fbpx

Ξεχνάς συνέχεια πράγματα; 5 λόγοι που εξηγούν γιατί η μνήμη σου μοιάζει με χρυσόψαρου!


[cover]

Νιώθεις ότι ξεχνάς εύκολα τελευταία; Πηγαίνεις μέχρι το δωμάτιό σου κι όταν φτάνεις εκεί, δε θυμάσαι για ποιο λόγο πήγες; Κάθε φορά ψάχνεις πού άφησες τα κλειδιά σου; Παραδίδεις τις εργασίες σου τελευταία στιγμή γιατί ξεχνάς τις προθεσμίες; Έχεις αρχίσει να πιστεύεις ότι πάσχεις από άνοια ή πρόωρο αλτσχάιμερ;

Welcome to the club και μην αγχώνεσαι, δεν είναι τίποτα, απλώς μας πήραν τα χρόνια. Just kidding! Δε ξέρω για εσάς, αλλά προσωπικά αντιμετωπίζω μεγάλη δυσκολία πλέον να απομνημονεύω αυτά που διαβάζω ή να θυμάμαι ένα σωρό άχρηστες πληροφορίες της καθημερινότητας (π.χ τι είπε ο καθηγητής στη διάλεξη). Εδώ ξεχνάω το όνομα του ανθρώπου που μου συστήθηκε πριν 1 λεπτό. Μιλάμε για τόσο τραγική κατάσταση…

Δε λέω, σίγουρα παίζει τον ρόλο της και η ηλικία, αφού όσο μεγαλώνει κανείς, τόσο εξασθενεί η μνήμη του. Ήδη από την ηλικία των 20, αρχίζουμε σιγά-σιγά να χάνουμε εγκεφαλικά κύτταρα. Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένοι ακόμα παράγοντες που φαίνεται να βάζουν το χεράκι τους και μας κάνουν να ξεχνάμε εύκολα. Μήπως βγάζουμε οι ίδιοι τα ματάκια μας με κάποιες από τις συνήθειές μας;

Αυτοί λοιπόν είναι μερικοί λόγοι που εξηγούν γιατί έχεις γίνει τόσο ξεχασιάρης/α:

#1 Σταμάτα πια να αγχώνεσαι τόσο

Το στρες είναι μεγάλος μπελάς. Τις περισσότερες φορές, εκτός αν πρόκειται για θέμα υγείας, οι άνθρωποι συνηθίζουμε να μεγαλοποιούμε τις καταστάσεις. Βλέπουμε πάντα το πρόβλημα πολύ μεγαλύτερο από ό,τι πραγματικά είναι. Το άγχος δεν είναι να το υποτιμάς, γιατί οι συνέπειές του στον οργανισμό μπορούν να είναι καταστροφικές. Μία από αυτές είναι και η απώλεια μνήμης, καθώς το μυαλό μπλοκάρει με το στρες και δε συγκρατεί καμία πληροφορία. Θα έχεις φυσικά παρατηρήσει ότι σε περιόδους που βιώνεις υπερβολικό άγχος, δε θυμάσαι απολύτως τίποτα.

#2 Το multitasking μόνο χειροτερεύει την κατάσταση

Ο Οδυσσέας μπορεί να ήταν πολυπράγμων, αλλά εσύ μην υπερεκτιμάς τις δυνατότητές σου. Πρέπει να γνωρίζεις τα όριά σου. Δεν μπορείς να τα χωρέσεις όλα σε μία μέρα. Απλά δε γίνεται. Είναι αδύνατο να διαβάζεις, να μιλάς στο τηλέφωνο και να πλένεις και τα πιάτα ταυτόχρονα. Εκτός κι αν είσαι ο Τσακ Νόρις, που δεν είσαι… Όταν λοιπόν για τους δικούς σου λόγους αποφασίζεις να ασχολείσαι με πολλά πράγματα ταυτόχρονα, τότε δεν υπάρχει περίπτωση να αποδώσεις σε όλα τέλεια. Το μυαλό σου κάποια στιγμή θα γίνει αχταρμάς και θα έχεις κενά μνήμης.

#3 Κοιμήσου και λίγο άμα θες

Όχι άμα θες βασικά, επιβάλλεται! Έχω γράψει αμέτρητες φορές πόσο σημαντικός είναι ο ύπνος για τον οργανισμό μας. Ισχύει ότι ο άνθρωπος όσο μεγαλώνει, τόσο λιγότερο χρόνο χρειάζεται να περνάει στο κρεβάτι του, αλλά και πάλι, 6 με 7 ώρες πρέπει να τις αφιερώνεις οπωσδήποτε στον ύπνο καθημερινά, αλλιώς δε θα μπορείς να λειτουργήσεις σε τίποτα. Όταν δεν κοιμάσαι αρκετά, το στρες αυξάνεται, το οποίο με τη σειρά του προκαλεί απώλεια μνήμης, κάτι που σε αγχώνει κι άλλο, άρα ξεχνάς ακόμα περισσότερο. Και τα ραντεβού σου παραβλέπεις και τις υποχρεώσεις σου και όλα.

#4 Με ρέγουλα το αλκοόλ

Όσο καλά και διασκεδαστικά είναι τα ποτά και τα ξενύχτια, τόσο αρνητικές είναι οι συνέπειές τους στη μνήμη σου. Το αλκοόλ προφανώς και χτυπάει στον εγκέφαλο, οπότε εφόσον αποφασίσεις να συνεχίσεις την αλόγιστη κατανάλωση, πέρα από το ότι σε λίγα χρόνια θα σε βρούμε σε κάνα κέντρο αποτοξίνωσης, προς το παρόν, θα βλέπεις διάφορα θεματάκια με τη μνήμη σου. Πιες τις μπύρες σου και κάνε τα κεφάλια σου εσύ, αλλά μην γκρινιάζεις μετά που δεν μπορείς να συγκρατήσεις την παραμικρή πληροφορία.

#5 Άσε τα πιτόγυρα και τις πίτσες κάτω αμέσως

Ξέρω πολύ καλά και τι πάει να πει πιτόγυρο και πίτσα και μπέγκερ και όλα αυτά τα καλά και εντελώς παχυντικά που τρελαινόμαστε να τρώμε. Αλλά όσο μεγάλος φαν κι αν είσαι, δεν μπορείς να τρέφεσαι μόνο με αυτά. Σε φρικάρω τώρα, το ξέρω, αλλά έτσι είναι. Το καλό για την υγεία σου είναι να τρως λίγο από όλα, καλά μας λένε οι μανάδες μας. Έχει παρατηρηθεί ότι άτομα που τρέφονται μόνο με λιπαρές τροφές, ξεχνούν ευκολότερα ακόμα και τα πιο απλά και καθημερινά πράγματα. Κοίτα να τα μειώσεις από το διατροφικό σου πρόγραμμα κι αντί για αυτά, να εντάξεις τροφές που βοηθούν τη μνήμη, όπως: ψάρια, μήλα, μπρόκολο, σπανάκι, κ.α. 

Σε περίπτωση βέβαια, που νιώθεις πως τα πράγματα είναι ακόμα πιο σοβαρά (π.χ. ξεχνάς το δρόμο για το σπίτι σου) και επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητά σου, καλό είναι να απευθυνθείς το συντομότερο σε κάποιον γιατρό.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET