Την ίδια στιγμή που το μετρό επεκτείνεται και εισέρχεται σε περιοχές που το χρειάζονταν όσο τίποτα (φυσικά και μιλάμε για τον Πειραιά), γίνονται ενέργειες διευκόλυνσης των επιβατών όσον αφορά την αγορά εισιτηρίων.
Το χάρτινο εισιτήριο για τα ΜΜΜ είναι τρε πασέ θα λέγαμε και επιτέλους θα μπορεί να αντικατασταθεί από την τραπεζική κάρτα ή την εφαρμογή ebanking στο κινητό. Μια έμπνευση που προέρχεται από άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και θα διευκολύνει πολύ όσους κινούνται κυρίως τις ώρες αιχμής και πάνω στη βιασύνη τους πρέπει να περιμένουν στην ουρά για έκδοση εισιτηρίου.
Όπως αναφέρουν πηγές του Υπ. Μεταφορών στο Βήμα, «η τραπεζική κάρτα θα μπορεί να χρησιμοποιείται στο μετρό, στα λεωφορεία και σε όλα τα ΜΜΜ», ενώ προσθέτουν πως «εργαζόμαστε σε αυτήν την κατεύθυνση, ώστε να μπορέσουμε να συμβασιοποιήσουμε μια τέτοια αλλαγή στο σύστημα που έχουμε δομήσει, είναι ένας τρόπος για να ανοίξουν κι άλλες συνεργασίες».
Μαζί με τους επιβάτες που θα κερδίζουν χρόνο και θα γλιτώνουν από ταλαιπωρία, κερδισμένος θα βγει και ο ΟΑΣΑ, καθώς τα χάρτινα εισιτήρια που θα περιοριστούν, είναι αρκετά κοστοβόρα λόγω της ασφάλειας για να μην πλαστογραφούνται.
Στην νέα αυτή εποχή των ΜΜΜ μπαίνει και το Παρίσι, μόνο που εκεί τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα. Μετά από 120 χρόνια, το εισιτήριο καταργείται, αλλά παρά το γεγονός ότι η ενέργεια αυτή αποσκοπεί στη διευκόλυνση των επιβατών, πολλοί το θεωρούν ένα σήμα κατατεθέν του Παρισιού, «ένα μέρος της ιστορίας μας», όπως λέει στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Γκρεγκουάρ Τονά, συλλέκτης και συγγραφέας ενός βιβλίου με την ιστορία του εισιτηρίου του μετρό. Ευτυχώς, δεν έχουμε τέτοια προβλήματα εδώ. Θέλω να πω, έχετε δει τα εισιτήρια μας…
Πολλοί πολίτες μπορεί να το θεωρούν απώλεια λοιπόν στο Παρίσι, αλλά η IDFM (υπηρεσία διαχείρισης δημόσιων μεταφορών του Ιλ-ντε-Φρανς) θέλει να προωθήσει τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό, περιλαμβανομένης της χρήσης smartphones στα μηχανήματα εισόδου, με τα κινητά που διαθέτουν λειτουργικό σύστημα Android να μπορούν να χρησιμοποιηθούν εντός εβδομάδων και τα Apple το 2023.