fbpx

10 τρόποι για να μπεις σιγά-σιγά σε πρόγραμμα μετά τις καλοκαιρινές διακοπές!


Ένα καλοκαίρι, πέρασε δε στάθηκε, και εκεί που μετρούσαμε σαν φυλακισμένοι μία μία τις ημέρες για τις διακοπούλες μας, ξαφνικά γυρίσαμε πάλι στα ίδια. Θέλω να βγει κάποιος υπεύθυνα και να μου πει με το χέρι στην καρδιά: Υπάρχει άνθρωπος που να επέστρεψε ποτέ από τις διακοπές του και να χάρηκε; ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΙΣ!

Ξέρω ότι το μόνο που θες είναι να είσαι μόνιμα σε vacay mode και να πίνεις τα κοκτεϊλάκια σου, όμως η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να μπεις και πάλι σε πρόγραμμα. Είναι το κόστος που κουβαλά μαζί του το καλοκαίρι. Θα περάσεις μεν τέλεια, αλλά η επιστροφή στη βάση θα σου πέσει πολύ βαριά.

Εκτός κι αν ακολουθήσεις ένα πλάνο για να γίνει πιο εύκολη η μετάβαση. Παρακάτω θα βρεις 10 σωτήρια tips, που θα σε βοηθήσουν πολύ να δεις με άλλο μάτι το comeback στην καθημερινότητά σου:    

#1 «Ρύθμισε» το βιολογικό σου ρολόι

Οι συνήθειες που αποκτάμε κατά τη διάρκεια των διακοπών δεν είναι και οι πιο ευεργετικές. Ας πούμε το να κοιμάσαι 4 το χάραμα και να ξυπνάς 2 το μεσημέρι, ίσως και να κάνει κακό στην υγεία σου. Αφού γύρισες λοιπόν, πρέπει σιγά σιγά να φτιάξεις το πρόγραμμα ύπνου σου ώστε το πρωινό ξύπνημα να μην είναι ζόρι. Ξεκίνα να πέφτεις στο κρεβάτι από νωρίς π.χ. στις 12 ή αν αυτό είναι αδύνατον, να βάζεις κάθε μέρα το ξυπνητήρι σου μισή ώρα νωρίτερα, μέχρι να μάθεις να ξυπνάς την ώρα που θες χωρίς να νιώθεις κουρασμένος/η.

#2 Δώσε προτεραιότητα στην υγιεινή διατροφή

Έλα πες το… «Α παράτα μας κουκλίτσα μου!». Παρόλα αυτά, η υγιεινή διατροφή είναι αυτή που θα σε βοηθήσει να επανέλθεις asap στους ρυθμούς σου. Μπόλικο νερό, φρούτα, σαλάτες και σπιτικό φαγητό είναι τα μυστικά της επιτυχίας, διότι ο οργανισμός σου μετά από τόσες κραιπάλες όπως βάφλες, παγωτά και δροσερά κοκτέιλς, θέλει κάπου ένα διάλειμμα! Η πιο καλή ώρα για αποτοξίνωση είναι τώρα, για να πάρεις το boost ενέργειας που χρειάζεσαι και να μπεις σε mood εργασίας και χαράς. Ή τέλος πάντων να το πλησιάσεις όσο μπορείς.

#3 Δε θ’ αλλάξει το mood σου από τη μια μέρα στην άλλη

Προφανώς και δεν υπάρχει κάποιος διακόπτης που να σε πλημμυρίζει με καλοκαιρινή διάθεση και ξαφνικά μ’ ένα πάτημα, να σε επαναφέρει πίσω στην αποδοτικότητα και την οργάνωση. Το «κουμπί» βρίσκεται στο μυαλό κι εκεί πρέπει να επικεντρωθείς. Κάνε focus στην κάθε μέρα ξεχωριστά και θέσε μικρούς στόχους τους οποίους θα εκπληρώνεις με αργά βήματα, ώστε να επανέλθεις ομαλά στην ρουτίνα σου, χωρίς να σε πιάσει το γνωστό σε όλους μας ψυχοπλάκωμα.

#4 Δε χρειάζεται να βγαίνεις κάθε μέρα

Δεν πρόκειται για μήνυμα που μου ζήτησε να σου μεταφέρω η μάνα σου. Κατά βάθος το ξέρεις κι εσύ ο/η ίδιος/α. Πάνε οι διακοπές, μας τελείωσαν. Δεν μπορούμε να συμπεριφερόμαστε σαν να μη μας νοιάζει τι ώρα θα ξυπνήσουμε το πρωί και αν θα έχουμε τα μαύρα μας τα χάλια. Για να μπορείς να αποδώσεις στην καθημερινότητά σου και για να μην κρασάρεις κάθε 5 λεπτά, περιόρισε τις εξόδους σου σε μια-δυο φορές την εβδομάδα. Ξέρω, μοιάζει ακραίο σε σχέση με ό,τι έκανες τις τελευταίες ημέρες, αλλά it is what it is…

#5 Λίγη οικονομία δεν έβλαψε ποτέ κανέναν

Ίσως είναι η πιο κλισέ συμβουλή μετά το «ζακέτα να πάρεις», αλλά σίγουρα δε θες να έχεις και την κατάθλιψη των διακοπών ΚΑΙ να είσαι μπατίρης! Μπορείς να ξεκινήσεις από τα πιο απλά, όπως να φτιάχνεις τον καφέ σου σπίτι αντί να παίρνεις απέξω, να μην τρέξεις να αγοράσεις από τώρα φθινοπωρινά συνολάκια γιατί πολύ πιθανόν να τα βαρεθείς μέχρι τον Οκτώβρη που θα τα βάλεις, ενώ εάν κόψεις και τις εξόδους όπως είπαμε στο #4, θα σου μείνουν αρκετά λεφτά στην άκρη. Δε ζητάω πολλά, απλά να το σκεφτείς! Το πορτοφόλι σου πάντως θα σ’ ευγνωμονεί.

#6 Έχε μαζί σου κάτι από διακοπές

Ένα μικρό δώρο που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου για να βγεις αλώβητος από τη διαδικασία της μετάβασης, είναι να νιώθεις ότι ένα μέρος σου είναι ακόμα στο νησί. Τι εννοώ μ’ αυτό; Φρόντισε να έχεις μαζί σου ένα άρωμα που να σου θυμίζει τις διακοπές ή ένα ενθύμιο, μία φωτογραφία, οτιδήποτε σου φέρνει μνήμες από τις όμορφες εκείνες μέρες και η διάθεσή σου θα φτιάξει στη στιγμή!

#7 Ανανέωσε το χώρο σου

Ποιος θέλει να επιστρέφει στα μέρη που του αποπνέουν μια μιζέρια και του θυμίζουν τη βαρετή ρουτίνα του; Κανένας λογικός άνθρωπος! Άλλαξε λοιπόν διακόσμηση στο γραφείο σου, ανακάτωσε λίγο τη διαρρύθμιση των επίπλων σου ή αγόρασε 2-3 καινούργια διακοσμητικά που θα φέρουν έναν νέο αέρα στο χώρο σου. Φέρε την ανανέωση στο περιβάλλον σου και θα νιώσεις αμέσως καλύτερα.

#8 Όσο πιο μικροί οι στόχοι, τόσο το καλύτερο

Συνήθως, όταν επιστρέφουμε από διακοπές, μας πιάνει μία απαισιοδοξία γιατί πολύ απλά τίποτα δεν έχει νόημα. Έτσι, πρέπει εμείς να δώσουμε νόημα σε ό,τι κάνουμε. Βάλε στόχους μικρούς και εφικτούς, που ξέρεις ότι μπορείς να επιτεύξεις! Δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο τον Σεπτέμβρη να δίνουμε μεγάλες υποσχέσεις και στο τέλος να μην κάνουμε τίποτα, ακριβώς γιατί μας πιάνει πανικός και άγχος. Θέτοντας μικρούς στόχους, βοηθάς τον εαυτό σου να τους πετύχει πιο εύκολα, πράγμα που αυτόματα ανεβάζει την αυτοπεποίθηση και την όρεξή σου.

#9 Φιλική υπενθύμιση: Τακτοποίησε τις βαλίτσες σου

Άδειασε αυτήν την ρημάδα τη βαλίτσα που έχεις παρατήσει στο πάτωμα εδώ και δυο εβδομάδες. Πόσο να σου πάρει; Δέκα λεπτά για να τα βάλεις όλα για πλύσιμο ή πίσω στην ντουλάπα; Παραπάνω δε νομίζω! Όσο να ‘ναι, η θέα της βαλίτσας σου μεταφέρει ένα υποσυνείδητο άγχος, όπως επίσης φωνάζει ότι οι διακοπές σου τελείωσαν. Σκέτο ψυχολογικό βασανιστήριο είναι!

#10 Στην τελική, θυμήσου ότι… γιου αρ νοτ αλόουν

Προφανώς και όλοι είμαστε στην ίδια κατάσταση με εσένα, επομένως κανείς δεν περιμένει να είσαι στο 100% της αποδοτικότητάς σου. Μην είσαι τόσο αυστηρός με τον εαυτό σου. Κάνε την προσπάθειά σου με τα παραπάνω απλά βήματα και στη συνέχεια άσε τα πράγματα να κυλήσουν από μόνα τους. Ναι, οι διακοπές τελείωσαν, αλλά θα μπορούσε να είναι και χειρότερα. Φαντάσου να μην είχες πάει καν…

Άντε και καλό χειμ… χαχαχα!


@alexandrahraskova via Twenty20

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET