fbpx

Μια φοιτήτρια που έκανε την πρακτική της στο Spotify κρύβεται πίσω από τα stories του Wrapped!


Μπορώ να πω με σιγουριά ότι δεν υπάρχει κανείς ανάμεσά μας που να μην έχει τσεκάρει τον απολογισμό του Spotify για το 2020. Και να μην είχες πάρει χαμπάρι δηλαδή, με τόσα stories που έπαιξαν τις προηγούμενες μέρες στο Insta και τον καθένα να δημοσιεύει τη δική του λίστα, στάνταρ θα μπήκες να δεις κι εσύ ποια τραγούδια και ποιους καλλιτέχνες άκουσες περισσότερο αυτή τη χρονιά.

Μιλώντας όμως σε πιο συλλογικό επίπεδο, στην Ελλάδα οι προτιμήσεις έβγαλαν το Top Boy, Top καλλιτέχνη για το 2020, ενώ και στη συνέχεια της λίστας είδαμε ότι γενικότερα οι trappers έπαιξαν πολύ. Πράγμα που περιμέναμε αν μη τι άλλο. 

Το Spotify Wrapped, όπως ονομάζεται, είναι μια πολύ fan παρουσίαση, τόσο λιστών με τα δικά σου προσωπικά αγαπημένα, όσο και μεμονωμένων κομματιών ή και νέων ανακαλύψεων που έκανες το έτος που κλείνει.

Ποιος κρύβεται πίσω από αυτή την ωραία σκέψη όμως, έτσι όπως τη γνωρίσαμε τα τελευταία 2 χρόνια και την αγαπήσαμε;

Η αλήθεια είναι πως έχουμε συνηθίσει να γίνονται συνεχώς νέες προσθήκες στις διάφορες εφαρμογές που χρησιμοποιούμε και να μην ενδιαφερόμαστε παραπάνω για το πώς και ποιος τις έφερε στα χέρια μας. Έτσι όμως, δεν παίρνουν ποτέ τα εύσημα τα άτομα που σκέφτηκαν κάτι τόσο χρήσιμο ή πολύ διασκεδαστικό για εμάς. Και είναι λίγο κρίμα όσο να το κάνεις.

Κάτι τέτοιο ισχύει και για τη δημιουργό του Spotify Wrapped λοιπόν, το οποίο υπάρχει ήδη από το 2016, απλώς σε διαφορετική μορφή. Δεν «πεταγόταν» με τον τρόπο που ξέρουμε τα τελευταία 2 χρόνια στην αρχική της εφαρμογής, αλλά ήταν ένα microsite το οποίο έστελνε το Spotify στο email σου.

Η αλλαγή που υπέστη, ήταν κι αυτή που έφερε τεράστια ανταπόκριση από τον κόσμο!

Σύμφωνα με το Forbes, πέρσι παραπάνω από 60 εκατομμύρια χρήστες ήρθαν σε αλληλεπίδραση με το ανανεωμένο Wrapped μέσα σε λίγες εβδομάδες, ενώ στο Twitter έγινε αναφορά γι’ αυτό πάνω από 1,2 εκατομμύρια φορές. Φέτος, μπορούμε να κρίνουμε κι από μόνοι μας πόσο μεγάλο χαμό προκάλεσε, αφού βλέπαμε κυριολεκτικά παντού σχετικά posts και stories ιδιαίτερα την προηγούμενη εβδομάδα.

Ο αφανής ήρωας πίσω από αυτή την… ανανέωση λοιπόν, έχει όνομα και είναι Jewel Ham. Πρόκειται για μια κοπέλα που στα 21 της έκανε την πρακτική της στο Spotify, όταν της ήρθε η εν λόγω ιδέα χωρίς προφανώς να φαντάζεται το αντίκτυπο που θα είχε. Ακριβώς όμως επειδή μιλάμε για μια τόσο επιτυχημένη κίνηση, η ίδια αποφάσισε να βγει και να μιλήσει για τον ρόλο της σε αυτήν μέσω Twitter. Από τη στιγμή που δεν το κάνει το ίδιο το Spotify…

Όπως φαίνεται, είναι λίγο απογοητευμένη από την στάση της εταιρείας που δεν της δίνει τα εύσημα, με τον εκπρόσωπο να αναφέρει πως: «Το Spotify είναι περήφανο που παρέχει σε νεαρά ταλέντα από όλα τα backgrounds την ευκαιρία να δημιουργήσουν, να συνεισφέρουν και να μάθουν δίπλα σε μερικές από τις καλύτερες ομάδες στη βιομηχανία.»

«Από όταν συστήθηκε το κόνσεπτ του Spotify Wrapped, εκατοντάδες υπάλληλοι έχουν συμβάλλει με ιδέες και δημιουργικά κόνσεπτ που έχουν κάνει την εμπειρία αυτό που είναι σήμερα. Ενώ ιδέες που γεννιούνται κατά τη διάρκεια του προγράμματος πρακτικής του Spotify έχουν κατά καιρούς συμβάλλει σε campaigns και προϊόντα, με βάση την εσωτερική μας έρευνα το Spotify Wrapped δεν είναι μια τέτοια περίπτωση».

Η απάντηση της Jewel όμως ήταν να μας δώσει μια ματιά από την εργασία της και δήλωσε πως όταν έκανε την παρουσίασή της, πήγε πολύ καλά και τους άρεσε η ιδέα, και ότι αυτή ήταν η τελευταία της μέρα εκεί.

Ωστόσο, παρά την απογοήτευσή της, παραδέχτηκε ότι δεν την έπιασε και τόσο εξαπίνης, μιας και έχει ξαναδουλέψει για τέτοιες εταιρείες και η τακτική τους είναι πάνω-κάτω η ίδια.

«Δεν είναι συγκεκριμένα το Spotify. Είναι κουλ άτομα. Αλλά αυτές οι εταιρείες έχουν στην κατοχή τους όλο το περιεχόμενο από τους πρακτικάριους», ανέφερε και πρόσθεσε πως «Ήταν καλή πρακτική και πέρασα καλά. Αυτά που ευχαριστήθηκα περισσότερο στο Spotify ήταν κάποια εξτραδάκια – έχουν πολλά σνακ, έχουν δωμάτια για να κοιμάσαι. Αλλά νιώθω πως πρέπει να αποστασιοποιηθώ από όλα αυτά τα προνόμια γιατί δεν μεταφράζονται σε κανενός τύπου αποζημίωση όταν μιλάμε για μια τόσο μεγάλη ιδέα».

Την οποία μεγάλη ιδέα, κουράστηκε πάρα πολύ για να πραγματοποιήσει, αφού όπως δήλωσε «χτυπούσε» υπερωρίες μέχρι τις 4 τα ξημερώματα. Ωστόσο, δεν ήταν κάτι υποχρεωτικό να κάνει, ούτε η ίδια παραπονιέται γι’ αυτό. Αντιθέτως, ήταν πολύ παθιασμένη με το project και θα έκανε τα πάντα να βγει καλό. Θεωρεί όμως ότι αυτό το πάθος συχνά μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα στα νέα παιδιά. Οι εταιρείες πλέον το βλέπουν σαν δεδομένο και δεν είναι εδώ να αξιολογήσουν το πάθος που έβαλες, αλλά τη δουλειά που έβγαλες.

Η Jewel παραδέχεται ακόμα πως νιώθει άσχημα με το τρόπο που βλέπουν οι άνθρωποι τη δημιουργικότητα. «Βρίσκω ότι πολλοί άνθρωποι που είναι creatives το αναγνωρίζουν αμέσως ως κάτι λάθος. Αλλά για ανθρώπους που δεν είναι, νιώθει κανείς πως είμαστε επουσιώδεις.»

Ενώ κλείνει λέγοντας πως «Στο τέλος της μέρας το πρόβλημα εδώ δεν είναι ότι το Spotify μού έκλεψε την ιδέα. Είναι ότι τους την έδωσα. Πιστεύω πολύ στο να δουλεύεις για τον εαυτό σου όταν μπορείς να το κάνεις. Γιατί η προσωπική δημιουργικότητα είναι ισχυρή. Κάνει πραγματικά τον κόσμο να γυρίζει, ιδίως η δημιουργικότητα των μαύρων γυναικών».

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET