fbpx

Παν/μιο Αιγαίου: Αποκλειστικά εξ αποστάσεως θα γίνονται μαθήματα, αντιδρούν οι φοιτητές!


Είναι ξεκάθαρο πως η φοιτητική κοινότητα έχει διχαστεί σχετικά με το θέμα των εξ αποστάσεων και δια ζώσης διαλέξεων. Άλλοι προτιμούν την παρακολούθηση των μαθημάτων από την άνεση του σπιτιού τους, ενώ άλλοι είναι κάθετοι στο ότι μάθημα χωρίς φυσική παρουσία δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικό.

Η αλήθεια είναι πως μπορούμε να κατανοήσουμε και τις δύο απόψεις.

Προφανώς και η παραμονή στο σπίτι έναντι του πρωινού ξυπνήματος και του τρεχάματος με τα μέσα είναι κατά πολύ προτιμότερη, ωστόσο συμφωνούμε επίσης πως οι διαλέξεις όπως τις γνωρίζαμε μέχρι πρότινος κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους. Σε πολλές περιπτώσεις τουλάχιστον. 

Έχοντας, λοιπόν, αυτό στο μυαλό τους φοιτητές του Παν/μίου Αιγαίου, αντέδρασαν στην απόφαση των Τμημάτων Στατιστικής και Αναλογιστικών – Χρηματοοικονομικών και στο Μαθηματικών, να πραγματοποιηθεί το χειμερινό εξάμηνο αποκλειστικά εξ αποστάσεως και καλούν όσους αγγίζει το θέμα και συμφωνούν με την αντίθετη στάση τους, να ψηφίσουν υπέρ της δια ζώσης λειτουργίας του πανεπιστημίου σε αυτήν εδώ την πλατφόρμα.

Πιο συγκεκριμένα όμως, η ανακοίνωση της απόφασης έγινε στις 11 Σεπτεμβρίου, με πολλούς φοιτητές όμως να δυσαρεστούνται με αυτήν, αφού όπως δήλωσαν, το δεύτερο εξάμηνο του 2020 αντιμετώπισαν σοβαρές δυσκολίες. Κι ενώ βέβαια έχουν δοθεί ξεκάθαρες οδηγίες από το Υπ. Παιδείας, κατά τις οποίες τα μαθήματα άνω των 50 εγγεγραμμένων φοιτητών θα πρέπει να διεξάγονται διαδικτυακά, υπάρχει και η επιλογή να «σπάσουν» σε τμήματα και να πραγματοποιηθούν δια ζώσης.

Αναλυτικότερα όμως, όπως ανέφεραν και οι φοιτητές, μεταξύ των προβλημάτων που αντιμετώπισαν στο εαρινό εξάμηνο ήταν τα εξής:

Εμφανίστηκαν πολλά προβλήματα στην πλατφόρμα εκπαίδευσης, συγκεκριμενα στο e-class. Μετά την είσοδο 50-60 ατομων παρατηρούνταν διακοπές καθως και προβληματα σύνδεσης, πρόσθετα σε αυτά που αντιμετώπιζαν οι φοιτητες είτε λόγω του δικτύου ή ακόμα και των προσωπικών τους υπολογιστών.

Πολλοί διδάσκοντες και διδάσκουσες αδυνατούσαν να δώσουν επαρκείς εξηγήσεις στο μάθημά τους, πιθανότατα λόγω των δυσκολιών της τηλε-εκπαίδευσης. Oι ίδιοι διδάσκοντες και διδάσκουσες ήταν όμως άριστοι στις διά ζώσης παραδόσεις σύμφωνα με τους φοιτητές και φοιτήτριες, γεγονός που υποδηλώνει ότι η τηλεκπαίδευση υποβάθμισε την ποιότητα των μαθημάτων αυτών. Απολύτως λογικό, αν συλλογιστούμε ότι χάνεται η αμεσότητα με τον καθηγητή.

Πολλοί διδάσκοντες και διδάσκουσες, και ειδικότερα σε μαθήματα όπου είναι αναγκαία η καταγραφή μαθηματικών τύπων ή σχεδίων, δεν μπορούσαν να τα αναπαραστήσουν ηλεκτρονικά ή τα άφηναν ημιτελή. Εξίσου αποτυχημένη ήταν και η προσπάθεια οι τύποι αυτοί να γραφούν με το ποντίκι.

Μεγάλη ήταν η δυσκολία στην επίλυση αποριών είτε λόγω του όγκου των ερωτήσεων που συγκεντρώνονταν ή ακόμα επειδή στη Σχολή μας είχαν κλειστά μικρόφωνα, ώστε να μην υπερφορτωθεί το σύστημα. Ταυτόχρονα, η πληκτρολόγηση των ερωτήσεων ελάχιστες φορές ήταν αποτελεσματική, ιδιαίτερα μάλιστα όταν οι ερωτήσεις χρειάζονταν επιπλέον διευκρινήσεις. Για τον λόγο αυτό, συχνά είχαμε την απάντηση: «Δεν μπορώ να σε βοηθήσω, δεν καταλαβαίνω».

Πολλοί φοιτητές και φοιτήτριες δεν έχουν προσωπικό υπολογιστή και αναγκάζονταν να παρακολουθούν τα ηλεκτρονικά μαθήματα μέσω του κινητού τους. Είναι βεβαίως γνωστό ότι από μία τόσο μικρή οθόνη είναι σχετικά ανέφικτη η σωστή παρακολούθηση του μαθήματος και, πολύ περισσότερο, η ανταπόκριση στις εξετάσεις.

Το ίντερνετ είναι αναξιόπιστο όσον αφορά τη σύνδεσή του και πολλοί φοιτητές και φοιτήτριες έτυχε να χάσουν την προσβασή τους είτε σε περιόδους μαθημάτων είτε σε περιόδους εξεταστικής, με όλα τα αρνητικά επακόλουθα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το Πανεπιστήμιο δεν προσφέρει κάποιο δωρεάν πρόγραμμα συνδρομής στο Internet και για τους φοιτητές και φοιτήτριες που δεν έχουν τη δυνατότητα για να αγοράσουν οι ίδιοι πρόγραμμα είναι επιπλέον οικονομική επιβάρυνση.

Οι εξετάσεις ηλεκτρονικά είχαν ανυπέρβλητες δυσκολίες για τους περισσότερους φοιτητές και φοιτήτριες. Περιορισμένος χρόνος και ερωτήσεις υψηλής δυσκολίας επιδείνωσαν τα πράγματα, όταν μάλιστα δεν μπορούσαν να επιλυθούν οι απορίες μας και να εντοπιστούν τα λάθη μας ηλεκτρονικά στη διάρκεια της εξέτασης. Ειδικότερα, όταν οι διδάσκοντες ή διδάσκουσες δεν αντιλαμβάνονταν τη δυσκολία που έχουν μερικοί φοιτητές, για διάφορους λόγους, να εξεταστούν ηλεκτρονικά. Εάν τα μαθήματα γίνουν εξ αποστάσεως, πιθανόν και οι πρόοδοι θα διεξαχθούν ηλεκτρονικά, με όλα τα παραπάνω προβλήματα.

Από τον Μάρτιο, όταν λόγω πανδημίας ξεκίνησε η περίοδος αναστολής της δια ζώσης εκπαίδευσης, όπως ήταν φυσικό, πολλοί φοιτητές και φοιτήτριες επέστρεψαν στον μόνιμο τόπο κατοικίας τους, ώστε να αποφύγουν και την πλήρη απομόνωσή τους. Ωστόσο, συνέχιζαν να πληρώνουν το ενοίκιο στη κατοικία που είχαν νοικιάσει, ταυτόχρονα και τα πάγια έξοδά της. Αν θα συνεχίσουν τα εξ αποστάσεως μαθήματα, προκύπτουν τα εξής προβλήματα: ή να εξακολουθήσουν να πληρώνουν το ενοίκιό τους, αν έχουν υπογράψει συμβόλαιο που δεν μπορούν να λύσουν, ή να  μεταφέρουν  τα προσωπικά τους αντικείμενα για λίγους μήνες, με πρόσθετο κόστος, για πολλές οικογένειες μάλιστα δυσβάστακτο. Πιθανόν αρκετοί να εγκαταλείψουν και εντελώς τις σπουδές τους.

Ο Covid-19 είναι μία μεγάλη απειλή, για την οποία σίγουρα πρέπει να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα. Όμως, αν παιδιά της προσχολικής, της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν να παρακολουθούν τα διά ζώσης μαθήματα με τις κατάλληλες οδηγίες για την υγειονομική προστασία,  δεν  θεωρούμε ότι η Σχολή μας δεν μπορεί να βρει κάποιες ανάλογες λύσεις, ούτε ότι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες δεν θα μπορέσουν να ακολουθήσουν τις οδηγίες και να προστατευτούν. Κατανοούμε ότι είναι δύσκολο να εφαρμοστεί η διά ζώσης εκπαίδευση σε όλο το εύρος των μαθήματων και για τον λόγο αυτό ζητάμε μία συνδυαστική μέθοδο, ώστε να ελαχιστοποιήσουμε τα προαναφερθέντα προβλήματα.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET