ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Το ΠΑΔΑ ιδρύει μονάδα ψυχικής υγείας – Θα εξυπηρετεί φοιτητές και άλλων ΑΕΙ!

Η ανάγκη για ψυχολογική υποστήριξη σε αυτές τις ηλικίες είναι μεγάλη.

Neopolis Team

15 Δεκεμβρίου, 2022

Κάτι για το οποίο δε μιλάμε αρκετά είναι η ψυχική υγεία των φοιτητών. Έχει επικρατήσει η άποψη ότι αυτή η περίοδος της ζωής μας είναι η καλύτερη, πράγμα που συχνά γίνεται βάρος. Πιέζουμε τον εαυτό μας να κάνει τη φοιτητική ζωή για την οποία ακούγαμε από παλιά, αλλά μέσα μας αισθανόμαστε ένα κενό.

Ο άνθρωπος είναι πολυδιάστατο ον και το ότι μία ηλικία θεωρείται hot και διασκεδαστική, δεν μπορεί να καθορίσει το πώς θα τη βιώσει. Επίσης, μεγάλο ρόλο παίζει και η εποχή που διανύουμε. Όταν από τη μία έχεις να αντιμετωπίσεις οικονομική κρίση, από την άλλη μια πανδημία και ένα γενικότερο βαρύ κλίμα που σε επηρεάζει είτε άμεσα είτε έμμεσα, τότε η ιδιότητα «φοιτητής» δεν πρόκειται να σε σώσει από την κατάθλιψη.

Διάβασε κι αυτό

Έρευνα σε Έλληνες φοιτητές έδειξε αυξημένα ποσοστά κατάθλιψης εξαιτίας της καραντίνας!

Το πρόβλημα φαίνεται να αναγνωρίζεται επιτέλους από τα υπουργεία Υγείας, Παιδείας και Οικονομικών, τα οποία προχώρησαν στη σύσταση Κέντρου Ημέρας ως Μονάδα Ψυχικής Υγείας για φοιτητές. Αυτό θα λειτουργήσει στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και θα εξυπηρετεί και φοιτητές από άλλα πανεπιστήμια της Αττικής.

Μέχρι σήμερα, λειτουργούσαν σχεδόν σε όλα τα ΑΕΙ Κέντρα Συμβουλευτικής για τους φοιτητές, αλλά το πρόβλημα είναι πιο μεγάλο, το ίδιο πρέπει να είναι και οι δράσεις για την αντιμετώπισή του. Όπως δείχνουν διάφορες έρευνες κατά καιρούς, η κατάθλιψη, η μοναξιά, το άγχος και η αϋπνία όχι απλά συναντώνται και στους φοιτητές, αλλά οι πιθανότητες να εντοπιστούν σε αυτές τις ηλικίες είναι πολύ αυξημένες.

Διάβασε κι αυτό

1 στους 5 φοιτητές Ιατρικής των μεγαλύτερων ετών υποφέρει από κατάθλιψη, έδειξε νέα έρευνα!

Στις αρχές του έτους μάλιστα, μιλούσαμε για μια έρευνα του Πανεπιστημίου Πατρών που έδειξε ότι μεγάλο ποσοστό Ελλήνων φοιτητών αντιμετωπίζει προβλήματα με τον ύπνο του, βιώνει αρνητικές συναισθήματα, ενώ δεν έχει όρεξη ούτε για σεξ. Συγκεκριμένα, το 27,9% δήλωσε μη ικανοποιημένο από τον ύπνο του, ενώ όσον αφορά τα αρνητικά συναισθήματα, το 14,1% ανέφερε ότι έχει συχνά, το 24,3% ότι έχει αρκετά συχνά και το 22,9% ότι έχει πάντα. Το 32,8% δήλωσε ακόμη ότι έχει «αρκετά» νεύρα, ενώ το 31,3% δήλωσε πως είναι πολύ απογοητευμένο από τη σεξουαλική του ζωή. 

Το Κέντρο Ημέρας λοιπόν, συστήνεται ως Μονάδα Ψυχικής Υγείας για την πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας φοιτητών υπό την ευθύνη του Εργαστηρίου Συμβουλευτικής, Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης και Κοινοτικών Παρεμβάσεων (ΕΣΥΨΥΚΟΠ) του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας της Σχολής Διοικητικών, Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Όπως αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ που έχει δημοσιευτεί, σκοπός είναι η δημιουργία και λειτουργία Κέντρου Ημέρας για την πρόληψη, τον έγκαιρο εντοπισμό και την αντιμετώπιση των αναγκών και προβλημάτων ψυχικής υγείας των φοιτητών. Το Κέντρο Ημέρας εξυπηρετεί πρωτίστως τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, δύναται όμως να εξυπηρετεί και φοιτητές τυχόν άλλων Ανωτάτων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, υπό την προϋπόθεση ότι το προσωπικό του Κέντρου Ημέρας επαρκεί και αναλογικά προς τις δυνατότητές του. Επίσης:

α) η ανάπτυξη συστηματικών και οργανωμένων παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης όλης της ακαδημαϊκής κοινότητας (φοιτητές, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό) σε θέματα ψυχοκοινωνικής υγείας με στόχο την πρόληψη των προβλημάτων ψυχικής υγείας,

β) η συστηματική διερεύνηση των προβλημάτων ψυχικής υγείας και των μαθησιακών προβλημάτων των φοιτητών με εστίαση στην κατάθλιψη, στις διαταραχές άγχους, στη ΔΕΠΥ και στην Ειδική Μαθησιακή Διαταραχή, στη Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (υψηλής λειτουργικότητας), στις ψυχώσεις και στις διαταραχές εθισμού,

γ) η ανάπτυξη και παροχή υπηρεσιών έγκαιρου εντοπισμού προβλημάτων ψυχικής υγείας των φοιτητών,

δ) η αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών με την παροχή υπηρεσιών ατομικής και ομαδικής συμβουλευτικής, ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, βραχείας θεραπείας και αποκατάστασης,

ε) η εκπαίδευση των φοιτητών στην ανάπτυξη δεξιοτήτων απαραίτητων για την επιτυχή ακαδημαϊκή τους πορεία και προσωπική εξέλιξη, όπως δεξιότητες διαχείρισης άγχους, αποτελεσματικής μελέτης, βελτίωσης της ικανότητας συγκέντρωσης της προσοχής, αντιμετώπισης της μοναξιάς, επίλυσης προβλημάτων, αποτελεσματικής διαχείρισης των διαπροσωπικών σχέσεων, αύξησης της αυτοεκτίμησης κ.ά.,

στ) η ενίσχυση της ενεργού εμπλοκής των φοιτητών στην ακαδημαϊκή κοινότητα με τη δημιουργία ομάδων εθελοντών,

ζ) η ανάπτυξη πρωτοβουλιών και προγραμμάτων για την καλύτερη προσαρμογή των φοιτητών με αναπηρία στο ακαδημαϊκό περιβάλλον και την ισότιμη πρόσβασή τους στις ακαδημαϊκές σπουδές,

η) η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων,

θ) η διενέργεια μελετών και δράσεων με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των φοιτητών και την ανάδειξη γενικότερων προβλημάτων της ακαδημαϊκής ζωής, ι) η εκπόνηση καλών πρακτικών σε ζητήματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας και αντιμετώπισης των προβλημάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,

ι) η εκπόνηση καλών πρακτικών σε ζητήματα πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας και αντιμετώπισης των προβλημάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,

ια) η συνεργασία με άλλα σχετικά Προγράμματα, Κέντρα, Κέντρα Ερευνών και Ακαδημαϊκά Ιδρύματα με ανάλογους επιστημονικούς στόχους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Κερασμένη… βίδα στη σαλάτα του βρήκε φοιτητής από τη Λέσχη του Πολυτεχνείου Κρήτης!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Το Πανεπιστήμιο Ζυρίχης αποσύρεται από διεθνείς κατατάξεις: «Πιέζουν για άχρηστες έρευνες»!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET