fbpx

Νέος Ποινικός Κώδικας: Με φυλάκιση θα τιμωρούνται τα παντιλίκια και η οδήγηση με αλκοόλ!


«Διάβαση πεζών, χαμηλή ταχύτητα σε κατοικημένη περιοχή και δη σε σχολεία, ασφάλεια» είναι μόνο κάποιοι από τους κανόνες που παραμένουν άγνωστοι για τους περισσότερους οδηγούς εκεί έξω.

Γεγονός που μας έχει χαρίσει μια υψηλή θέση στη λίστα με τις χώρες όπου συμβαίνουν τα περισσότερα ατυχήματα.

Προκειμένου λοιπόν να κοπούν τα 200 στη στροφή και να αποκτήσουν επιτέλους οι οδηγοί συνείδηση, μήπως και περιοριστούν τα τροχαία, δημιουργήθηκε και ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων, νέος Ποινικός Κώδικας, που θα εφαρμοστεί από την 1η Ιουλίου και θα καταργήσει εκείνον που ισχύει από την 1η Ιανουαρίου του 1951. Κάτι χρονάκια αργήσαμε πάλι, άλλα κάλλιο αργά παρά ποτέ.

Ο νέος νόμος φιλοδοξεί – ας προσευχηθούμε όλοι γι’ αυτό – να δημιουργήσει στους οδηγούς μια νέα συμπεριφορά στο δρόμο, με τους απότομους ελιγμούς και την επικίνδυνη οδήγηση να τιμωρούνται πλέον με δύο χρόνια φυλάκιση ή με χρηματική ποινή.

Μπας και ταρακουνηθούν κι εκείνοι οι μάγκες που πιάνουν τιμόνι μετά από ξενύχτια και ποτά κι όποιον πάρει ο Xάρος!

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον νέο Κώδικα όποιος οδηγεί όχημα έχοντας καταναλώσει ποσότητα οινοπνεύματος ή έχοντας κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών ή είναι σωματικά και πνευματικά εξαντλημένος ή οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης, οδηγεί σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες ή αν οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο τιμωρείται -αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις- με φυλάκιση έως τρία έτη ή με χρηματική ποινή, αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.

Τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, με κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη του είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ανθρώπου, με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου ανθρώπου. Αν προκλήθηκε θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.

Τέλος, όποιος οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.

Επί τη ευκαιρία, αξίζει να αναφερθούν και οι νέες αλλαγές που θα προκύψουν στις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης, προκειμένου να σταματήσει προς τους εξεταστές το γνωστό σε όλους, «λάδι».

Ο υποψήφιος οδηγός λοιπόν θα υποβάλλεται πρώτα στη θεωρητική εξέταση και εφόσον περάσει με επιτυχία, θα ακολουθεί τη δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς. Αυτή η δοκιμασία θα διενεργείται σε δύο στάδια, πιθανό και την ίδια ημέρα.

Το πρώτο στάδιο θα είναι η πορεία και το δεύτερο οι δεξιότητες οδήγησης. Στην περίπτωση που ο υποψήφιος κοπεί στο δεύτερο στάδιο, τότε θα πρέπει να επανεξεταστεί στο πρώτο.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας προσόντων, ο εκπαιδευτής θα απουσιάζει από το όχημα, ενώ την εξέταση θα διενεργεί ένας μόνο εξεταστής, ο οποίος θα προκύπτει από ηλεκτρονική κλήρωση λίγη ώρα πριν.

Παράλληλα, η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα, διαφορετικά θα είναι άκυρη, ενώ και η θεωρητική και η πρακτική εξέταση θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο.

Η αμέσως επόμενη αλλαγή είναι πως η οριστική απόφαση για τη χορήγηση διπλώματος οδήγησης θα λαμβάνεται σε 5 ημέρες απο το τέλος της εξέτασης και αφού έχει εξεταστεί όλο το οπτικοακουστικό υλικό.

Όσον αφορά τα εξέταστρα, το κόστος τους θα είναι τα 15 ευρώ. Από το νομοσχέδιο ορίζεται ότι οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης και οι εξετάσεις θα διενεργούνται εντός ωραρίου.

Το δίπλωμα για τους 17χρόνους

Με το νομοσχέδιο θεσμοθετείται η συνοδευόμενη οδήγηση για τους 17χρονους, αφού πρώτα περάσουν τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και επιτύχουν στις αντίστοιχες εξετάσεις. Τότε, θα τους χορηγείται βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό, ο οποίος θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετώννα έχει δίπλωμα οδήγησης για πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί βαθμός ποινής στο point system. Ο ανήλικος θα πρέπει να έχει ειδική ασφαλιστική κάλυψη και θα λάβει την οριστική άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσει τα 18 χρόνια.

Αν όλα τα παραπάνω δεν τηρηθούν σύμφωνα με τους κανόνες, τότε θα έρθουν κυρώσεις!

Αυτές θα αφορούν τον υποψήφιο οδηγό, τον επιτηρητή θεωρητικής εξέτασης, τον εκπαιδευτή οδηγών, τη σχολή οδηγών, τον εξεταστή και τον αξιολογητή και οι παραβάσεις θα κατατάσσονται ανάλογα με τον βαθμό σοβαρότητας τους. Δηλαδή σε σοβαρή, ελαφρά και πολύ σοβαρή.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET