Σε έξαρση βρίσκονται τελευταία οι ηλεκτρονικές και τηλεφωνικές απάτες, και τα θύματα δεν είναι μόνο ηλικιωμένοι όπως πολλοί πιστεύουν. Για την ακρίβεια, δύο πρόσφατα περιστατικά αφορούν μια φοιτήτρια κι έναν 27χρονο άντρα, οι οποίοι είδαν μεγάλα ποσά να εξαφανίζονται από λογαριασμούς τους, για να καταλάβουν ότι τελικά έπεσαν θύματα κλοπής.
Πριν ένα μήνα λοιπόν, μια φοιτήτρια από το Νέο Κόσμο έμπλεξε με λάθος «αγοραστή» με αποτέλεσμα να κλαπούν από τον οικογενειακό λογαριασμό 40.000 ευρώ, ενώ το σερί απατών συνεχίζεται στην Κρήτη, όπου πριν λίγες ημέρες ένας 27χρονος έχασε 10.500 ευρώ.
Σύμφωνα με το neakriti.gr, το περιστατικό έλαβε χώρα την Τετάρτη 6/4 στα Χανιά, όταν ο 27χρονος δέχτηκε email από άτομο που προσποιούταν εκπρόσωπο τραπεζικού ιδρύματος, ζητώντας να συμπληρώσει τους κωδικούς e-banking. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν, απέκτησαν πρόσβαση στον λογαριασμό του και απέσπασαν το παραπάνω μεγάλο ποσό.
Μόλις πριν λίγες ημέρες μάλιστα, ένα παρόμοιο περιστατικό συνέβη στο Ρέθυμνο με θύμα 56χρονο επιχειρηματία, ο οποίος μέσα σε 48 ώρες έχασε από τον λογαριασμό του 6.500 ευρώ.
Η συχνότητα με την οποία πραγματοποιούνται οι απάτες έχουν προκαλέσει ανησυχία στην αστυνομία καθώς και στα εμπορικά επιμελητήρια της Κρήτης, τα οποία καλούν τα μέλη τους να είναι περισσότερο υποψιασμένα όταν προχωρούν σε ηλεκτρονικές συναλλαγές, ενώ κάνουν λόγω και για την ανάγκη εκπαίδευσης των συναδέλφων τους στην χρήση του διαδικτύου.
Επίσης, πέρα από το να δείχνει προσοχή, ο κόσμος καλείται και να καταγγέλει τα δικά του περιστατικά, καθώς πολλοί φαίνεται να ντρέπονται για την άγνοιά του και το γεγονός ότι εξαπατήθηκαν, εξού και η απόφασή τους να μη στρέφονται στην αστυνομία.
Πάντως, η ίδια τονίζει ότι οι τράπεζες δε ζητούν ποτέ κωδικούς e-banking, pin και γενικά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τα οποία μόνο κάθε πολίτης γνωρίζει.