fbpx

43 δήμοι ανοίγουν το δρόμο στις «πράσινες» μετακινήσεις φέρνοντας ηλεκτρικά ποδήλατα!


Είναι αλήθεια ότι η Ελλάδα δε βρίσκεται σε καλή θέση όσον αφορά την οικολογική καθημερινότητα (για την ακρίβεια, τα πάμε χάλια), ειδικά άμα τη συγκρίνουμε με πόλεις της βόρειας Ευρώπης. Το θετικό όμως είναι ότι υπάρχει διάθεση να αλλάξει αυτό, όπως επίσης ότι πραγματοποιούνται ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.

Από τη μία αναμένουμε τη δημιουργία μεγάλου ποδηλατόδρομου στην ασφυκτικά γεμάτη από αυτοκίνητα Αθήνα, με την ελπίδα ότι θα δελεάσει περισσότερο κόσμο να μετακινηθεί κάνοντας πετάλι, κι από την άλλη η ηλεκτροκίνηση αρχίζει να αποκτά μεγαλύτερη φήμη στη χώρα, με το κράτος να δίνει έξτρα κίνητρο στους νέους να την επιλέξουν, μέσω επιδότησης.

Φυσικά, θα χρειαστεί καιρός για να πάμε από την πρωτιά στην κυκλοφοριακή συμφόρηση, στην οργανωμένη και «πράσινη» κίνηση στους δρόμους, αλλά δε βλέπουμε την ώρα για αλλαγή! Ήδη παρατηρούμε περισσότερο κόσμο να επιλέγει το ποδήλατο ως μεταφορικό μέσο και η νέα επένδυση 43 ελληνικών δήμων αναμένεται να ενισχύσει κι άλλο αυτή την απόφαση.

Αναλυτικότερα, οι συγκεκριμένοι δήμοι εντάχθηκαν στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα προκειμένου να φέρουν πιο κοντά στους δημότες τους τη βιώσιμη κινητικότητα στους δημότες τους και ελπίζουμε να το καταφέρουν! 

33 από αυτούς είναι της Αττικής, και συγκεκριμένα οι Δήμοι: Αγίας Βαρβάρας, Αγίας Παρασκευής, Αγίου Δημητρίου, Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Αιγάλεω, Αλίμου, Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Βύρωνα, Γαλατσίου, Γλυφάδας, Δάφνης-Υμηττού, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Ζωγράφου, Ηλιούπολης, Ηρακλείου, Ιλίου, Καισαριανής, Καλλιθέας, Κηφισιάς, Μεταμόρφωσης, Μοσχάτου-Ταύρου, Νέας Ιωνίας, Νέας Σμύρνης, Νέας Φιλαδέλφειας-Νέας Χαλκηδόνας, Παλαιού Φαλήρου, Παπάγου-Χολαργού, Πεντέλης, Περιστερίου, Πετρούπολης, Φιλοθέης-Ψυχικού, Χαϊδαρίου και Χαλανδρίου. 

Στη Θεσσαλονίκη, οι δήμοι που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα είναι: Καλαμαριάς, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Κορδελιού – Ευόσμου, Νεάπολης – Συκεών, Παύλου Μελά, Πυλαίας – Χορτιάτη.

Καθένας από τους παραπάνω θα αποκτήσει και δίκτυο στάθμευσης και φόρτισης. Πιο συγκεκριμένα, το νέο αυτό σύστημα θα επιτρέπει την αυτόματη μίσθωση ηλεκτρικών ποδηλάτων χωρίς την παρουσία προσωπικού, ενώ ο πολίτης θα έχει τη δυνατότητα να «κλείσει» ηλεκτρονικά τη μίσθωση του ποδηλάτου για συγκεκριμένη ώρα. Θα μπορεί να το παραλαμβάνει και να το επιστρέφει από σταθμούς ενοικίασης και αυτόματης φόρτισης, οι οποίοι θα περιλαμβάνουν θέσεις κλειδώματος/φόρτισης.

Σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη και ενίσχυση ενός κοινόχρηστου δικτύου ηλεκτρικών και περιβαλλοντικά φιλικών ποδηλάτων, το οποίο σε συνδυασμό με τις λοιπές παρεμβάσεις θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο και λειτουργικό σύνολο παρεχόμενων υπηρεσιών και μέσων, το οποίο θα συνεισφέρει αποτελεσματικά στη βελτίωση των μετακινήσεων σε επίπεδο μικρο-κινητικότητας.

Στους δήμους αυτούς θα υλοποιηθούν έργα που αφορούν:

Προμήθεια κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδήλατων πόλης, κατάλληλης σχεδίασης για κοινόχρηστα συστήματα χρήσης

Δημιουργία δικτύου κοινόχρηστων θέσεων κλειδώματος και φόρτισης ποδηλάτου, με δυνατότητα αυτόματης φόρτισης του ποδηλάτου όσο είναι κλειδωμένο

Ολοκληρωμένη πλατφόρμα απομακρυσμένης διαχείρισης συσκευών πεδίου (φορτιστών ηλεκτρικών ποδηλάτων και σταθμών μίσθωσης ποδηλάτων)

Ολοκληρωμένες εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες μικρο-κινητικότητας

Ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων μικρο-κινητικότητας με τον κατάλληλο software και hardware εξοπλισμό

Τώρα που το ξανασκεφτόμαστε βέβαια, τον ίδιο ενθουσιασμό είχαμε κι όταν έκαναν την εμφάνισή τους τα ηλεκτρικά πατίνια στις ελληνικές πόλεις. Ας ελπίσουμε λοιπόν τα ποδήλατα να έχουν καλύτερη απήχηση, όπως επίσης καλύτερη τύχη (1, 2)!

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET