομάχου βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ…

Ωστόσο, πάμε κατευθείαν στο καλό σενάριο, όπου οι απαντήσεις των παραπάνω ερωτήσεων είναι θετικές και εσύ πλέον δηλώνεις εργαζόμενος. Το άγχος όμως, καθώς και η υπερπροσπάθεια να φανείς αντάξιος των προσδοκιών και να δικαιώσεις τον εργοδότη για την επιλογή του, εξακολουθούν να είναι εκεί και να σε οδηγούν δυστυχώς σε λάθη.

Μια θεωρία που επιβεβαιώνεται από το LinkedIn, το οποίο θεωρεί ότι τις πρώτες 90 μέρες υποπέφτεις στα εξής λάθη:

1. Παριστάνεις ότι τα ξέρεις όλα (33%)

Είναι λογικό να θες να δώσεις την εντύπωση ενός ατόμου με γνώσεις και ικανότητες, αλλά προσπάθησε να μην το παρακάνεις. Δέξου άλλες άποψεις και βοήθεια και δείξε πρόθυμος να μάθεις και να εξελιχθείς.

2. Αποτυγχάνεις στο να κάνεις ερωτήσεις και να αποσαφηνίσεις τις προσδοκίες (21%)

Όπως και στην παραπάνω περίπτωση, έτσι κι εδώ, στην προσπάθειά σου να φανείς ικανός κι αυτόνομος, αρνείσαι να ζητήσεις βοήθεια και να εκφράσεις απορίες, με αποτέλεσμα να κάνεις λάθη.

3. Προσπαθείς να επιβάλεις τις ιδέες σου προτού καν μάθεις τη δουλειά (17%)

Η επιβολή έχει ούτως ή άλλως αρνητική έννοια. Και γίνεται ακόμα χειρότερη, όταν προέρχεται από κάποιον που είναι νέος στο χώρο και αρνείται να συνεργαστεί, καθώς θεωρεί τη δική του ιδέα και μόνο αξιόλογη. Πρότεινε πράγματα, αλλά μην τα επιβάλλεις.

4. Αναλαμβάνεις πολλή δουλειά από την πρώτη στιγμή (7%)

Θες να φανείς χρήσιμος και πολυπράγμων, αλλά στο τέλος της ημέρας το αποτέλεσμα είναι που μετράει και όχι πόσο φόρτωσες το πρόγραμμά σου. Ανάλαβε λίγα και κάνε τα σωστά.

5. Αγνοείς τη νοοτροπία της εταιρείας (6%) 

Υπάρχουν μερικοί κανόνες που πρέπει να ακολουθείς στο εργασιακό σου περιβάλλον, για να υπάρχει ομαλή συνύπαρξη με τους συνεργάτες σου αλλά και για τα επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί.

Τι θα μπορούσες όμως να κάνεις για να βγεις ασπροπρόσωπος; 

Σύμφωνα πάλι με το LinkedIn, έχεις δύο εβδομάδες για να σχηματίσεις καλή εντύπωση, καθώς έρευνα θέλει το 63% των επαγγελματιών να σχηματίζουν άποψη για έναν… νεοφερμένο μέσα σε δεκαπέντε μόλις μέρες, ενώ το 15% το κάνει αμέσως (λίγο βιαστικοί τύποι αυτοί οι τελευταίοι). Για να έχεις λοιπόν το κεφάλι σου ήσυχο και να μην αγχώνεσαι για την εικόνα που βγάζεις, αρκεί να κάνεις τα παρακάτω:

1. Να είσαι ανοιχτός στην κριτική

2. Να είσαι θετικός

3. Να είσαι δραστήριος και να αποκτάς νέες ικανότητες 

4. Να ακούς και να κάνεις ουσιαστικές ερωτήσεις

5. Να μαθαίνεις όσο περισσότερα για τη νέα σου δουλειά, εταιρεία και/ή βιομηχανία

Για να έχεις καταφέρει να αποκτήσεις τη δουλειά σημαίνει ότι τις δυνατότητες τις έχεις, οπότε άσε το άγχος στην άκρη και ξεδιπλώσου.

OUR20s

ΓΝΩΜΟΥΛΑ

Υπολογισμοί που κάνουμε κι ας μην μας άρεσαν ποτέ τα μαθηματικά

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET