fbpx

Το κέντρο της Αθήνας αποκτά το δικό του ποτάμι κι επιτέλους θα γίνει μια Ευρωπαϊκή πόλη!


Όσο κι αν μας αρέσει το κέντρο της Αθήνας για βόλτες και εξόδους, δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να την κατατάξουμε στις ευρωπαϊκές πόλεις. Κατ’αρχάς, πρώτο και βασικό που απουσιάζει έντονα από την ελληνική πρωτεύουσα συγκριτικά με τις υπόλοιπες της Ε.Ε, είναι το πράσινο.

Αν πρέπει να συνεχίσουμε με τις ελείψεις που αντιμετωπίζει η Αθήνα, τότε σίγουρα σε αυτές συγκαταλέγεται και ο ποδηλατόδρομος, για τον οποίο ίσως και να γίνουν κάποιες προσπάθειες στο μέλλον.

Δεδομένου της κατάστασης λοιπόν, οι αρχές συζητούν τα επόμενα σχέδια με την προσδοκία να αποκαλύψουν τον Ιλισσό ποταμό που ρέει κάτω από το κέντρο της Αθήνας.

Ο Ιλισσός, κατά την αρχαιότητα, αποτελούσε μια διαδρομή γεμάτη από πεύκα, όπου κάποτε δίδαξε ο Σωκράτης. Το 1930, ωστόσο, κατά τη διάρκεια της ραγδαίας ανάπτυξης της πόλης, ο ποταμός καλύφθηκε και χρόνια αργότερα ήρθε και η κατασκευή του Τραμ να τον «αποτελειώσει».

Επί της ουσίας, η ανεπαρκής συντήρηση και οι κραδασμοί των τραμ προκάλεσαν ζημιές στην σήραγγα κάτω από την γραμμή, με αποτέλεσμα την αναστολή της λειτουργίας του τραμ από την περιοχή του Νέου Κόσμου έως το Σύνταγμα.

Οι πολεοδόμοι πρότειναν αντί για το δαπανηρό έργο ενίσχυσης της σήραγγας και επισκευής της γραμμής, αυτή να μεταφερθεί σε άλλη διαδρομή και να αποκαλυφθεί ο ποταμός. Προτείνεται δε, η δημιουργία πάρκου μήκους 1,5 χιλιομέτρου κατά μήκος του σημείου που θα περνάει ο Ιλισσός.

Είναι πραγματικά αναγκαίο το πράσινο στην Αθήνα, καθώς έχει ελάχιστα πάρκα και κήπους και αν κρίνουμε από την κατάταξη μεταξύ των 30 πόλεων του European Green City Index που κατήρτισε ο Economist Intelligence Unit, η 22η θέση δεν μας τιμά καθόλου.

Σχετικά λοιπόν με τα παραπάνω σχέδια, η πολεοδόμος, Κατερίνα Χριστοφάκη, δήλωσε στην Telegraph:

«Η ανακατασκευή της γραμμής του τραμ θα είναι εξαιρετικά δαπανηρή. Προτείνουμε να μην επισκευαστεί η σήραγγα, αλλά να αποκαλυφθεί το ποτάμι και να κατασκευαστεί πεζόδρομος από την Ακρόπολη μέχρι το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, που θα διασχίζει την καρδιά της πόλης».

Η πρόταση αυτή μοιάζει στην σύλληψή της με το φημισμένο High Line της Νέας Υόρκης, ένα εξαιρετικά πετυχημένο γραμμικό πάρκο κατασκευασμένο κατά μήκος της ιστορικής εναέριας σιδηροδρομικής γραμμής στο West Side του Μανχάταν. Η Αθήνα ξεχωρίζει από άλλες ευρωπαϊκές πόλεις επειδή δεν έχει ποταμό που να την διαρρέει, τουλάχιστον όχι έναν ορατό ποταμό.

«Στην πραγματικότητα έχουμε δύο ποτάμια, τον Ιλισσό και τον Κηφισό, όπως έχουν καλυφθεί και είναι σχεδόν αόρατοι», είπε η Χριστοφοράκη.

Δεδομένου του ξηρού και θερμού κλίματος της Ελλάδας, κανείς από τους δύο δεν είναι μεγάλος και δεν συγκρίνονται με τον Τάμεση ή τον Τίβερη. Το σχέδιο έχει την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης και των τοπικών αρχών, όμως η υλοποίησή του δεν θα είναι άμεση. Οι μελέτες σκοπιμότητας έχουν αρχίσει να εκπονούνται.

«Μόλις έχουμε ανοίξει τον διάλογο. Πιστεύουμε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε μια δεκαετία. Θεωρούμε ότι είναι κάτι που θα αρέσει στους περισσότερους Αθηναίους», ανέφερε η κ. Χριστοφοράκη.

Να τις δούμε όλες αυτές τις αλλαγές και να μην το πιστεύουμε…

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET