fbpx

Πώς η πανδημία άλλαξε τον τρόπο που οι μαθητές Λυκείου βλέπουν το μέλλον τους!


Σε λίγες ημέρες ξεκινάει το ταξίδι για το οποίο προετοιμάζεται εδώ και μήνες η Γ’ Λυκείου. Ξέρουμε βέβαια ότι το τελευταίο πράγμα που θέλετε να ακούσετε αυτή τη στιγμή είναι το κλασικό «Μην αγχώνεστε, όλα θα πάνε καλά». Φυσικά και θα αγχωθείτε, το θέμα είναι να το διαχειριστείτε σωστά και να μην αφήσετε ό,τι νιώθετε να σας κρατήσει μακριά από το στόχο σας.

Σαν μια μικρή προσπάθεια να πάρουμε λίγο από το βάρος που αισθάνεστε αυτές τις ημέρες όμως, εμείς σας δίνουμε αυτές τις 10 συμβουλές και με μια σφιχτή νοερή αγκαλιά, σας ευχόμαστε τα καλύτερα!

Σε λίγες εβδομάδες από τώρα θα έχετε ξεμπλέξει με την πιο δύσκολη χρονιά της ζωή σας και σειρά θα παίρνει η επόμενη τάξη. Ναι, τη στιγμή που το πλοίο θα σφυρίζει για Ίο, η φετινή Β’ Λυκείου θα ξεκινάει θερινά. Σκληρό.

Μάλιστα, όσο ιδιαίτερες και δύσκολες κι αν θεωρούμε τις φετινές αλλά και τις περσινές Πανελλήνιες, το ίδιο ισχύει και για τις επόμενες. Μπορεί από τον Σεπτέμβρη τα πράγματα να επιστρέψουν πιο κοντά στην κανονικότητα από ποτέ (αν και κρατάμε μικρό καλάθι), η επίδραση της πανδημίας όμως ήρθε για να μείνει.

Παιδιά της Α’ και Β’ Λυκείου δεν έζησαν την προετοιμασία στην περίοδο κορωνοϊού, έζησαν όμως την αβεβαιότητα που έφερε στα όνειρά τους. Όπως δηλώνει η Χριστίνα Π., μαθήτρια της B’ Λυκείου, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

Αν έχει αλλάξει ο τρόπος που σκέφτομαι; Στα βασικά όχι, απλά νομίζω πως σκέφτομαι συχνότερα πώς θα είναι τα πράγματα όταν θα είμαι 20. Και νομίζω σκέφτομαι και πιο πολύ τι πρέπει να κάνω εγώ η ίδια, για να έχω περισσότερες πιθανότητες, να τα πάω καλύτερα αν τα πράγματα… στραβώσουν.

Η ίδια πριν από την πανδημία είχε κατασταλάξει στην Oδοντιατρική, ενώ πλέον το ξανασκέφτεται.

Ένας στους τέσσερις (25,3%) συνομηλίκους της δηλώνει πως η πανδημία επηρέασε αρνητικά τον τρόπο με τον οποίο οραματίζεται το μέλλον του, ενώ για το 39,1% η επίδρασή της ήταν θετική.

Το μεγαλύτερο φόβο έχει δημιουργήσει η απώλεια εργασίας πολλών ανθρώπων στη διάρκεια του COVID-19, ο αντίκτυπος της ανεργίας στην κοινωνία, η εξάπλωση του ιού, οι συνέπειές του στην υγεία των ανθρώπων και η αποξένωση.

Επιπλέον, το ένα τρίτο των μαθητριών και μαθητών Λυκείου δηλώνει πως πλέον αισθάνεται διαφορετικά γι’ αυτό που θέλει να κάνει σε κάποια χρόνια ως επάγγελμα, σύμφωνα με έρευνα της EMPLOY EDU – Σύμβουλοι Εκπαίδευσης & Σταδιοδρομίας και του Εργαστηρίου Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Συμβουλευτικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), που έγινε κατά το χρονικό διάστημα Φεβρουαρίου – Απριλίου 2021, σε δείγμα 236 μαθητών και μαθητριών Λυκείου πανελλαδικά.

«Όλο αυτό δεν αποκλείεται να αποτυπωθεί και στις προτιμήσεις που θα δηλώσουν κάποιοι τελειόφοιτοι στο μηχανογραφικό τους φέτος, αλλά και τα επόμενα ένα – δύο χρόνια.», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο σύμβουλος σταδιοδρομίας και ιδρυτής/επιστημονικός διευθυντής της EMPLOY EDU, δρ Χρήστος Ταουσάνης.

Όπως δείχνουν ευρήματα της μελέτης, έξι στους δέκα (61%) πιστεύουν πως λόγω της πανδημίας, η φοίτηση στο πανεπιστήμιο έχει γίνει πιο δύσκολη, ενώ το 43% σκέφτεται διαφορετικές επαγγελματικές επιλογές λόγω πανδημίας, με αυξημένη προτίμηση σε κάποιες σχολές.

Φόβοι υπάρχουν και για την αγορά εργασίας που θα βρουν οι νέοι όταν τελειώσουν το πανεπιστήμιο, με έξι στους δέκα να θεωρούν πως η εύρεση εργασίας θα είναι δυσκολότερη στο μέλλον.

Επιπλέον, πάνω από 7 στους 10 μαθητές και μαθήτριες δηλώνουν πως βρίσκουν την παρούσα κατάσταση (της περιόδου της έρευνας) δύσκολη ως προς τη διαχείρισή της (αρκετά δύσκολη το 58,1% και εξαιρετικά δύσκολη το 12%), ενώ πάνω από έξι στους δέκα (62%) επισημαίνουν η οικογένειά τους επηρεάστηκε από την πανδημία και την καραντίνα, π.χ., με απώλεια ή μείωση εργασίας (το 22,2% δηλώνει πως η οικογένεια επηρεάστηκε από αυτή την εξέλιξη σε μεγάλο βαθμό και το 40,6% σε μικρό).

Η θετική πλευρά που μπορούμε να κοιτάξουμε, είναι το 50,6% των εφήβων απάντησε πως η περίοδος της πανδημίας τους επηρέασε προς το καλύτερο όσον αφορά την προσέγγισή τους σε απροσδόκητα γεγονότα. Σύμφωνα και με τον κ. Ταουσάνη: «Ίσως η επίδραση της πανδημίας να βοηθήσει μελλοντικά στην ενίσχυση δεξιοτήτων, που σχετίζονται με τη λήψη αποφάσεων και την αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων, όπως η ευελιξία, η προσαρμοστικότητα και η ανθεκτικότητα, καθώς οι μαθητές έχουν ήδη αντιμετωπίσει σε νεαρή ηλικία μια πρωτόγνωρη κρίση».

«Μπορείς να μας αναφέρεις ένα ή δύο πράγματα, που η πανδημία σε έκανε να συνειδητοποιήσεις ότι είναι σημαντικά για εσένα;» ήταν ένα από τα ερωτήματα που κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές. «Η πλειονότητα των απαντήσεων επικεντρώνεται στην υγεία και την οικογένεια, δεδομένο το οποίο προοιωνίζει και ορισμένες διαφοροποιήσεις σε κοινωνικό επίπεδο, αλλά μεταγενέστερα και σε πολιτικό», σημειώνει ο κ. Ταουσάνης.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET