fbpx

Πανελλήνιες: Βατά τα θέματα των Αρχαίων, ίσως τα καλύτερα των τελευταίων ετών στα Μαθηματικά!


Στα Αρχαία Ελληνικά και τα Μαθηματικά κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ στη δεύτερη μέρα εξέτασης τους, ενώ την Παρασκευή 19/6 έρχεται η σειρά της Βιολογίας και της Κοινωνιολογίας.

Όσον αφορά τα Αρχαία, το διδαγμένο κείμενο που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι ήταν από την «Πολιτεία» του Πλάτωνα, ενώ το άγνωστο που ήταν κοινό και για όσους εξετάζονται με το νέο σύστημα και για όσους εξετάζονται με το παλαιό, ήταν απόσπασμα του έργου «Πόροι ή περί προσόδων», του Ξενοφώντα. Σε γενικές γραμμές τα θέματα θεωρήθηκαν αναμενόμενα, κατανοητά και διαβαθμισμένης δυσκολίας. Οι σωστά προετοιμασμένοι υποψήφιοι δηλαδή μπορούσαν να γράψουν πολύ καλά.

Πιο συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας σχολίασε τα θέματα ως εξής:

Εξετάζεται η γνωστική και αντιληπτική ικανότητα των μαθητών, καθώς καλούνται να γνωρίζουν όλο το εύρος του σχολικού εγχειριδίου. Ίσως να δυσκολέψει τους μέτρια προετοιμασμένους μαθητές. Επίσης, το παράλληλο κείμενο είναι στοχευμένο. Βατό χαρακτηρίζεται και το αδίδακτο κείμενο. Αναμενόμενες είναι οι ασκήσεις που αφορούν τα γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα.

Από την άλλη, τα Μαθηματικά του νέου συστήματος ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας μεν, τα καλύτερα θέματα των τελευταίων ετών δε, όπως αναφέρει η ΟΕΦΕ.

Τα θέματα των Μαθηματικών Προσανατολισμού είναι κλιμακούμενης δυσκολίας και καλά διατυπωμένα. Απευθύνονται σε καλά διαβασμένους και προετοιμασμένους μαθητές, οι οποίοι έχουν κατανοήσει σε βάθος την ύλη και έχουν ευχέρεια στις πράξεις. Καλύπτεται ένα μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης.

Και καταλήγει: «Για να γράψει ένας μαθητής καλά θα έπρεπε να έχει κάνει πολύ καλή προετοιμασία για παραπάνω από ένα χρόνο, καθώς απαιτούνταν γνώσεις από προηγούμενες τάξεις του Λυκείου. Οι μαθητές που είχαν προετοιμαστεί επαρκώς μπορούσαν να προσεγγίσουν και να ξεπεράσουν το 10. Συγχαρητήρια στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων διότι τα θέματα ίσως είναι τα καλύτερα των τελευταίων ετών!».

Ωστόσο, αυτή η καλή δομή των θεμάτων στα Μαθηματικά σηματοδοτεί την άνοδο των βάσεων, όπως εξήγησε ο Μαθηματικός – Σύμβουλος σταδιοδρομίας, Στράτος Στρατηγάκης.

«Τα σημερινά θέματα των Μαθηματικών ήταν σε μέσες γραμμές καλά και σχετικά εύκολα. Όπως φαίνεται, επικράτησε η λογική του να μην μπουν πολύ δύσκολα θέματα και “τρελάνουμε” τα παιδιά λόγω της ταλαιπωρίας που βίωσαν με τον κορωνοϊό και τον εγκλεισμό στο σπίτι. Παρά ταύτα, υπήρχαν δυσκολίες και δεν αναμένουμε πολλούς στην κατηγορία άνω των 18 βαθμών, στο «άριστα» δηλαδή.

Αν το σενάριο των καλών επιδόσεων επιβεβαιωθεί από τα στατιστικά που θα βγουν με τη δημοσίευση των βαθμολογιών τότε θα έχουνε άνοδο Βάσεων. Αυτή θα είναι η επίπτωση. Τώρα το πόσο εύκολα φάνηκαν στα παιδιά τα θέματα κανείς δεν το γνωρίζει. Όποιος ήταν καλά προετοιμασμένος θα έχει γράψει καλά και κάποιοι εξ αυτών, όχι πολλοί επαναλαμβάνω, πάνω από 18».

Τέλος, μεγάλη απόκλιση στο βαθμό δυσκολίας είχαν τα θέματα του παλαιού συστήματος με αποτέλεσμα «πολλοί απόφοιτοι ίσως μετανιώσουν που επέλεξαν να εξεταστούν με το παλαιό σύστημα», όπως σχολίασε η Νατάσσα Παναγιωτοπούλου, Μαθηματικός, καθηγήτρια στο Κοινωνικό Φροντιστήριο του Αγίου Δημητρίου.

Τα θέματα Γ και Δ θεωρούνται πολύ δύσκολα. Ειδικότερα, όπως είπε η κ. Παναγιωτοπούλου, το Γ1 θέμα απαιτούσε γεωμετρικές γνώσεις από παλαιότερες τάξεις, κάτι που αναμένεται να έχει δυσκολέψει τους μαθητές. Το Δ θέμα ήταν ιδιαίτερης δυσκολίας. «Ήθελε πολύ χρόνο για να αντιληφθεί ο μαθητής τι ζητείται και πώς θα επιλύσει το θέμα», κατέληξε.

Μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι για τους υποψηφίους που δίνουν με το παλαιό σύστημα, τα Μαθηματικά είναι μάθημα με συντελεστή βαρύτητας και θα επηρεάσει την τελική βαθμολογία. Αυτό πόνεσε.



#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET