Πριν λίγες μέρες γράφαμε για την «επιτυχία» του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με τους μισούς μαθητές να χαρακτηρίζονται ως λειτουργικά αναλφάβητοι, σύμφωνα με έρευνα της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σήμερα, θα μιλήσουμε για το ίδιο περίπου πόρισμα, που έβγαλε η Κομισιόν αυτή τη φορά. Γιατί πάνω απ’ όλα, σημειώνουμε επιτυχίες στον εν λόγω τομέα.
Σύμφωνα με αυτήν λοιπόν, το 27% των Ελλήνων μαθητών φαίνεται να τα βρίσκει σκούρα στην ανάγνωση και στη γραφή.
Μάλιστα, για λίγη ακόμα τόνωση του ηθικού μας, σημειώθηκε πως οι επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών είναι χειρότερες από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, ενώ επίσης διαπιστώνεται ιδιαίτερα χαμηλή συμμετοχή, μόλις 4,5%, σε προγράμματα δια βίου μάθησης και κατάρτισης.
Οι συντάκτες της συγκεκριμένης έκθεσης, που δημοσίευσε η Καθημερινή, κάνει ειδική αναφορά στους 15χρονους μαθητές, οι οποίοι εξακολουθούν να διατρέχουν τον κίνδυνο της εκπαιδευτικής φτώχειας, καθώς δε διαθέτουν βασικές δεξιότητες στη γραφή, την ανάγνωση και στα μαθηματικά ή τις θετικές επιστήμες.
Στην Ελλάδα το συγκεκριμένο ποσοστό ανέρχεται σε 32%, όταν ο μέσος όρος στις χώρες της ΕΕ κυμαίνεται περίπου στο 20%.
Αναλυτικότερα, τα στοιχεία έχουν ως εξής:
- το 35,8% των μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στα Μαθηματικά, ενώ στην έκθεση του 2009 το ποσοστό ήταν 30,4% με τον μέσο όρο της ΕΕ να είναι στο 22,2%
- το 32,7% των μαθητών έχει χαμηλή επίδοση στις φυσικές επιστήμες ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 20,6% με το ελληνικό ποσοστό να έχει αυξηθεί από το 25,3% του 2009
- χαμηλή επίδοση στην ανάγνωση καταγράφεται στο 27,3% των μαθητών, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 19,7% και το αντίστοιχο ελληνικό ποσοστό του 2009 ήταν 21,3%
Ωστόσο, μέσα σε όλα αυτά, φαίνεται να υπάρχει και κάτι στο οποίο τα πηγαίνουμε καλύτερα. Κι αυτό είναι η πρόωρη εγκατάλειψη των σπουδών από φοιτητές 18-24 ετών.