Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα στον κόσμο των επιχειρήσεων, από μια εταιρεία που κοιτάζει αποκλειστικά και μόνο το κέρδος. Μπορεί να πιστεύουμε πως όλες οι εταιρείες έχουν αυτήν τη φιλοσοφία, θεωρώ ωστόσο, πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ναι, το οικονομικό όφελος είναι ο βασικός στόχος μιας εταιρείας, δεν είναι όμως, ο μοναδικός. Ακόμη κι όταν γίνεται τέτοιος, θα πρέπει να υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί που θα επαναφέρουν την εκάστοτε επιχείρηση στην κανονικότητα, προς όφελος των πελατών/καταναλωτών. Ειδικά μάλιστα, όταν μιλάμε για αεροπορική εταιρεία και για ζητήματα ασφαλείας των ταξιδιωτών της.
Διότι κανείς δεν μπορεί να με πείσει, πως όντας όρθιος στο αεροπλάνο δεν κινδυνεύεις σε ενδεχόμενο ατύχημα. Κι αυτό, χωρίς καν να αναφερθώ στις εν γένει συνθήκες που προκύπτουν κατά τη διάρκεια ενός τέτοιου ταξιδιού. Είναι εντελώς διαφορετικό πράγμα άλλωστε, να παίρνω το 608 και να πηγαίνω από την Ακαδημίας στην Πανεπιστημιούπολη (όχι πως εκεί δε βρίζω Θεούς και Δαίμονες) κι εντελώς διαφορετικό, να ταξιδεύω από την Ελλάδα στην Ιταλία και να κρατιέμαι από τίποτα λουράκια πάνω από το κεφάλι μου.
Ο λόγος γίνεται για την εταιρεία Viva Colombia η οποία ερευνά κατά πόσο θα μπορούσε να αφαιρέσει όλα τα καθίσματα από τα αεροσκάφη της. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλός μάλιστα, δηλώνει προκλητικά: «Υπάρχουν άνθρωποι που ερευνούν εάν μπορούμε να πετάξουμε με όρθιους επιβάτες, μας ενδιαφέρει οτιδήποτε κάνει τα ταξίδια λιγότερο δαπανηρά».
Προσθέτει επίσης: «Ποιος νοιάζεται αν δεν διαθέτουμε σύστημα ψυχαγωγίας για πτήση μίας ώρας; Ποιος νοιάζεται ότι δεν υπάρχουν μαρμάρινα δάπεδα … ή ότι δεν θα παίρνετε δωρεάν φιστίκια;»
Σε αυτό το σημείο, έρχεται και η πιο γνωστή σε εμάς Ryanair η οποία έχει πάρει ανά καιρούς θέση στο ζήτημα και δηλώνει: «Αν υπάρξει κάποτε σύγκρουση, σε ένα αεροσκάφος, Θεός φυλάξοι, μια ζώνη ασφαλείας δεν θα σας σώσει. Δεν χρειάζεστε ζώνη ασφαλείας στο υπόγειο του Λονδίνου. Δεν χρειάζεστε ζώνη ασφαλείας σε τρένα τα οποία ταξιδεύουν σε 120 μίλια την ώρα».
Προφανώς εκεί στην αεροπορική εταιρεία Ryanair, δεν έχουν ακούσει ποτέ για ατυχήματα με τραυματίες και νεκρούς που δε φορούσαν τη ζώνη τους, κατά τη διάρκεια ισχυρών αναταράξεων…
Τι να πει κανείς;!