fbpx

Νέοι ποδηλατόδρομοι έρχονται στην Αθήνα – Ετοιμαστείτε για ποδηλατάδα Πειραιά-Σούνιο!


Οι ποδηλάτες έχουν γίνει ένα μεγάλος μέρος της καθημερινότητας της Αθήνας – σίγουρα πολύ μεγαλύτερο απ’ ό,τι παλαιότερα. Ο κόσμος δείχνει όλη την καλή του διάθεση να στραφεί σε πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μεταφοράς μέσα στην πόλη, που ταυτόχρονα αποτελούν και μια καλή σωματική άσκηση. Η πρωτεύουσα δε χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα επίπεδη, οπότε καταλαβαίνετε ότι μια βόλτα με το ποδήλατό σου φτάνει για να χτίσεις το υγιές σωματάκι που θες (και να τα φτύσεις στα πρώτα 5′).

Μπορεί το σχέδιο Μεγάλος Περίπατος να μην είχε την απήχηση που ήλπιζε – όχι τουλάχιστον στην Πανεπιστημίου – αλλά αυτό δε σημαίνει πως κλείνει ολόκληρο το κεφάλαιο «ποδηλατόδρομος» στην Αττική.

Αντιθέτως, τώρα έρχονται τα ωραία, με τα σημεία για φουλ καλοκαιρινές (και όχι μόνο) ποδηλατάδες όλο και να πληθαίνουν.

Ένας νέος ποδηλατόδρομος λοιπόν, που θα συνδέει τον Πειραιά με τη Βούλα και σε δεύτερη φάση με το Σούνιο εξήγγειλε την Πέμπτη 3/06 ο πρωθυπουργός, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης στη Γλυφάδα για την Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτός θα έχει συνολικό μήκος 76 χιλιομέτρων (σε πρώτη φάση θα κατασκευαστούν τα πρώτα 22 χιλιόμετρα), ενώ η διαδρομή του θα είναι κάπως έτσι:

Με αφετηρία το ΣΕΦ, θα συνεχίζει στο φαληρικό όρμο, θα περνά από τη μαρίνα και το πάρκο του Φλοίσβου, την παραλία του Π. Φαλήρου, τη μαρίνα και την παραλία του Αλίμου, την παραλία και τη μαρίνα του Ελληνικού, την παραλία της Γλυφάδας, τα Αστέρια της Γλυφάδας, καθώς και την παραλία και την πλαζ της Βούλας. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει και η επέκταση ως το Σούνιο.

Οι βόλτες με το δίτροχο όμως, δε θα περιοριστούν έχοντας τη θάλασσα μόνο σαν θέα, αφού 3 ακόμη ποδηλατόδρομοι ετοιμάζονται να γίνουν κομμάτι της πόλης, προσφέροντας σε πολλούς φίλους του εν λόγω μέσου μεταφοράς τη δυνατότητα να το εντάξουν ακόμα περισσότερο και ακόμα πιο εύκολα στη ζωή τους.

Στα σκαριά λοιπόν, βρίσκονται άλλοι 3 ποδηλατόδρομοι:

  • Ο ποδηλατόδρομος 27 χιλιομέτρων Κηφισιά – Φάληρο. Έχει ήδη κατασκευαστεί το νότιο τμήμα Φάληρο – Γκάζι μήκους 10 χιλιομέτρων από το 2014. Το βόρειο τμήμα Γκάζι – Κηφισιά μήκους 16 χιλιομέτρων έχει προϋπολογισμό 10 εκατομμυρίων ευρώ και αυτήν την περίοδο εκπονούνται τα τεύχη δημοπράτησης ώστε να δοθούν στην Περιφέρεια Αττικής.
  • Ο ποδηλατόδρομος που θα συνδέει το Μετρό με την Πανεπιστημιούπολη και την Πολυτεχνειούπολη. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 3.000.000 ευρώ.
  • Η επέκταση της διαδρομής του παραπάνω ποδηλατοδρόμου προς το Καλλιμάρμαρο και το κέντρο της Αθήνας ώστε να συνδεθεί με τον ποδηλατόδρομο Κηφισιά – Φάληρο. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 500.000 ευρώ.  
  • Ένας μεγάλος ποδηλατόδρομος, μήκους 76 χιλιομέτρων, από τους Αγίους Αναργύρους έως το Λαύριο.

Όπως ανακοίνωσε ο Δήμαρχος Αθηνών, Κώστας Μπακογιάννης, τον Ιούλιο αναμένεται να ξεκινήσει πρόγραμμα χρηματοδότησης ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ (ΥΜΕΠΕΡΑΑ – ΕΣΠΑ) με δικαιούχους 80 δήμους για την ανάπτυξη ποδηλατόδρομων και την τόνωση της χρήσης του ποδηλάτου. «Στόχος μας είναι μέσα από μία εφαρμογή σε οποιαδήποτε πόλη κι αν βρίσκεσαι, να μπορείς να νοικιάζεις ποδήλατο», επεσήμανε ο γ.γ. του υπουργείου Περιβάλλοντος.


Photo by GegenWind Photo on Unsplash

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET