DIGITAL

Οι 4 γιγαντιαίες αλλαγές που έφερε το Facebook στην καθημερινότητα ενός 20χρονου!

Νομίζω πως μία από τις κυριότερες συνέπειες του σύγχρονου τρόπου ζωής και των τρελών ταχυτήτων, είναι η αδυναμία μας να κατανοήσουμε πόσο πολύ αλλάζουν τα πράγματα από τη μία μέρα στην άλλη. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, πόσο διαφορετική ήταν η ζωή μας πριν το Facebook εισέλθει τόσο δυναμικά σε αυτή; Γιατί πιστέψτε με, δεν είχε καμία […]

Neopolis Team

14 Μαρτίου, 2015

Νομίζω πως μία από τις κυριότερες συνέπειες του σύγχρονου τρόπου ζωής και των τρελών ταχυτήτων, είναι η αδυναμία μας να κατανοήσουμε πόσο πολύ αλλάζουν τα πράγματα από τη μία μέρα στην άλλη. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, πόσο διαφορετική ήταν η ζωή μας πριν το Facebook εισέλθει τόσο δυναμικά σε αυτή;

Γιατί πιστέψτε με, δεν είχε καμία απολύτως σχέση! Τουλάχιστον όχι στους 4 από τους βασικότερους τομείς της ζωής ενός νεαρού φοιτητή.

Τρόπος ενημέρωσης

Η φιλοσοφία και η λογική της ενημέρωσης δε μοιάζει σε κανένα της σημείο με αυτό που ξέραμε πριν το λανσάρισμα του facebook. Πλέον, όταν θέλεις να ενημερωθείς για κάτι σημαντικό δεν μπαίνεις σε όλα τα μεγάλα sites ξεχωριστά. Αρκεί μια επίσκεψη στην αρχική σου σελίδα στο φου-μπου. Ταυτόχρονα, όλα τα μεγάλα ειδησεογραφικά μέσα διαθέτουν τη δική τους fan page στο νο1 μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Το ίδιο κάνουν και πολλοί ακόμη οργανισμοί όπως για παράδειγμα κυβερνητικοί εκπρόσωποι ή πανεπιστημιακά ιδρύματα. Με λίγα λόγια, οι ειδήσεις του facebook δε θεωρούνται σε καμία περίπτωση ανεπίσημες ή μη έγκυρες. Αντίθετα, πρόκειται για την πρώτη κι ευκολότερη επιλογή του καθενός να ενημερωθεί σχετικά με πράγματα που τον αφορούν. Άλλωστε, ο ίδιος ο χρήστης είναι εκείνος που επιλέγει τις πηγές από τις οποίες επιθυμεί να ενημερώνεται.

Business

Είναι πολλοί οι 20χρονοι στις μέρες μας που στρέφονται στην επιχειρηματικότητα και την εξέλιξή τους στο οικοσύστημα των startups. Πέρα από το γεγονός πως το facebook από μόνο του αποτελεί την ίσως πιο πετυχημένη startup εταιρεία όλων των εποχών και προσφέρει όραμα σε πολλούς, μέσα από το συγκεκριμένο δίκτυο η επιχειρηματικότητα γίνεται πολύ πιο εύκολη κι εφικτό όνειρο για τον καθένα. Ακόμη και η μικρότερη επιχείρηση της γειτονιάς μπορεί να παρουσιάσει το έργο της στο facebook και να μεταδώσει το μήνυμά της σε χιλιάδες, ακόμη κι εκατομμύρια χρήστες! Για αυτόν ακριβώς το λόγο, οι νέοι λογίζουν τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα ως το πρώτο και πολλές φορές το μοναδικό, διαφημιστικό δίκτυο για να προωθήσουν την ιδέα τους. Ιδέα που αν είναι καλή, αργά ή γρήγορα θα πετύχει. Αυτό είναι και το δόγμα των επιχειρηματιών νέας γενιάς…

 

Για τσέκαρε κι εδώ: Είναι και η δική σου συμπεριφορά στο Facebook ηλίθια | Τα σημάδια που σε προδίδουν!

Προσωπικές σχέσεις

Η φιλία, ο έρωτας και το σεξ χωρίζονται σε δύο περιόδους. Μία προ Facebook κι άλλη μία μετά Facebook. Εντάξει, μπορεί να είμαι λίγο υπερβολικός αλλά μη νομίζεται πως η πραγματικότητα απέχει πολύ από αυτό που διαβάσατε. Το facebook έχει γίνει ο βασικός τρόπος επικοινωνίας μας εδώ κι αρκετά χρόνια. Μέσα από αυτό χαλαρώνουμε, συζητάμε, αναλύουμε προβλήματα και καταστάσεις και κανονίζουμε τα ραντεβού μας. Ανησυχητικό πάντως, θεωρείται το γεγονός πως μέσα από αυτό, όλο και περισσότεροι νέοι ερωτεύονται και κάνουν «ηλεκτρονικό σεξ» με αποτέλεσμα να γίνονται ακόμη πιο απόμακροι και δύσκολοι στις κοινωνικές τους συναναστροφές. Τέλος, το cyber bullying λαμβάνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις κι αποτελεί πρόβλημα το οποίο πρέπει να επιλυθεί οπωσδήποτε άμεσα!

Επιρροή

Τέλος, το facebook προσφέρει στους νέους δυνατότητες επιρροής τις οποίες σχεδόν κανείς δε φανταζόταν τα προηγούμενα χρόνια. Έχετε συνειδητοποιήσει την αξία που λαμβάνει ένα μήνυμα (όποιο κι αν είναι αυτό) από τη στιγμή που δημοσιεύεται ως status, φωτογραφία ή οτιδήποτε άλλο; Απευθύνεται σε εκατομμύρια εν δυνάμει δέκτες οι οποίοι αν το διαβάσουν μπορούν με τη σειρά τους να το μοιραστούν με τον επόμενο και τον επόμενο και τον επόμενο… Η άποψη πως τα social media μπορούν να ανεβάσουν και να ρίξουν κυβερνήσεις δεν είναι καθόλου ουτοπική αφού υπάρχουν παραδείγματα τα τελευταία χρόνια που την επιβεβαιώνουν και που μας κάνουν να πιστεύουμε ότι θα επαναληφθούν αρκετές φορές στο άμεσο μέλλον. Και μάλιστα με πιο ηχηρά και ριζοσπαστικά αποτελέσματα.

Συμπέρασμα

Κάθε εποχή έχει τους δικούς της διαύλους επικοινωνίας πάνω στους οποίους βασίζονται ολόκληρα πεδία επιστημονικής έρευνας. Το μεγαλύτερο λάθος που μπορούμε να κάνουμε είναι να υποτιμήσουμε το Facebook και τα social media γενικότερα και να τα αντιμετωπίσουμε ως μία μόδα που όπως ήρθε θα περάσει. Αν γίνει κάτι τέτοιο τότε τα πράγματα αναμένονται δύσκολα. Από την άλλη, αν αντιμετωπιστεί ως το «κινητό τηλέφωνο της εποχής μας» και του δοθεί η απαραίτητη προσοχή τότε μόνο κερδισμένοι θα βγούμε από την ύπαρξη και δραστηριότητά του. Όλοι μας. Γιατί να θυμάστε, το Facebook δεν ήταν, δεν είναι και δύσκολα θα γίνει …Hi5!

OUR20s

DIGITAL

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης κάνει guest εμφάνιση στο Columbia University για να διδάξει έντεχνο!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET