ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ

4 πράγματα στη ζωή που ένας 20χρονος κακώς θεωρεί δεδομένα!

Υπάρχει η αντικειμενική διάσταση της αξιολόγησης της ποιότητας ζωής βάσει της οποίας εκφράζονται οι ανάγκες μας κι η υποκειμενική διάσταση, μέσω της οποίας εκφράζουμε τις επιθυμίες μας. Η υποκειμενική διάσταση έχει όμως πλέον επεκταθεί, σε βαθμό που η έμφαση στην προσωπική ικανοποίηση, η απορρόφηση σε μεγαλόπνοους στόχους, οδηγεί σε απληστία και αδυναμία εκτίμησης κάποιων αγαθών […]

Default avatar

Guest Author

31 Μαΐου, 2016

Υπάρχει η αντικειμενική διάσταση της αξιολόγησης της ποιότητας ζωής βάσει της οποίας εκφράζονται οι ανάγκες μας κι η υποκειμενική διάσταση, μέσω της οποίας εκφράζουμε τις επιθυμίες μας. Η υποκειμενική διάσταση έχει όμως πλέον επεκταθεί, σε βαθμό που η έμφαση στην προσωπική ικανοποίηση, η απορρόφηση σε μεγαλόπνοους στόχους, οδηγεί σε απληστία και αδυναμία εκτίμησης κάποιων αγαθών στη ζωή. Υπάρχουν θεμελιώδη αγαθά που μας προσφέρονται – εντούτοις για πολλούς, παραμένουν ανικανοποίητες ανάγκες.

Μια κάποια ποιότητα ζωής

Μπορεί η Ελλάδα να βρίσκεται σε ύφεση, όπως και πολλές άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, τα ποσοστά ανεργίας όμως παραμένουν υψηλά κι η οικονομική κατάσταση των περισσότερων ανθρώπων να μην τους επιτρέπει να αναπτύξουν στο έπακρο, όπως επιθυμούν, τις δυνατότητες και τους στόχους τους. Η άλλη όψη του νομίσματος βρίσκεται στη ζοφερή πραγματικότητα των ανθρώπων που στο 10% του παγκόσμιου πληθυσμού δεν έχουν ούτε καν ασφαλές πόσιμο νερό. Ο υποσιτισμός ακόμη, είναι αποτέλεσμα της φτώχειας ή της σιτοδείας σε περιοχές όπως η Αφρική κι η Ασία. Πράγματι, σ’ αυτές τις περιοχές δεν υπάρχουν ούτε και οι απαραίτητοι πόροι και η μέριμνα για τη δημόσια υγιεινή. Έτσι, πολύ εύκολα η υγεία τους, το πολυτιμότερο αγαθό για τον άνθρωπο, απειλείται.

Το φυσικό περιβάλλον

Μπορούμε να θαυμάζουμε στις διακοπές μας τον φυσικό μας πλούτο, τις παραλίες, τα βουνά, τα ποτάμια. Δεν αρκεί μόνο όμως η εικόνα τους. Όταν σπαταλάμε, για παράδειγμα, αλόγιστα φυσικούς πόρους όπως το νερό, μολύνουμε τη φύση ή καταναλώνουμε ασταμάτητα, δείχνουμε την αδυναμία μας στη συνειδητοποίηση ότι το φυσικό περιβάλλον και τα οφέλη που θα μας χαρίζει δεν θα είναι αιώνια. Σίγουρα απαραίτητη είναι και η χρηματοδότηση από το κράτος για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά αναγκαία είναι και η ανάληψη προσωπικής ευθύνης και η φροντίδα για τη φύση.

Η «WWF-Καλύτερη Ζωή» έρχεται να μας προτείνει δημιουργικούς και εύκολους τρόπους για να βελτιώσουμε την ποιότητα της ζωής μας, χωρίς στερήσεις και παράλληλα να μειώσουμε το οικολογικό μας αποτύπωμα, προστατεύοντας το περιβάλλον.

http://www.wwf.gr/campaigns/natureup

Η εκπαίδευση

Σήμερα, σύμφωνα με τη Unisef, 37 εκατομμύρια παιδιά δεν πηγαίνουν σχολείο σε χώρες που πλήττονται από κάποιου είδους κρίση. Στην Αμερική και την Ευρώπη, όχι μόνο το σχολείο ή το Πανεπιστήμιο θεωρούνται δεδομένα, αλλά και αναγκαίο κακό. Τα παιδιά που δεν έχουν την ευκαιρία να πάνε σχολείο, είναι πιο ευάλωτα στην στρατολόγηση, την κακοποίηση, την εκμετάλλευση. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν, να κατανοηθεί ότι η ευκαιρία για μάθηση είναι πολύ ουσιώδης όσο και η κάλυψη των αναγκών σίτισης. Η εκστρατεία #EmergencyLessons υπογραμμίζει την αξία που έχει η εκπαίδευση για τα παιδιά σε περιοχές που πλήττονται από συγκρούσεις και καταστροφές. Η εκστρατεία ευαισθητοποίησης του κοινού που υλοποιείται μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στοχεύει στο να προσεγγίσει 20 εκατομμύρια Ευρωπαίους, ιδιαίτερα εκείνους που είναι 25 ετών και κάτω, στην Ελλάδα, την Ουγγαρία, την Ιρλανδία, την Ιταλία, τη Σλοβενία, τη Σλοβακία και το Ηνωμένο Βασίλειο και να τους εμπνεύσει να ενώσουν τις φωνές τους, εκ μέρους των εκατομμυρίων παιδιών και εφήβων των οποίων η εκπαίδευση έχει διακοπεί εξαιτίας καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.

Η εκστρατεία #EmergencyLessons παρουσιάζει τις αληθινές εμπειρίες παιδιών που βιώνουν έκτακτες ανάγκες, σε χώρες όπως η Γουινέα, το Ιράκ, το Νεπάλ κι η Ουκρανία. Οι προσωπικές τους ιστορίες, με τις εκπληκτικές προσπάθειες που κάνουν ώστε να αποκτήσουν εκπαίδευση, αποδεικνύει γιατί τα παιδιά μπορούν και πρέπει να συνεχίσουν να μαθαίνουν. Μέσα στους επόμενους επτά μήνες, αυτές οι ιστορίες θα μοιραστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω των #EmergencyLessons. Με αυτόν τον τρόπο, θα ενισχυθεί η ευαισθητοποίηση, η κατανόηση και η υποστήριξη ανάμεσα στους Ευρωπαίους.

Για να μάθετε περισσότερα για την εκστρατεία #EmergencyLessons, δείτε εδώ: www.emergencylessons.eu

Πολιτικά δικαιώματα και το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι

Πάνω από ενάμισι δισεκατομμύριο ανθρώπων ζουν σε χώρες που δεν έχουν το δικαίωμα, λόγω του καθεστώτος της εξουσίας της χώρας τους, να έχουν λόγο για την πολιτική. Η ιδιωτικοποίηση, η ανευθυνότητα, η αδιάφορη στάση για τα κοινά και τα πολιτικά, λαών μεταξύ των οποίων και ο ελληνικός, ως αποτέλεσμα της νωθρότητας, της αποχαύνωσης μέσα στον καταναλωτισμό, δείχνει πόσο δεδομένα θεωρούμε τα πολιτικά μας δικαιώματα, σε βαθμό που επιτρέπουμε να αφορούν άλλους και όχι εμάς. Οι άλλοι όμως μας εξασφαλίζουν πραγματικά;

Μπορεί η δημοκρατία σήμερα, όπως προσπαθούν να την πραγματώσουν, να μοιάζει με ανελευθερία, να υφίσταται με μια σαθρότητα των θεσμών και μια ποδηγέτηση. Οι θεσμοί όμως κι η αποτελεσματική τους λειτουργία, εξασφαλίζονται μέσω της κοινής συνεργασίας του λαού, του κοινωνικού διαλόγου. Πάντα θα υπάρχουν οι φαύλοι που θα προσπαθούν να χειραγωγήσουν προς όφελός τους και θα τους είναι πιο εύκολο, όταν θα κυριαρχεί η απάθεια των πολιτών.

Δεν έχει νόημα όμως, να συγκρίνει κανείς τον τρόπο ζωής, τα ποσοστά θνησιμότητας ή τις αιτίες θανάτου για να εκτιμήσει τη ζωή του και την ποιότητά της. Δεν έχει ουσία να φτάνεις στο απροχώρητο για να συνειδητοποιείς την αξία ενός πράγματος, καθώς τότε το χάνεις.

 

OUR20s

ΓΝΩΜΟΥΛΑ

Υπολογισμοί που κάνουμε κι ας μην μας άρεσαν ποτέ τα μαθηματικά

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET