Τα ΤΕΙ τελικά δεν έμελλε να λείψουν για πολύ από τη ζωή μας, αφού αποφασίστηκε να κάνουν comeback στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ύστερα από λίγα χρόνια απουσίας. Όπως αποδείχθηκε, δε συμφέρει να είναι όλα πανεπιστήμια, πόσο μάλλον όταν ισχύει ο κανόνας της ΕΒΕ και η εισαγωγή πρωτοετών έχει μειωθεί τόσο, που απειλεί ακόμα και το μέλλον ορισμένων Σχολών.
Για αυτά λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας έχει συγκεκριμένα σχέδια, όπως τη μετατροπή τους σε Σχολές Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών, δηλαδή τη νέα κι ανανεωμένη μορφή των ΤΕΙ. Ειδικότερα, σύμφωνα με «Το Bήμα της Κυριακής», αυτά θα επιστρέψουν με 4ετή προγράμματα, ισότιμα με εκείνα των πανεπιστημίων και προσανατολισμένα σε νέα σύγχρονα αντικείμενα σπουδών, για να «διορθώσουν» τα κενά που έφερε η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Μάλιστα, όπως σημειώνεται, για την εισαγωγή σε αυτά κατά πάσα πιθανότητα δε θα ισχύει η ΕΒΕ, ή οι συντελεστές που θα ορίζονται θα είναι πολύ μικροί.
Ωστόσο, το σχέδιο αυτό συνεχίζει να παρουσιάζει κενά, καθώς σημαίνει πως ολόκληρη… Αρχιτεκτονική Ξάνθης θα μετατραπεί από ΑΕΙ σε ΤΕΙ με μειωμένα έτη σπουδών (;). Μάλλον πρώτα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις στο κομμάτι της ΕΒΕ, κάτι με το οποίο έχει δεσμευτεί του Υπουργείο Παιδείας βλέποντας τα φετινά αποτελέσματα.
Όσο για τον τρόπο εισαγωγής στις Σχολές Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών, δεν υπάρχει κάποια πληροφορία προς το παρόν.
Η χωροταξική αναδιάρθωση των πανεπιστημίων αποτελεί μέρος του νέου νόμου-πλαισίου, με την υπουργό Παιδείας να ενημερώνει τα ΑΕΙ της χώρας ότι η διαδικασία υποβολής των προτάσεων παρατείνεται, καθώς θα τους σταλούν επιπλέον στοιχεία για τις αλλαγές που σχεδιάζονται.
Οι πρυτάνεις των ΑΕΙ έτσι θα ενημερωθούν άμεσα για το περιεχόμενό του και τις θεσμικές αλλαγές που θα περιλαμβάνει αυτός, μεταξύ των οποίων και η δημιουργία των νέων Σχολών Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών, ώστε να κάνουν τις προτάσεις τους βάσει αυτών.
Οι πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι περιφερειακά πανεπιστήμια ήδη έχουν προσανατολιστεί προς αυτή την κατεύθυνση, αντιλαμβανόμενα ότι δεν είναι πλέον δυνατόν τμήματά τους να λειτουργούν ως αυτόνομα προγράμματα χωρίς εισακτέους ή με εισακτέους που εισήχθησαν με πολύ χαμηλές βαθμολογίες.