fbpx

Υπουργείο Παιδείας: Ξεκινούν τα εξ αποστάσεως μαθήματα για τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια!


Νομίζαμε ότι θα γλιτώναμε έτσι απλά; Αμ δε… 

Πέρα απ’ την πλάκα, αναμενόμενο ήταν να βρεθούν τρόποι για να αναπληρωθούν ή και να γίνουν στην ώρα τους τα μαθήματα και οι διαλέξεις. Τα σενάρια που εξετάζονται είναι αρκετά και μέσα σε αυτά βρίσκεται και η εξ αποστάσεως διδασκαλία. Αυτήν λοιπόν θα δούμε να δοκιμάζεται σε πρώτη φάση.

Όπως ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας, η ψηφιακή πλατφόρμα για τα εξ αποστάσεως μαθήματα ενεργοποιείται, ενώ από σήμερα θα ξεκινήσει πιλοτικά η εφαρμογή της με προτεραιότητα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, όπως ήταν αναμενόμενο, που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις

Ο συγκεκριμένος τρόπος διδασκαλίας θα υλοποιηθεί συνδυαστικά. Αυτό σημαίνει ότι θα χρησιμοποιηθούν τόσο σύγχρονες, όσο και μη σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας.

Ως σύγχρονη νοείται η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή.

Από την άλλη, ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες που παρέχει το Υπουργείο).

Το ΑΠΘ, το ΠαΔα, αλλά και ορισμένα τμήματα του ΕΜΠ, του Παν/μίου Αιγαίου και Κρήτης πραγματοποιούν ήδη μαθήματα κατά αυτόν τον τρόπο.

Για το ΑΠΘ συγκεκριμένα, η ηλεκτρονικά υποστηριζόμενη εκπαίδευση εφαρμόζεται κατά κύριο λόγο μέσα από τη διοργάνωση εξ’ αποστάσεως διαλέξεων ή συναντήσεων εργασίας με χρήση της υπηρεσίας Skype for Business μέσω του Microsoft Office365 Education. Η υπηρεσία αυτή είναι διαθέσιμη σε όλα τα μέλη του ΑΠΘ – φοιτητές και διδάσκοντες – μέσω σχετικής ιδρυματικής συμφωνίας. Εναλλακτικά ή επιπρόσθετα, παρέχεται η δυνατότητα διοργάνωσης εξ αποστάσεως διαλέξεων, οι οποίες δύνανται και να καταγράφονται για μετέπειτα διάθεσή τους στους φοιτητές.

Το Παν/μιο Δυτικής Αττικής από την άλλη, δημοσίευσε σχετική ανακοίνωση όπου περιγράφει αναλυτικά τη διαδικασία.

Σε όλες τις σχολές ωστόσο έχουν σταλεί οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας και άρα αναμένεται να υλοποιηθεί παντού αυτή η μέθοδος.

Όπως ανέφερε στην «Καθημερινή» ο κ. Νίκος Λαγαρός, κοσμήτορας της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, έχουν δοθεί οδηγίες προς τους διδάσκοντες και τους φοιτητές και έχουν γίνει μαθήματα. Η πλατφόρμα είναι το σύστημα mycourse στο οποίο κάθε μάθημα έχει μία σελίδα. Εκεί έως τώρα αναρτώνται ανακοινώσεις, εργασίες, σημειώσεις και πλέον μέσω αυτού του συστήματος οι φοιτητές μπορούν να μπουν στο σύστημα από το κινητό τους τηλέφωνο, το τάμπλετ κ.λπ.

Αναφορικά με τα σχολεία, για τη σύγχρονη εκπαίδευση το Υπουργείο θα διαθέσει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, ξεκινώντας από την Γ’ Λυκείου (λόγω των επερχόμενων Πανελλαδικών εξετάσεων), ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα για την πραγματοποίηση μαθημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης από τους εκπαιδευτικούς.

Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή θα πραγματοποιηθεί σήμερα.

Μετά την εφαρμογή της στη Γ’ Λυκείου, η σχετική πλατφόρμα θα διατεθεί σταδιακά και στις λοιπές τάξεις των δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων της χώρας. Επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας είναι να δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία σε κάθε σχολική μονάδα να προσαρμόσει την παρεχόμενη δυνατότητα εξ αποστάσεως διδασκαλίας στις υφιστάμενες ανάγκες της, και για το λόγο αυτό οι Διευθυντές των σχολείων θα διαμορφώνουν οι ίδιοι, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη.

Όσο για την ασύγχρονη εκπαίδευση, οι υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου, δηλαδή τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Ε-Books), το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο) και τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (Πλατφόρμα «Αίσωπος») είναι ήδη οργανωμένες ανά βαθμίδα, μάθημα και ενότητες και μπορούν επομένως να χρησιμοποιηθούν από όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς και στην έκτακτη αυτή συγκυρία.

Επιπλέον και τα Δημόσια ΙΕΚ χρησιμοποιούν ψηφιακές πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, οι οποίες έχουν εξελιχθεί σημαντικά το τελευταίο έτος και μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού ανά θεματική ενότητα. Θα δοθεί προτεραιότητα επίσης, στη δοκιμαστική εφαρμογή της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης για τα θεωρητικά μαθήματα.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET