fbpx

9 tips και μυστικά για να πετύχεις το τέλειο μαύρισμα φέτος το καλοκαίρι!


Το καλοκαιράκι είναι και επίσημα εδώ και σε όλ@ εμάς που ανυπομονούσαμε να έρθει, στο πίσω μέρος του μυαλού μας παίζει ένα μόνιμο «Θέλω μαυρισμένο σώμα, σοκολά το χρώμα».

Διότι τι είναι το καλοκαίρι, παιδιά; Ένας μόνιμος ανταγωνισμός είναι. Ποιος έφαγε τα πιο πολλά παγωτά, ποιος έκανε τα περισσότερα μπάνια και ποιος μαύρισε περισσότερο (όπου οριακά δε δείχνουμε τον κ@λο μας για να συγκρίνουμε τη διαφορά από τις γραμμές του μαγιό).

Τι να το κάνεις όμως αν παλεύεις με τις ώρες κάτω από τον ήλιο και αντί για τροπικό μαύρισμα, αποκτάς ένα απαίσιο κάψιμο που στη συνέχεια γίνεται αυτό το αντιαισθητικό ξεφλούδισμα…;

Καταλαβαίνεις ότι τίποτα από αυτά δεν είναι σωστό. Ούτε για την εμφάνισή σου ούτε για την υγεία σου. Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται και μπορεί να καταστρέψει το δέρμα σου. Καθώς επίσης δεν είναι και ο μόνος τρόπος για ένα εντυπωσιακό μαύρισμα. Υπάρχουν ορισμένα μυστικά και tips που θα σου χαρίσουν το σοκολατένιο χρώμα που ονειρεύεσαι και εμείς είμαστε εδώ για να στα αποκαλύψουμε:

#1 Ξεκίνα με μία καλή απολέπιση

Το κλειδί για ένα σωστό και κυρίως ομοιόμορφο μαύρισμα είναι μία καλή απολέπιση, ιδιαίτερα από το προηγούμενο βράδυ. Με αυτό τον τρόπο προετοιμάζεις το έδαφος, aka το δέρμα σου, να δεχτεί τις ακτίνες του ηλίου και να σου προσφέρουν το πολυπόθητο μαύρισμα. Με μία scrub ήπιας απολέπισης κάνε απαλές, κυκλικές κινήσεις σε όλο το σώμα (ιδανικά σε στεγνή επιδερμίδα) για να απομακρύνεις τα νεκρά κύτταρα. Έτσι είναι λιγότερο πιθανό να ξεφλουδίσεις, ενώ το μαύρισμά σου θα διαρκέσει περισσότερο!

#2 Να φοράς αντηλιακό = νόμος

Νομίζω ότι έχουμε μπερδέψει τη χρησιμότητα του αντηλιακού. Ένα καλό αντηλιακό δεν εμποδίζει το μαύρισμα. Αντιθέτως, σε προστατεύει από τις επικίνδυνες ακτίνες του ηλίου και σε βοηθάει να πάρεις χρώμα χωρίς να καείς και να προκαλέσεις βλάβες στο δέρμα σου. Προτίμησε λοιπόν ένα αντηλιακό με δείκτη προστασίας από 30 και πάνω, ανανέωσέ το συχνά (κάθε δύο ώρες) και λιάσου άφοβα.

#3 Συνέχισε με λάδι μαύρισματος

Κυκλοφορούν πολλά κολπάκια εκεί έξω με διάφορες συνταγές για καλύτερο μαύρισμα. Ένα που έμαθα πρόσφατα από φίλη – φανατική του tanning – είναι να ανακατέψεις baby oil με 3 σταγόνες betadine και χυμό από ένα καρότο. Αλλιώς και ένα απλό λαδάκι από τα είδη ομορφιάς κάνει εξίσου καλή δουλειά. Μην ξεχνάς να επιλέξεις κάποιο με SPF ώστε να μην καταλήξεις κάπως έτσι:

#4 Νερό, νερό, νερό

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη είναι ότι ξεχνάμε να ενυδατωθούμε εσωτερικά! Το νερό είναι το μυστικό που θα κάνει το μαύρισμά σου να φανεί πιο φυσικό και λαμπερό. Να στο εξηγήσω αλλιώς. Πες πως είσαι κοτόπουλο και μπαίνεις στο φούρνο για ψήσιμο. Εάν το αφήσεις σκέτο χωρίς νερό μέσα για πολλή ώρα θα ξεραθεί, θα στεγνώσει, θα είναι άνοστο, σταφιδιασμένο και θα καεί. Τι σε κάνει λοιπόν να πιστεύεις ότι δε θα συμβεί το ίδιο με το μαύρισμά σου; Ένα σωστά ενυδατωμένο σώμα είναι η αρχή για μία υγιή όψη!

#5 Το ψάρι ψήνεται κι από τις δύο πλευρές

Για ένα ομοιόμορφο και σωστό μαύρισμα, μην ξεχνάς να αλλάζεις πλευρό κάθε 15 με 20 λεπτά περίπου, ώστε να αποφύγεις το κάψιμο. Μην αφήσεις να σε παρασύρει η όμορφη αίσθηση κάτω από τον καυτό ήλιο ή ακόμα χειρότερα να σε πάρει ο ύπνος, γιατί θα ξυπνήσεις σαν μπαρμπούνι. Μπορείς, σαν πιο fun trick, να βάλεις ένα παγάκι στον αφαλό σου ώστε να σε κρατάει δροσερή, αλλά και όταν λιώσει να ξέρεις ότι ήρθε η ώρα να γυρίσεις ανάποδα. Η ώρα που κάνει ένα παγάκι να λιώσει είναι η ιδανική για το μαύρισμα!

#6 Μην ξεπλένεις το θαλασσινό νερό

Την καλύτερη δουλειά στο μαύρισμα την κάνει το θαλασσινό αλάτι. Το αλμυρό νερό περιέχει ιώδιο (το betadine που λέγαμε πιο πάνω) που επιταχύνει το μαύρισμα. Κάνε λοιπόν άνετα τη βουτιά σου και μην τρέξεις αμέσως μετά να ξεπλυθείς στην ντουζιέρα. Προτίμησε να κάτσεις κοντά στην θάλασσα, καθώς όταν βρίσκεσαι δίπλα στο νερό οι ακτίνες αντανακλώνται περισσότερο. Μπορεί να ξύνεσαι από το αλάτι και να σε ενοχλεί, αλλά… μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος;

#7 Κατανάλωσε τροφές «φιλικές» προς τον ήλιο

Φρέντο εσπρέσο και φρουτοσαλάτα στην παραλία, μετά ταβερνίτσα για ψαράκι και χωριάτικη και στο τέλος σοκολατίνα για κλείσιμο. ΑΛΗΘΕΙΑ ΛΕΩ. Ορισμένες τροφές είναι γνωστό ότι αυξάνουν το λυκοπένιο, το SPF του ίδιου του δέρματος. Συνήθως αυτό βρίσκεται στις ντομάτες και σε άλλα κόκκινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά (καρότο, βερίκοκα ή γλυκοπατάτα, τα οποία περιέχουν και βήτα καροτένιο), που μπορούν να ενισχύσουν την αντηλιακή προστασία κατά 33%. Επίσης, τα λιπαρά ψάρια είναι πλούσια σε ωμέγα-3 και έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, η μαύρη σοκολάτα είναι γεμάτη με φλαβονοειδή που μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από το ηλιακό έγκαυμα, ενώ η καφεΐνη πιστεύεται ότι μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος. Καταλαβαίνεις πως η ελληνική ρουτίνα της παραλίας είναι ιδανική.

#8 Το μαύρισμα σε κάθε άνθρωπο έχει όριο

Σε περίπτωση που δεν το ήξερες, το δέρμα σου έχει όριο στο πόσο μαυρισμένο μπορεί να γίνει.Όταν αδυνατεί να παράξει περισσότερη μελανίνη (τη χρωστική ουσία μαυρίσματος), τότε σταματάει να μαυρίζει και εσύ απλά κάθεσαι άσκοπα όλη την ημέρα στον ήλιο. Μην περιμένεις, και κυρίως μην επιμένεις, να γίνεις μαύρη γαζέλα εάν είσαι ανοιχτόχρωμη. Καταλαβαίνεις ότι υπάρχει ένα βιολογικό όριο. Εάν κάθεσαι ώρα για να μαυρίσεις πιο πολύ, δε θα πετύχεις τίποτα παραπάνω από το να καείς και να κάνεις ζημιά στο δέρμα σου.

#9 Σωστή ενυδάτωση μετά την έκθεση 

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό όσον αφορά την ενυδάτωσή σου (μαζί με το #4), να προσέξεις και αυτήν της επιδερμίδας σου μετά την ηλιοθεραπεία. Η εξωτερική ενυδάτωση είναι το ίδιο σημαντική με την εσωτερική, όταν αφορά το μαύρισμα! Ένα καλό after sun με αλόη θα καταπραΰνει τυχόν εγκαύματα και μία καλή ενυδατική κρέμα θα βοηθήσει το μαύρισμα που τόσο πολύ λαχταρούσες να «κολλήσει» για περισσότερο καιρό πάνω σου.

Με πολλή προσοχή και σωστή ρουτίνα, φέτος ας βγούμε όλες έξω Λατίν@ και μαυρισμέν@! Καλές βουτιές από εμάς! 

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET