fbpx

Καταργείται το μειωμένο εισιτήριο | Οι φοιτητές καλούνται να εκδώσουν κάρτα μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου!


Βρισκόμαστε πια στον τρίτο μήνα που οι περισσότεροι σταθμοί σε Μετρό και ΗΣΑΠ έχουν κλείσει τις πύλες τους. Τα προβλήματα βέβαια όσον αφορά την έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων και τα – καθόλου συχνά – δρομολόγια, παραμένουν.

Η νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, έχει φέρει στο κράτος τα επιθυμητά έσοδα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δε γίνονται καθημερινά παραβάσεις από επιβάτες που δε χρησιμοποιούν ούτε ηλεκτρονική κάρτα, αλλά ούτε και ηλεκτρονικό εισιτήριο για επιβίβαση και αποβίβαση.

Την ίδια ώρα, το σχέδιο για την εισιτηριοδιαφύγη σε λεωφορεία και τρόλεϊ τέθηκε σε εφαρμογή, με τους οδηγούς να ανοίγουν μόνο την μπροστινή πόρτα για είσοδο, φέρνοντας τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού τα πρώτα στοιχεία κάνουν λόγο για αύξηση των επικυρώσεων στα λεωφορεία κατά 200% και των εσόδων κατά 30%, από τα τέλη Ιουνίου.

Σύμφωνα με τα δεδομένα, σε καθημερινή βάση εκδίδονται περισσότερα από 110.000 εισιτήρια, έναντι των 70.000 που εκδίδονταν πριν από το κλείσιμο των πυλών, ενώ σε αυτό συνέβαλαν και οι προσφορές του ΟΑΣΑ που βρήκαν θετική ανταπόκριση από το επιβατικό κοινό.

Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 1,15 εκατ. ηλεκτρονικές κάρτες, από τις οποίες περίπου 800.000 είναι προσωποποιημένες, υπερδιπλάσιες σε σχέση με τις 270.000 χάρτινες κάρτες που εκδίδονταν.

Επίσης, δωρεάν μηνιαία κάρτα έχουν αποκτήσει πάνω από 190.000 άνεργοι, που είναι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους του ΟΑΕΔ. Τριμηνιαίας διάρκειας είναι οι δωρεάν κάρτες που έχουν διατεθεί σε 33.000 ΑμεΑ. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το γεγονός ότι το νέο σύστημα οδήγησε στην καταγραφή των δικαιούχων των παραπάνω πληθυσμιακών ομάδων, κάτι που δεν είχε γίνει μέχρι σήμερα.

Τι συμβαίνει όμως με τους δικαιούχους μειωμένων εισιτηρίων;

Φοιτητές, νέοι κάτω των 18, πολύτεκνοι και άτομα άνω των 65 ετών καλούνται να εκδώσουν προσωποιημένη κάρτα έως τις 30 Σεπτεμβρίου, καθώς από 1η Οκτωβρίου θα καταργηθεί η έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου με μειωμένη τιμή.

Οι δικαιούχοι θα πρέπει να προσέλθουν στα εκδοτήρια για να αποκτήσουν ηλεκτρονικές κάρτες τις οποίες μπορούν στη συνέχεια να φορτίσουν με το κόμιστρο που επιθυμούν, εισιτήρια ή κάρτα μηνιαίας διάρκειας.

Για να λέμε όμως τα πράγματα όπως είναι, γιατί κι εμείς χρησιμοποιούμε για τη μετακίνηση μας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, πριν ξεκινήσει το σχέδιο για την εφαρμογή των πυλών, ο ΟΑΣΑ δήλωνε πως όλα τα προβλήματα που προέκυπταν – είτε στο ελλιπές προσωπικό, είτε στα βαγόνια – δεν μπορούσαν να αντιμετωπιστούν εξαιτίας της κακής οικονομικής κατάστασης.

Τώρα που τα έσοδα έχουν φέρει τα επιθυμητά ποσά, δεν υπάρχει δικαιολογία ούτε για τα περιορισμένα δρομολόγια ούτε για τα βαγόνια που δεν χρησιμοποιούν καν το κλιματιστικό, ούτε για την ασφάλεια που αναζητείται ακόμα σε αρκετούς σταθμούς, όπως αυτός της Βικτώριας.

 

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET