fbpx

7 πράγματα που θα μιλήσουν στην ψυχούλα σου, αν δίνεις κι εσύ online εξεταστική!


cover photo

Γιατί σαν την εξ αποστάσεως εξεταστική, δεν έχει. Μπορεί και όχι.

Το ημερολόγιο έδειχνε αρχές Ιουνίου, όταν στο περίφημο ΠΑΠΕΙ (ολογράφως Πανεπιστήμιο Πειραιώς) πάρθηκε η απόφαση να δώσουμε στο τμήμα μου όλα τα μαθήματα εξ αποστάσεως. Ψιλοχάρηκα να σου πω την αλήθεια, γιατί λέω, ποιος τρέχει καλοκαιριάτικο μέχρι εκεί κάτω, με τα μέσα ή το αμάξι με ντάλα ήλιο, για να δώσει Λογιστικές, Αναλύσεις Κόστους και όλα αυτά τα ωραία; 

Καλύτερα σπίτι μου σπιτάκι μου, με την ησυχία μου, να ξυπνάω λίγο πριν την εξέταση αν είναι πρωινή, να κάνω κι ένα διάβασμα της τελευταίας στιγμής αν είναι μεσημεριανοαπογευματινή και γενικότερα as simple as possible.

Ε λοιπόν, όσο απλός κι αν φάνταζε στην αρχή αυτός ο τρόπος εξέτασης, άλλο τόσο «της πλάκας» και λύση της τελευταίας στιγμής αποδεικνύεται έως σήμερα.

Τα προβλήματα ξεκινούν από την αρχή κιόλας, τη στιγμή δηλαδή που γίνεται η πρώτη κλήση για την ανακοίνωση των οδηγιών και τελειώνουν όταν ολοκληρώνεται η εξέταση με μπόλικα βρισίδια για το ΤΙ(ΗΤΑΝ)ΑΦΤΟΡΕ. Και ξέρω ότι δεν είμαι μόνος σ’ αυτό, κρίνοντας από τα παράπονα (αλλά και τις καταγγελίες) πολλών φοιτητών από διάφορα τμήματα για τους χρόνους, τις συμπεριφορές των καθηγητών, τα προβλήματα των servers και η λίστα συνεχίζεται.

Ομολογώ ότι από τη συγκεκριμένη εξεταστική θα μου μείνουν πολλά. Όχι ακριβώς αυτά που έπρεπε, αλλά και πάλι θα έχω να τα λέω και κάτι μου λέει ότι θα μιλήσουν και στη δική σου ψυχούλα.

Καλησπέρα φρεντζ

Ξεκινώντας από την περίφημη κλήση, εσύ και 100+ άτομα συνδέεστε στην πλατφόρμα τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα από αυτή που έχει ορίσει ο καθηγητής, λες και είστε σε κάνα αμφιθέατρο και τρέμετε μη σας προλάβουν τη θέση. Άλλοι είναι με ανοιχτές κάμερες, άλλοι με ενεργοποιημένα μικρόφωνα να ρωτάνε αν ξέρουμε τι μας περιμένει και οι κλασικοί πολυαστειοι τύποι του τμήματος που έχουν μπει για χαβαλέ πετώντας τις γνωστές μ@λ@κίες, όπως: «Έτοιμοι να κοπούμε και σήμερα;».

Γενικά, σ’ αυτή την κλήση μέχρι να μπει ο καθηγητής για να δώσει τις οδηγίες μπορείς να ακούσεις τα πάντα. Μα τα πάντα όμως!

Τώρα τα είπαμε, πάλι θα τα ξαναλέμε;

Φτάνει λοιπόν η ώρα που συνδέεται κι ο καθηγητής. «Καλησπέρα παιδιά, ελπίζω να είστε καλά» και αρχίζει να εξηγεί και να αναλύει ακριβώς το πώς θα γίνει η εξέταση, δίνοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Όλα καλά ως εδώ. Ε με το που βάλει την αντίστροφη μέτρηση για να δώσετε το μάθημα, θα βρεθούν στάνταρ 4-5 άτομα που θα ζητήσουν ευγενικά το λόγο για να ρωτήσουν πράγματα τα οποία ειπώθηκαν μόλις πριν λίγο. Και άντε πάει στο διάολο, μπορεί να καθυστέρησαν να μπουν στην κλήση, οι άλλοι που πετάγονται μετά από 30″ για να ξαναρωτήσουν ακριβώς τα ίδια, τι φάση; Επίτηδες το κάνετε, ρε;

Χρόνος (δεν) υπάρχει

Από τη μία υπάρχουν οι καθηγητές που θα δώσουν ένα μισαωράκι για 30 ερωτησούλες πολλαπλής (μια χαρά), από την άλλη εκείνοι που θα δώσουν ένα ικανοποιητικό χρονικό διάστημα για ανάπτυξη μέσω word και κατόπιν ανέβασμα του αρχείου (not bad), υπάρχουν όμως κι εκείνοι που θα δώσουν 25 λεπτά για 40 ερωτήσεις που μπορεί η εκφώνηση της καθεμίας να θέλει 5′ διάβασμα. Ήσυχα ρε! Να καταλάβω ότι οι συνθήκες απαιτούν ένα παραπάνω σφίξιμο του χρόνου, αλλά πάντα σε λογικά πλαίσια. Διαφορετικά, μπορούμε να κοπούμε και μόνοι μας με λιγότερη ταλαιπωρία.

Βλέπεις loading, ξέρεις ότι κόπηκες ήδη

Η αλήθεια είναι ότι ούτε στο Αμέρικα είμαστε, ούτε σε καμιά Αγγλία για να είναι οι καθηγητές εξοικειωμένοι με όλα αυτά. Στη φάση της ολικής άγνοιας που βρισκόμασταν επί βδομάδες ολόκληρες, οι σχολές που αποφάσισαν να πάνε με εξ αποστάσεως εξεταστική, δε βρήκαν και τις ιδανικότερες λύσεις. Σύνδεσμοι που κάνουν να φορτώσουν 1-2 λεπτά στο νερό και servers που δεν μπορούν να σηκώσουν 200+ φοιτητές ταυτόχρονα συνδεδεμένους, έχουν ως αποτέλεσμα να κόβονται άτομα χωρίς καν να τους δίνεται η ευκαιρία να δώσουν, ή απλά έχοντας πολύ λιγότερο χρόνο στη διάθεσή τους.

*Υπάρχουν βέβαια κι εκείνοι οι καθηγητές που κατανοούν (ναι, συμβαίνει!) και σε τέτοιες ειδικές περιπτώσεις δίνουν τη δυνατότητα επανεξέτασης στους φοιτητές μέσω προφορικής εξέτασης σε άλλη ημερομηνία. Τίμιο!*

Η (δειγματοληπτική) ταυτοποίηση πάει σε άλλο επίπεδο

Τα έχω ακούσει όλα. Από την αυστηρή ταυτοποίηση με κάμερα του κάθε φοιτητή και έλεγχο ακόμη και του IP της σύνδεσής του, μέχρι την απλή δειγματοληπτική ταυτοποίηση σε 5-10 άτομα από τα 300 που μπορεί να δίνουν το μάθημα εκείνη τη στιγμή. Highlight όμως, αποτελούν ξεκάθαρα οι φορές που οι καθηγητές δεν κάνουν προσωπική κλήση στους φοιτητές, αλλά ζητάνε σε μια κλήση με 150+ συμμετέχοντες:

«Ο Κύριος Τομπούλογλου να ανοίξει την κάμερά του παρακαλώ»

Ποια προσωπικά δεδομένα και ποιο gdpr; Καλά, για το γεγονός ότι πρέπει να ‘σαι τέρμα άτυχος για να σου γίνει ταυτοποίηση, δε σχολιάζω καν. Άνετα μαζεύεις παρεάκι να σε βοηθάει χωρίς να σε πάρει κανείς πρέφα.


«Οι κάμερες να παραμένουν ανοιχτές» – changed my mind

Καλά πήγε αυτό. Ακόμη θυμάμαι ανακοινώσεις από Πανεπιστήμια να λένε:

«Παρακαλούνται όλοι οι φοιτητές
να έχουν τις κάμερές τους ενεργοποιημένες καθ’ όλη τη διάρκεια της εξέτασης
και τα μικρόφωνα απενεργοποιημένα»

Κάπου εκεί ήταν που τα όνειρα για ανοιχτά βιβλία και σημειώσεις παραδίπλα, γκρεμίστηκαν. Ότι τι δηλαδή; Περίμενες από τους καθηγητάδες σου να δείξουν τυφλή εμπιστοσύνη σ’ εσένα και σε όλους τους συμφοιτητές σου, που στην πρώτη ευκαιρία στάνταρ θα κάνατε την παρατυπία σας; Δεν είναι χθεσινοί, δυστυχώς…


Οι οδηγίες που κλασικά δεν ακολουθούνται

Αν και θα μπορούσε να ενταχθεί σε παραπάνω bullet, δε θα μπορούσε να μην έχει την -ξεχωριστή- τιμητική του. Δηλαδή πώς γίνεται ρε φίλε να κάθεται ο άλλος ο έρμος ο καθηγητής να σου λέει τις οδηγίες 10 φορές, να σου τις γράφει κιόλας στο chat της κλήσης και εσύ εν τέλει να κάνεις τα αντίθετα;;;

Κι όχι μόνο αυτό, αλλά είναι κι αυτοί που έχουν και το θράσος (επίτρεψέ μου) να του ζητήσουν και τα ρέστα. Τι διάολο;

Και για πείτε, εσείς είστε υπέρμαχοι του να καθιερωθεί σαν τρόπος η εξ αποστάσεως εξεταστική;

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET