fbpx

10 εναλλακτικοί τρόποι να παραμείνεις δραστήριος κατά τη διάρκεια της ημέρας, χωρίς να πιεις καφέ!


Γράφει η Αλεξάνδρα Καϋμένου

Είναι κάποιες μέρες που το μεσημέρι ή το απόγευμα σε πιάνει τέτοια υπνηλία, που δεν μπορείς να κρατήσεις τα μάτια σου ανοιχτά ούτε με οδοντογλυφίδες, ειδικά αν έχεις ξυπνήσει νωρίς το πρωί για να πας στη σχολή.

Όσο κι αν νυστάζεις όμως, ξέρεις πως υπάρχουν αρκετά πράγματα που πρέπει να κάνεις οπωσδήποτε εκείνη την ώρα. Για παράδειγμα να ολοκληρώσεις μία εργασία για τη σχολή, να διαβάσεις για κάποια ξένη γλώσσα ή να πας για δουλειά.

Τι κάνεις λοιπόν;

Οι περισσότεροι πίνουν τον ένα καφέ μετά τον άλλον. Άλλοι πάλι πίνουν ενεργειακά ποτά. Σίγουρα, όμως, γνωρίζεις πως η υπερβολική κατανάλωση και των δύο αυτών προϊόντων δεν είναι κι ό,τι καλύτερο για τον οργανισμό σου. Σε καμία περίπτωση, δεν λέμε να μην ξεκινάς τη μέρα σου μ’ ένα φλιτζάνι καφέ, ωστόσο εάν είσαι από τα άτομα που προσπαθούν να καταπολεμήσουν την κούραση καταναλώντας μεγάλες ποσότητες καφεΐνης καθημερινά, τότε ήρθε η ώρα να αλλάξεις συνήθειες.

Έτσι, συγκεντρώσαμε για εσένα εναλλακτικούς τρόπους που θα σε κρατήσουν σε εγρήγορση την ώρα που «πάει να κλείσει το μάτι» και δεν θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία σου:

1. Άκουσε το αγαπημένο σου τραγούδι.

upnilia1

Έρευνες έχουν δείξει πως η μουσική σε κρατάει «ζωντανό», ακόμα και τις στιγμές που είσαι ένα στάδιο πριν τα παρατήσεις από την κούραση. Φυσικά, μην βάλεις την αγαπημένη σου μπαλάντα – για ευνόητους λόγους – αλλά εκείνο το ποπ χορευτικό και ανεβαστικό κομμάτι που θα σε ξεσηκώσει.

2. Μάσησε μία τσίχλα μέντας.

upnilia2

Καλύτερα να μασάς παρά να μιλάς, που λένε! Πόσο μάλλον όταν το μάσημα μπορεί να σε κρατάει ξύπνιο. Σύμφωνα με μία έρευνα του 2012, οι άνθρωποι που μασούσαν τσίχλα για τουλάχιστον ένα τέταρτο, είχαν μεγαλύτερη αίσθηση της κατανοήσης και της συνειδητοποίησης από εκείνους που δεν το έκαναν.

Το μάσημα της τσίχλας αυξάνει την καρδιακή συχνότητα κι επομένως τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο. Επιπλέον, μπορεί να διεγείρει το αυτόνομο νευρικό σύστημα, το οποίο αυξάνει την εγρήγορση. Τέλος, η μέντα διεγείρει τις νευρικές ίνες και γι’ αυτό όταν μάσας μία τσίχλα μέντας είναι σαν ρίχνεις κρύο νερό στο πρόσωπό σου.

3. Κλείσε τον υπολογιστή και ασκήσου για ένα δεκάλεπτο.

upnilia3

Προφανώς και δεν μπορείς να φύγεις από το μάθημα ή τη δουλειά σου και να βγεις να τρέξεις στο γήπεδο της γειτονιάς. Ωστόσο, μία γρήγορη βόλτα στο τετράγωνο μπορεί να σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις την κούραση. Η άσκηση κάνει καλό στην καρδιά, στη ροή του αίματος και στον μεταβολισμό και είναι πολύ σημαντικό να θυμάσαι πως κι η ολιγόλεπτη άσκηση μπορεί να σε βοηθήσει.

Μπορείς ακόμα να κάνεις μερικές διατάσεις, να προτιμάς τις σκάλες αντί του ασανσέρ, να πας μέχρι το κυλικείο ή να αλλάξεις όροφο ή αν στο επιτρέπουν οι συνθήκες να βγεις για ένα δεκάλεπτο περπάτημα κάθε φορά που αισθάνεσαι πως δεν είσαι και τόσο παραγωγικός.

4. Δες εκείνο το viral βιντεάκι που θα σε κάνει να γελάσεις.

upnilia4

Κι όμως, μπορεί να σου φαίνεται κάπως παράξενο, αλλά πράγματι βοηθάει! Βλέποντας ένα βίντεο που θα σε κάνει να γελάσεις, δεν είναι μόνο ευχάριστο, αλλά θα σου δώσει και την ενέργεια που χρειάζεσαι. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως μπορείς να δεις όλα τα βιντεάκια που θα εμφανιστούν στην αρχική σου ή στο YouTube και τελικά δεν ολοκληρώσεις καμία από τις υποχρεώσεις σου. Με μέτρο…

5. Φάε σπανάκι και μανιτάρια.

upnilia5

Και τα δύο περιέχουν πολύ σίδηρο, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη μεταφορά οξυγόνου σε όλο μας το σώμα. Μάλιστα ένα φλιτζάνι μανιτάρια περιέχει σχεδόν το ήμισυ των ημερήσιων αναγκών μας σε σίδηρο.

Όταν λοιπόν ο εγκέφαλος σου δεν οξυγονώνεται σωστά, αισθάνεσαι συχνά κουρασμένος και καταπονημένς. Επομένως, περισσότερο οξυγόνο σημαίνει και περισσότερη ενέργεια. Επιπλέον, το σπανάκι εκτός από σίδηρο, περιέχει και μαγνήσιο, το οποίο είναι υπεύθυνο για την παραγωγή της ενέργειας.

Τι πιο εύκολο λοιπόν από το να φας το μεσημέρι μια χορταστική σαλάτα με σπανάκι, ρόκα, μανιτάρια και ό,τι άλλο εσύ θέλεις;!

6. Βγες στον ήλιο.

upnilia6

Γνώριζες πως αν βγεις για 15 λεπτά στον ήλιο, θα αισθανθείς λιγότερο κουρασμένος; Κι όμως! Όταν πέφτει πάνω μας το φυσικό φως του ήλιου, τότε ο εγκέφαλος μας λαμβάνει το μήνυμα πως πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση. Δεν είναι τυχαίο που μας έλεγαν πως είναι καλύτερο να διαβάζουμε με φυσικό φως. Έτσι, την επόμενη φορά που θα θελήσεις να πάρεις έναν υπνάκο πάνω στο γραφείο σου, βγες έξω κι απλά άνοιξε τα μάτια σου!

7. Κατανάλωσε δημητριακά ολικής άλεσης.

upnilia7

Έρευνες έχουν δείξει πως τα δημητριακά ολικής άλεσης αυξάνουν τις αισθήσεις στον τομέα της ενέργειας. Τι καλύτερο από ένα μπολ δημητριακά ολικής άλεσης για μεσημεριανό; Θα σε γεμίσει ενέργεια και θα σε χορτάσει κιόλας!

8. Βάλε στον χώρο που διαβάζεις μπλε φως.

upnilia8

Μπορεί το φυσικό φως να είναι ένας τρόπος για να αποκτήσεις ενέργεια, όμως το να τοποθετήσεις μία μπλε λάμπα στο φωτιστικό του γραφείου σου είναι ένας ακόμη. Κι αυτό γιατί το μπλε φως σε κρατάει σε εγρήγορση, ενώ το κλασσικό κίτρινο σε κάνει να νυστάζεις! Άσε, που πονάνε και τα μάτια σου! Από την άλλη το κόκκινο φως μπορεί να σε βοηθήσει να νιώθεις λιγότερο κουρασμένος, ωστόσο έρευνες έδειξαν πως έχει την ίδια επίδραση στο σώμα μας με την καφεΐνη, επομένως μπορείς να το προτιμήσεις για να κάνεις ατμόσφαιρα σε άλλες στιγμές.

9. Κάνε μασάζ στα αυτιά σου.

upnilia9

 

Μη γελάσεις προτού το δοκιμάσεις! Κάνοντας μασάζ στο εξωτερικό μέρος των αυτιών σου, μπορείς να εφοδιάσεις με ενέργεια ολόκληρο το σώμα σου. Κι αυτό γιατί από το εξωτερικό μέρος των αυτιών μας, περνάει όλη η ενέργεια του σώματός μας, επομένως ένα μασάζ 10-30 δευτερολέπτων θα μπορούσε να είχε σαν αποτέλεσμα ένα παραγωγικό και πετυχημένο απόγευμα!

Αν έχεις κάνει μασάζ σε κάποιο κέντρο αισθητικής η ακόμα και στο κομμωτήριο (όταν ο/η κομμωτής/τρια που σε λούζει έχει κέφια), θα έχεις διαπιστώσει πως σου κάνουν ένα ελαφρύ μασάζ στα αυτιά, σαν ένα απαλό τράβηγμα. Κάτι ξέρουν αυτοί!

10. Κατανάλωσε ξηρούς καρπούς.

upnilia10

Οι ξηροί καρποί κάνουν καλό τόσο στο σώμα όσο και στο μυαλό δίνοντας σου την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζεσαι και παρέχοντας μία σημαντική ποσότητα πρωτεΐνης και φυτικών ινών! Εννοείται πως πρέπει να είναι ώμοι κι ανάλατοι! Συνδύασε τους ξηρούς καρπούς με γιαούρτι για ακόμα περισσότερη ενέργεια και πιο ενισχυμένη μνήμη.

 

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET