ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Υπ. Παιδείας: Το νέο νομοσχέδιο θα δίνει τη δυνατότητα αλλαγής αντικειμένου σπουδών!

Χωρίς να ξαναπερνάς τη διαδικασία των Πανελληνίων!

Neopolis Team

27 Οκτωβρίου, 2020

Αν δεν είχαμε την έγνοια του κορωνοϊού να ταλανίζει το μυαλό μας συνεχώς, είναι σίγουρο πως το νέο νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα κέντριζε παραπάνω το ενδιαφέρον. Κι αυτό γιατί έρχονται αρκετές αλλαγές με σκοπό να κάνουν τη διαφορά και να βελτιώσουν τα αδύναμα σημεία που παρουσιάζονται μέχρι στιγμής και για τα οποία έχουμε συζητήσει ουκ ολίγες φορές μεταξύ μας.

Ένα από αυτά είναι και η αλλαγή αντικειμένου σπουδών από τη στιγμή που συνειδητοποιούμε ότι κάναμε λάθος επιλογή.

Δυστυχώς, είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός φοιτητών που φτάνουν σε αυτό το συμπέρασμα και μάλιστα από το πρώτο έτος σπουδών κιόλας. Ωστόσο, οι εναλλακτικές που έχουν δεν τους βοηθούν ιδιαίτερα να ξαναδοκιμάσουν αλλού την τύχη τους χωρίς να ξαναπεράσουν το γολγοθά των Πανελληνίων, με αποτέλεσμα να παραμένουν σε κάτι που δεν τους γεμίζει και σε πολλές περιπτώσεις να μην το ολοκληρώνουν.

Πρόκειται γενικότερα για ένα ζήτημα που έπρεπε να έχει εξεταστεί εδώ και αιώνες, μιας και αποτελεί ρίζα πολλών προβλημάτων, όπως για παράδειγμα των αιώνιων φοιτητών. Ευελπιστούμε, λοιπόν, με το νέο νομοσχέδιο να γίνει η αρχή και η απάντηση στις αμφιβολίες ενός φοιτητή για την πρώτη του επιλογή, να μην είναι απλώς αδιέξοδα…

Σε συνέντευξή του στον Ελεύθερο Τύπο, ο κ. Διγαλάκης, υφυπουργός Παιδείας, μίλησε επί του θέματος και τόνισε την ανάγκη να γίνει πιο ελαστικό το σύστημα, όπως συμβαίνει και σε χώρες του εξωτερικού άλλωστε. Όπως δήλωσε συγκεκριμένα «Στο εξωτερικό είναι εύκολο να αλλάξεις αντικείμενο σπουδών αν διαπιστώσεις ότι δεν είναι αυτό που ήθελες να σπουδάσεις». Στόχος λοιπόν, είναι να δημιουργηθεί κι εδώ ένα σύστημα, που θα επιτρέπει την «κινητικότητα των φοιτητών».

Σε ερώτηση για το πώς ακριβώς θα επιτευχθεί αυτό, ο ίδιος απάντησε:

Θέλουμε να δώσουμε αυτήν τη δυνατότητα και στην Ελλάδα, χωρίς να καταστρατηγήσουμε σε καμία περίπτωση τον θεσμό των πανελλαδικών εξετάσεων. Κι αυτό μπορεί να ισχύει και για έναν πολύ καλό φοιτητή, που, για παράδειγμα, εισάγεται στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και ανακαλύπτει ότι στην πραγματικότητα αυτό που ήθελε να σπουδάσει είναι Μαθηματικά, τα οποία έχουν χαμηλότερη βάση.

Για ποιο λόγο, λοιπόν, σ’ αυτόν τον φοιτητή να μη δοθεί -στο δεύτερο έτος, για παράδειγμα- η δυνατότητα, χωρίς να ξαναμπεί στη διαδικασία των Πανελλαδικών, να εισαχθεί σε ένα τμήμα Μαθηματικών; Εφόσον, βέβαια, υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις και ακολουθηθεί αξιοκρατική διαδικασία.

Τονίζουμε ότι αυτό θα αφορά σχολές με χαμηλότερη βάση από τις επιδόσεις του φοιτητή, ώστε να μην καταστρατηγηθεί ο αξιοκρατικός και αδιάβλητος θεσμός των Πανελλαδικών. Ο θεσμός της μετακίνησης που φέρνουμε φέτος πρώτη φορά στις μετεγγραφές θα επεκταθεί και σε αυτό το επίπεδο, αυτός είναι ο στόχος μας.

Το νομοσχέδιο αυτό βέβαια, όπως είχε γίνει γνωστό και πριν λίγο καιρό, θα φέρει μεταξύ άλλων και τα «διπλά» και «κοινά» πτυχία. Για τα πρώτα, ο υφυπουργός ανέφερε«Τα διπλής ειδίκευσης αφορούν ένα τετραετές πρόγραμμα σπουδών που είναι διεπιστημονικό. Συνδυάζει, δηλαδή, γνωστικά αντικείμενα από δύο επιστήμες και δημιουργείται ένα διεπιστημονικό πρόγραμμα σπουδών, όπως για παράδειγμα Μαθηματικά-Βιολογία. Θα είναι μαθήματα που θα προσφέρονται από δύο τμήματα και θα οδηγούν στην απόκτηση ενός πτυχίου με συγκεκριμένο τίτλο σπουδών διπλής ειδίκευσης

Τέλος, αναφέρθηκε και στο κομμάτι των μετεγγραφών, που από φέτος παίρνουν άλλη τροπή, με το επιπρόσθετο κριτήριο της βάσης μετεγγραφής. Αποτέλεσμα αυτού, όπως σημείωσε ο κ. Διγαλάκης, είναι ότι «θα έχουμε λιγότερες μετεγγραφές προς τα περιζήτητα τμήματα, αλλά ακριβώς επειδή αναγνωρίζουμε την οικονομική και την κοινωνική ανάγκη δίνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις τη δυνατότητα της μετακίνησης. Αν δεν μπορείς να μετεγγραφείς σε ένα αντίστοιχο τμήμα, μπορείς να μετακινηθείς σε ένα τμήμα του ίδιου επιστημονικού πεδίου, με χαμηλότερη βάση εισαγωγής.»

Ειδικότερα για το θέμα των μετακινήσεων, «προβλέπεται ότι ένας φοιτητής που αιτείται μετεγγραφής μπορεί να ζητήσει, όσον αφορά στον κύκλο των μετεγγραφών, έως δύο τμήματα που είναι αντίστοιχα και στη συνέχεια, βάσει κοινωνικών και οικονομικών κριτηρίων, έως πέντε τμήματα του ίδιου επιστημονικού πεδίου και έως δύο διαφορετικών περιφερειακών ενοτήτων. Δηλαδή, έχει εισαχθεί σε τμήμα της Πελοποννήσου, για παράδειγμα, και μπορεί να αιτηθεί να πάει σε τμήματα της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης.»

ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Νομική ΕΚΠΑ: Πήρε όλα τα βραβεία σπίτι της η ομάδα που συμμετέχει σε διεθνή διαγωνισμό δίκης!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια: Εγκρίθηκε η πρώτη Ιατρική Σχολή μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΠΘ: Μπρόκολο με ψαλίδα έδωσε να δοκιμάσει σε φοιτητή η λέσχη, δεν πήρε θετικό feedback!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Κερασμένη… βίδα στη σαλάτα του βρήκε φοιτητής από τη Λέσχη του Πολυτεχνείου Κρήτης!

ΦΟΙΤΗΤΙΚΑ ΝΕΑ

Το Πανεπιστήμιο Ζυρίχης αποσύρεται από διεθνείς κατατάξεις: «Πιέζουν για άχρηστες έρευνες»!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET