fbpx

Μαθηματικό Πάτρας: «Στον αέρα» η εξεταστική με κατάργηση της εμβόλιμης καταγγέλει ο ΦΣ!


Άλλο ένα τμήμα που αντιμετωπίζει προβλήματα εν όψει εξεταστικής είναι το Μαθηματικό Πατρών, που όπως έχουμε συνηθίσει να διαβάζουμε και να ακούμε τον τελευταίο καιρό, καταγγέλει επίσης την απουσία οργάνωσης και έγκαιρης ενημέρωσης των φοιτητών σε ό,τι αφορά τις εξετάσεις.

Βέβαια, τη στιγμή που άλλα τμήματα διαμαρτύρονται για τις ημερομηνίες του προγράμματος εξεταστικής, το συγκεκριμένο δεν το είχε λάβει καν, και όπως γενικότερα αναφέρουν οι φοιτητές, όλα βρίσκονταν στον «αέρα» ελάχιστο διάστημα πριν ξεκινήσει η δύσκολη ακαδημαϊκή περίοδος.

Εν τέλει, ύστερα από πιέσεις του Φοιτητικού Συλλόγου, οι καθηγητές του Τμήματος προχώρησαν σε Συνέλευση την Παρασκευή 8/01, για να παρθούν οι απαραίτητες αποφάσεις όσον αφορά την εξεταστική, μια εκ των οποίων ωστόσο δυσαρέστησε ιδιαίτερα τους σπουδαστές των τελευταίων ετών που πλησιάζουν στην απόκτηση του πτυχίου τους.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Συλλόγου: «Η τοποθέτηση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών ήταν να εισηγηθεί υπέρ της διπλής εξεταστικής στα Τμήματα και ενώ αρκετά Τμήματα αποφάσισαν υπέρ αυτής, το δικό μας την καταψήφισε.»

Η ακύρωση της εμβόλιμης εξεταστικής γι’ αυτό το εξάμηνο λοιπόν, μαζί με τα σχέδια της κυβέρνησης για διαγραφή φοιτητών, δημιουργούν μεγαλύτερη πίεση στους φοιτητές, που καλούνται να διευθετήσουν σύντομα τις ακαδημαϊκές τους υποχρεώσεις, με τα βοηθητικά μέσα για να το επιτύχουν όμως αυτό, να καταργούνται.

Έτσι λοιπόν, ο ΦΣ μετά τις σχετικές με τις εξετάσεις αποφάσεις, ζητά:

  • Το τμήμα να ξανά – συζητήσει ΆΜΕΣΑ, το πρόγραμμα της εξεταστικής για να είναι διαμορφωμένο έτσι ώστε να μην αλληλοκαλύπτονται μαθήματα και να υπάρχει περιθώριο προετοιμασίας μεταξύ των εξετάσεων. Να υπάρχει ενιαία προθεσμία δήλωσης μαθημάτων σε μία πλατφόρμα.
  • Να αναιρεθεί η προηγούμενη απόφαση κατά της διπλής και να ψηφιστεί διπλή εξεταστική για ΌΛΑ τα μαθήματα και να ανοίξουν οι δηλώσεις ώστε οι επί πτυχίω φοιτητές να μπορούν να τα δηλώσουν.
  • Να ανακοινωθεί έγκαιρα ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων και είναι με ανθρώπινους και ίσους όρους για όλους τους φοιτητές (χωρίς δύο φάσεις, προφορική).
  • Μετά τις εξετάσεις να δημοσιοποιούνται τα ποσοστά επιτυχίας και να γίνει επανεξέταση των μαθημάτων που έχουν ποσοστά αποτυχίας πάνω από 70%.
  • Να επανεξεταστούμε σε περίπτωση που υπάρξει τεχνικό πρόβλημα στην εξέταση του μαθήματος.
  • Η πρυτανεία να πάρει άμεσα θέση για το συγκεκριμένο ζήτημα. Να οριστούν άμεσα εκπρόσωποι των φοιτητών στα Τμήματα.
  • Ανθρώπινη και ισότιμη εξεταστική δίχως αυθαιρεσίες.
  • Να παραδοθούν τα συγγράμματα άμεσα.

Παράλληλα, ζητά τη στήριξη από τον κόσμο της εκπαίδευσης, καθηγητές και φοιτητές, μπαίνοντας ΕΔΩ και υπογράφοντας την παρακάτω απόφαση.

Όλοκληρη η απόφαση του Φοιτητικού Συλλόγου Μαθηματικού Πάτρας, όπως την έστειλε στο Neopolis.gr:

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΠΛΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΤΙΜΩΡΗΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΕΝ ΜΕΣΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ – ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ

Την Παρασκευή 8/1/21, το Τμήμα Μαθηματικών έκανε τμήμα (συνέλευση καθηγητών) μετά από μεγάλη πίεση του Φοιτητικού μας Συλλόγου για να συνεδριάσουν έκτακτα, καθώς η χειμερινή εξεταστική με ότι αυτή συνεπάγεται (διπλή εξεταστική για τους επί πτυχίω, πρόγραμμα εξεταστικής με τρόπους εξέτασης) ήταν στον αέρα μέχρι και τελευταία στιγμή, ενώ πληθώρα Τμημάτων είχαν ήδη αποφασίσει για τα επιμέρους. Τον Μάρτιο κλείνουμε ένα χρόνο με τη σχολή μας κλειστή και ήδη έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με αμέτρητες αυθαιρεσίες στις προηγούμενες εξεταστικές και ιδιαίτερα σε αυτές που διεξάχθηκαν ηλεκτρονικά. Κυβέρνηση και Υπουργείο δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο για τα Πανεπιστήμια, αλλά αντιθέτως, τα έκλεισαν, μετακύλισαν την ευθύνη στις Συγκλήτους και Τμήματα, αφήνοντας τα στο έλεος τους, τους μείωσαν την χρηματοδότηση κατά 20 εκ. και τα άφησαν να υπολειτουργούν με μια ετοιμόρροπη τηλεκπαίδευση σαν πυραμίδα από τραπουλόχαρτα.

Σε αυτή την πρωτόγνωρη συγκυρία, το Τμήμα μας, όχι 1, όχι 2, αλλά 3 φορές, κρίθηκε ανεπαρκές απέναντι στο πιο ζωτικό κομμάτι του Τμήματος, τους φοιτητές. Παρά όλες μας τις προσπάθειες για την βελτίωση της εκπαιδευτικής λειτουργίας του τμήματος, τα μέλη ΔΕΠ συζητούσαν με μόνο κριτήριο το «αδιάβλητο» της εξέτασης, με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε τρόπους εξέτασης ασφυκτικούς για τους φοιτητές, με μικρά χρονικά όρια εξέτασης, αποκλεισμούς φοιτητών από εξέταση μαθήματος εξαιτίας προβληματικής πλατφόρμας, μη ανάρτηση σημειώσεων στο eclass, αγνοώντας την έλλειψη υλικοτεχνικών υποδομών, με επικαλύψεις μαθημάτων και με την λίστα να συνεχίζεται. Το τμήμα συστηματικά απαξίωνε τα αιτήματά μας και δεν έπαιρνε θέση για τα ζητήματα που μας αφορούν άμεσα, επηρεάζουν το πότε θα πάρουμε πτυχίο και το μέλλον μας. Η μη – ενημέρωση, η έλλειψη απάντησης στα αιτήματά μας, ήταν και από μόνη της απάντηση. Η στάση της Συνέλευσης του Τμήματος ήταν και συνεχίζει να είναι τιμωρητική προς το μέρος μας, πράγμα που ήρθε να επιβεβαιωθεί με την καταδικαστική απόφαση για την κατοχύρωση της διπλής εξεταστικής για τους επί πτυχίω και με ένα πρόγραμμα στο οποίο οι προθεσμίες των μαθημάτων θα αναρτώνται αυθαίρετα από τον κάθε καθηγητή.

Η τοποθέτηση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών ήταν να εισηγηθεί υπέρ της διπλής εξεταστικής στα Τμήματα και ενώ αρκετά Τμήματα αποφάσισαν υπέρ αυτής, το δικό μας την καταψήφισε. Η διπλή εξεταστική είναι ένα μέτρο που διευκολύνει πληθώρα φοιτητών να έρθουν ένα βήμα πιο κοντά στο πτυχίο και μάλιστα συγκεκριμένα για το Τμήμα μας άκρως αναγκαίο, καθώς οι εγγεγραμμένοι φοιτητές ξεπερνούν τους 3,600, με τον μέσο όρο αποφοίτησης να αγγίζει τα 7,5 χρόνια. Όλα αυτά σε ένα πλαίσιο στο οποίο νομοσχέδιο με όριο φοίτησης στα 1,5ν θα κατατεθεί και θα ψηφιστεί μέσα Γενάρη. Αντιφατικό μοιάζει το πως ενώ το τμήμα συναινεί στις πολιτικές του Υπουργείου σχετικά με την απαξίωση των πτυχίων μας, δίχως να καταδικάζει δημόσια τις αλλαγές που υποβαθμίζουν την δημόσια εκπαίδευση, επιλέγει να ‘’αυθαιρετήσει’’ στην εισήγηση της Συγκλήτου, για άλλη μια φορά, η οποία κατοχυρώθηκε υπό την πίεση των φοιτητικών συλλόγων του πανεπιστημίου. Αλλά δεν είναι καθόλου αντιφατικό στην πραγματικότητα. Όσο το τμήμα συναινεί στην αξιολόγηση των ιδρυμάτων, τον εντεινόμενο αυταρχισμό και τις αλλαγές που περνάνε κάτω από το χαλάκι, όχι απλά δεν θα καταφέρει να στελεχώσει το καθηγητικό προσωπικό που μειώθηκε κατά το μισό τα τελευταία χρόνια, αλλά προβλήματα όπως η υποστελέχωση, η υποχρηματοδότηση θα συνεχίζουν να υπάρχουν (χαρακτηριστικό παράδειγμα πως από το ‘13 και μετά που το τμήμα συναινεί στην αξιολόγησή του – η οποία λειτουργεί εκβιαστικά ως προς τα τμήματα να ενσωματώνουν αλλαγές καθώς δεσμεύει ποσοστό επί της χρηματοδότησης που τους δίνεται – χρηματοδότηση και καθηγητές έχουν μειωθεί αντί να αυξηθούν).

Παράλληλα, ο εντεινόμενος αυταρχισμός επηρεάζει και την λειτουργία των οργάνων του ίδιου του πανεπιστημίου, άρα κατ’ επέκταση και την δημοκρατία (ή μη) αυτών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το γεγονός ότι υπάρχει ζήτημα εκπροσώπησης των φοιτητών ανά τα τμήματα, πράγμα που αφαιρεί τον μοναδικό δίαυλο επικοινωνίας φοιτητών – καθηγητών, που μέσω αυτής μπορούσαμε να παρέμβουμε και να υπερασπιστούμε τις αποφάσεις μας, με αποτελέσματα να λαμβάνονται αποφάσεις ενάντια στα φοιτητικά συμφέροντα όπως αυτή με την κατάργηση της διπλής εξεταστικής. Είναι αδιανόητο, σε μια περίοδο που πανελλαδικά οι φοιτητές αναγκάζονται να αλλάξουν ζωή κάθε 2-3 μήνες, τα συγγράμματα είτε να είναι σε άλλη πόλη είτε να έρχονται μέρες πριν την εξέταση του αντίστοιχου μαθήματος, εν μέσω μιας υγειονομικής κρίσης, το Τμήμα να βάζει περισσότερα εμπόδια στην καθημερινότητά μας, κρατώντας πολλούς φοιτητές ένα βήμα πίσω από την λήψη του πτυχίου τους.

Να μπει ένα τέλος στην απαράδεκτη στάση του Τμήματος Μαθηματικών απέναντι μας! Καλούμε την Πρυτανεία να πάρει άμεσα θέση για το συγκεκριμένο ζήτημα και να μην μείνει απαθής, το Τμήμα να συνεδριάσει άμεσα και να αναιρέσει την μη – κατοχύρωση της διπλής εξεταστικής και αυτή την φορά να ψηφίσει υπέρ αυτής. Παράλληλα, καλούμε όσους καθηγητές ψήφισαν υπέρ στην κατοχύρωση της διπλής, να πιέσουν και αυτοί από πλευράς τους για μια καλύτερη απόφαση, σύμφωνα με τα αιτήματα μας, για μια ανθρώπινη και ισότιμη εξεταστική!

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET