Θα έλεγε κανείς ότι αυτό το εξάμηνο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει δεχθεί έναν ακατανόητο πόλεμο. Από εκεί που αποτελούσε σωτήρια λύση και το Υπ. Παιδείας επισήμανε συνεχώς τις δυνατότητές της, ξαφνικά έχει στραφεί εναντίον της αρνούμενη να την κοιτάξει σαν εναλλακτική, παρότι η χώρα διανύει μια πολύ κρίσιμη περίοδο όσον αφορά των αριθμό κρουσμάτων.
Μέχρι πρότινος οι διαδικτυακές εξετάσεις μπορούσαν να προστατευτούν, αλλά πλέον «ενέχουν σοβαρό κίνδυνο να μην είναι η διαδικασία αδιάβλητη». Παραθέτουμε συγκεκριμένα τα λόγια του Υφυπουργού Παιδείας, τα οποία δήλωσε σε συνέντευξή του στα Παραπολιτικά 90,1, προσθέτοντας στη συνέχεια ότι «Οι δια ζώσης εξετάσεις εξασφαλίζουν το πραγματικό αδιάβλητο των εξετάσεων». Bέβαια είναι πολύ πιθανό να εξασφαλίσουν και μεγάλη διασπορά, αλλά το προσπερνάμε…
Ο κ. Άγγελος Συρίγος υποστήριξε ακόμα πως η εξ αποστάσεως εξεταστική θα μπορούσε να αποτελεί λύση, αν οι φοιτητές το επέτρεπαν.
Πιο συγκεκριμένα, περιέγραψε τον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται αυτή στο εξωτερικό, καταλήγοντας ότι κάτι τέτοιο δε θα περνούσε ποτέ στη χώρα μας λόγω αντιδράσεων.
Στο εξωτερικό υπάρχουν κάποια συστήματα στα οποία μπορεί να δώσει κάποιος εξ αποστάσεως αλλά αν το βάλουμε στην Ελλάδα θα γίνει χαμός με την αρχή προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Σου λέει καταγράφεις την αίθουσα, το δωμάτιο στο οποίο βρίσκεσαι, δεν πρέπει να μετακινείσαι, θα πρέπει να έχεις τρεις κάμερες στο χώρο που εξετάζεσαι.
Ακόμη, σημείωσε πως σημαντικός παράγοντας που οδήγησε στην απόφαση για δια ζώσης εξετάσεις είναι το γεγονός ότι μεταξύ των φοιτητών τηρούνται ούτως ή άλλως αποστάσεις προκειμένου να μην αντιγράφουν, οι οποίες εξυπηρετούν και για την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊού. Η βασικότερη ανησυχία του Υπουργείου προς το παρόν, είναι οι φοιτητές να αποκρύψουν τη νόσησή τους με φόβο ότι θα χάσουν την εξέταση του μαθήματος.
Όπως τόνισε ο Υφυπουργός στη συνέντευξή του – ενώ εξέδωσε και σχετική εγκύκλιο – όσοι βγουν θετικοί εν μέσω εξεταστικής περιόδου, θα μπορούν να δώσουν το μάθημα ή τα μαθήματα που έχασαν μια άλλη ημερομηνία που θα οριστεί από τον εκάστοτε καθηγητή.