fbpx

Πρώτοι στην Ευρώπη οι Έλληνες νέοι στα «μαϊμού» ρούχα κι αξεσουάρ, τώρα εξηγούνται πολλά!


Η ώρα της αλήθειας έφτασε… *δραματική μουσική στο background*

Τα φορεμένα Dior και Balenciaga που συναντάτε όλο και πιο συχνά στον πεζόδρομο του Περιστερίου ή στην Αγία Βαρβάρα, είναι μούφα. Jaw dropping, το ξέρουμε. 

Την επόμενη φορά που θα πετύχετε κάποιον εραστή Δυτικών Προαστίων (ή όποιας άλλης περιοχής, απλά για να βγει σωστά η αναφορά το είπαμε) να είναι ντυμένος πατόκορφα με την υπογραφή των Dolce & Gabbana, μην πέσετε έτσι εύκολα στην παγίδα. Ενδέχεται να είναι ψέμα. Ό,τι ακριβώς είναι και τα ίδια τα ρούχα δηλαδή.

Η έρευνα Intellectual Property and Youth Scoreboard μας κάνει expose σαν χώρα, αφού αποκάλυψε ότι το 62% των νέων Ελλήνων μεταξύ 15-24 ετών έχει αγοράσει τουλάχιστον μια φορά κάποιο παραποιημένο προϊόν.

Και κάπου εδώ αρχίζουν να μας μπαίνουν υποψίες για την αυθεντικότητα των looks των τράπερς και των ινφλουένσερζ. Έτσι αγοράζουμε κι εμείς Gucci, Ferragamo και Prada!

Πιο συγκεκριμένα όμως, περισσότεροι από τους μισούς νέους (62%) που συμμετείχαν στην έρευνα είχαν αγοράσει τουλάχιστον ένα προϊόν απομίμησης στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, εσκεμμένα ή χωρίς πρόθεση, και το ένα τρίτο (33%) είχε αποκτήσει πρόσβαση σε παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο.

Το εν λόγω ποσοστό είναι και το υψηλότερο στην ΕΕ των 27, σύμφωνα με την έρευνα που έδωσε στη δημοσιότητα το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO). Με άλλα λόγια, Celine, Tiffany, από πάνω μέχρι κάτω είναι… μαϊμού. 

Για την ακρίβεια, τα πιο συνηθισμένα προϊόντα παραποίησης/απομίμησης είναι τα ενδύματα και τα αξεσουάρ (17%), ακολουθούν τα υποδήματα (14 %), οι ηλεκτρονικές συσκευές (13 %) και τα προϊόντα υγιεινής, τα καλλυντικά, τα είδη προσωπικής φροντίδας και τα αρώματα (12 %).

Χαμηλότερο το ποσοστό πειρατείας – Το 60% επιλέγει νόμιμες πηγές

Όσον αφορά το ψηφιακό περιεχόμενο, αποζητάμε περισσότερη νομιμότητα, με το 60% των συμμετεχόντων να δηλώνει ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει, παίξει, κάνει λήψη ή παρακολουθήσει σε πραγματικό χρόνο περιεχόμενο από παράνομες πηγές κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, σε σύγκριση με το 51% το 2019 και το 40% το 2016.

Ωστόσο, η εσκεμμένη πειρατεία παραμένει σταθερή και συγκεκριμένα στο 21%. Ένας στους πέντε παραδέχονται ότι είχαν εν γνώσει τους αποκτήσει πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο κατά τους τελευταίους 12 μήνες. Σημαντικό ποσοστό των νέων απέκτησαν πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο επειδή παραπλανήθηκαν. Το 12% απέκτησε πρόσβαση σε πειρατικό περιεχόμενο κατά λάθος και το 7% δε γνωρίζει αν είχε αποκτήσει τέτοια πρόσβαση. Τα κύρια είδη πειρατικού περιεχομένου ήταν οι ταινίες (61%) και οι τηλεοπτικές σειρές (52%), ακολουθούμενες από τη μουσική (36%), κυρίως μέσω εξειδικευμένων ιστοτόπων, εφαρμογών και καναλιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET