ΕΛΛΑΔΑ

Η γραμμή 4 του Μετρό έρχεται, αλλά υπάρχει… προμπλέμα με τον σταθμό στα Εξάρχεια!

Στην πλατεία Εξαρχείων και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Στουρνάνη και Σπ. Τρικούπη, θα περνάει η γραμμή 4 του Μετρό. Ο έβδομος σταθμός της νέας γραμμής, με αφετηρία την στάση Βεΐκου, έχει προβλεφθεί να κατασκευαστεί στην πλατεία Εξαρχείων, γεγονός που προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πώς θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο. Κι αυτό γιατί η συγκεκριμένη περιοχή […]

Neopolis Team

21 Φεβρουαρίου, 2019

Στην πλατεία Εξαρχείων και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Στουρνάνη και Σπ. Τρικούπη, θα περνάει η γραμμή 4 του Μετρό.

Ο έβδομος σταθμός της νέας γραμμής, με αφετηρία την στάση Βεΐκου, έχει προβλεφθεί να κατασκευαστεί στην πλατεία Εξαρχείων, γεγονός που προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πώς θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο. Κι αυτό γιατί η συγκεκριμένη περιοχή δεν «επιτρέπει» πολλά πολλά, οπότε μια τέτοια κίνηση κρύβει τους κινδύνους της.

Θ’ αντέξει ένας σταθμός μετρό στην καρδιά της πιο σκληρής γειτονιάς της Αθήνας;

Αυτή ακριβώς είναι και η σκέψη της εταιρείας Ανάπλαση Α.Ε που αυτήν την στιγμή επεξεργάζεται με την Αττικό Μετρό, τρία σενάρια χωροθέτησης του σταθμού στα Εξάρχεια, έτσι ώστε ο ελεύθερος χώρος της πλατείας να διαφυλαχθεί.

Τα σενάρια έχουν διαμορφωθεί ως εξής:

  • τη μεταφορά του σταθμού, ώστε η μία από τις εισόδους – εξόδους του να βρίσκεται μεταξύ των οδών Στουρνάρη και Σπύρου Τρικούπη και η έτερη στις οδούς Τοσίτσα και Σπύρου Τρικούπη. Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας Ανάπλαση με επικεφαλής τον Ν.Μπελαβίλα, η παρέκκλιση της τροχιάς δεν αλλάζει τους σταθμούς πριν («Αλεξάνδρας») και μετά («Ακαδημίας»), όπως έχουν μελετηθεί από την Αττικό Μετρό.

 

  • τη μετακίνηση του σταθμού στην οδό Μπουμπουλίνας, μεταξύ των οδών Τοσίτσα και Στουρνάρη. Με αυτό τον τρόπο μετακινείται, λόγω χάραξης της καμπύλης της γραμμής, ο προηγούμενος σχεδιαζόμενος σταθμός «Αλεξάνδρας» προς στις παρυφές του Πεδίου του Άρεως, αλλά στόχος της συγκεκριμένης χάραξης είναι να εξυπηρετούνται άμεσα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

 

  • την κατασκευή του σταθμού κάτω από την πλατεία Εξαρχείων και τη χωροθέτηση των εξόδων-εισόδων του εκτός αυτής, στις οδούς Στουρνάρη και Τοσίτσα. Όπως υποστηρίζουν από την Ανάπλαση, τα οφέλη της συγκεκριμένης επιλογής περιλαμβάνουν τη διευθέτηση της λειτουργίας της οδού Στουρνάρη, όπου, συνήθως, η λωρίδα κυκλοφορίας περιορίζεται σε μία, λόγω της παράνομης στάθμευσης οχημάτων. Το σενάριο αυτό περιλαμβάνει τη διεύρυνση του πεζοδρομίου στον άξονα της εξόδου με κατεύθυνση το Πολυτεχνείο, όπως και τη χωροθέτηση της δεύτερης εξόδου του σταθμού στην οδό Τοσίτσα, στη γωνία με την οδό Σπυρίδωνος Τρικούπη, πολύ κοντά στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Στόχος, κατά τα στελέχη της Ανάπλαση, είναι να αναβαθμιστεί η οδός Σπ. Τρικούπη με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της πρόσβασης στο Αρχαιολογικό Μουσείο και το Πολυτεχνείο. Η λύση αυτή προβλέπει και την μετατροπή της οδού Τοσίτσα σε άξονα περιπάτου με κατάληξη στον λόφο του Στρέφη.

Γραμμή 4

Η νέα γραμμή του μετρό περιλαμβάνει 15 σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).

Το ζητούμενο στην κατασκευαστική αγορά είναι να επιταχυνθεί η συμβασιοποίηση του έργου, για το οποίο η υποβολή προσφορών θα λάβει χώρα στις 28 Φεβρουαρίου, εφόσον δεν υπάρξει νέα παράταση. Για το έργο αναμένεται να δώσουν τη «μητέρα των μαχών», τα τρία σχήματα των εταιρειών ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens, J&P Άβαξ-Ghella-Alstom και Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy, ενώ δεν αναμένεται, έως το τέλος του 2019, να ολοκληρωθεί η επιλογή του οριστικού αναδόχου.

Εφόσον δεν δοθεί νέα παράταση, θα απαιτηθούν, βάσει του καλού σεναρίου, τουλάχιστον 10 μήνες την ανάδειξη του αναδόχου. Η επιλογή όμως, αρχικά, του προσωρινού αναδόχου, δυσχεραίνεται λόγω των εθνικών εκλογών, οι οποίες θα λάβουν χώρα το αργότερο σε διάστημα επτά μηνών. Ως αποτέλεσμα, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η ανάδειξη του σχήματος που θα υλοποιήσει το έργο-μαμούθ-οκταετούς κατασκευαστικής περιόδου- τοποθετείται για το 2020, ενώ η διαδικασία των υπογραφών έχει μακρύ ακόμη δρόμο. Κι αυτό δεδομένου ότι απαιτείται να εγκριθεί η σύμβαση παραχώρησης του έργου από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να εκδικαστούν ενδεχόμενες ενστάσεις.

Ταυτόχρονα, η πλήρης χρηματοδότηση του έργου δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, έχοντας εξασφαλιστεί μόνον οι πόροι, ύψους 601,2 εκατ. ευρώ, που αφορούν την κατασκευή της βασικής σήραγγας, μήκους 12,1 χλμ., του Μετρό.

ΤΑ ΝΕΑ ΣΟΥ

ΕΛΛΑΔΑ

Η Ελλάδα στο top10 των χωρών που «τραβούν» τους τουρίστες να τις ξαναεπισκεφτούν!

ΕΛΛΑΔΑ

Πύργος Πειραιά: Πλησιάζει το opening ενός από τα μεγαλύτερα ZARA παγκοσμίως!

ΕΛΛΑΔΑ

Η Αθήνα αναδείχθηκε η πόλη που μυρίζει πιο ωραία στον κόσμο, κάτι… βρωμάει εδώ!

SPILL THE TEA

Ο Henry Cavill περιμένει το πρώτο του παιδί με τη Natalie Viscuso και κάτι ράγισε μέσα μας!

SPILL THE TEA

Όλα τα beefs που έχουν απασχολήσει το ίντερνετ τελευταία αν έχεις χάσει επεισόδια!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ

Πανελλήνιες 2024: Τμήματα με χαμηλή βάση αλλά υψηλές προοπτικές, για να έχεις υπόψιν σου!

hashtag

BEST_OF_THE_INTERNET