fbpx

Έρχονται νέες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, γιατί δεν ήταν ήδη αρκετά τα χτυπήματα!


Αν νομίζατε ότι οι τιμές των ακτοπλοϊκών τους τελευταίους μήνες ήταν πολύ ανεβασμένες, hold their beer μια στιγμούλα, γιατί μπορούν και χειρότερα.

Την ίδια ώρα που κάποιοι κάνουν το σταυρό τους επειδή πρόλαβαν να κλείσουν διακοπές στο πρώτο κύμα ακρίβειας στα εισιτήρια (εκεί μας κατάντησαν), κάποιοι άλλοι βαριαναστενάζουν γιατί δε βλέπουν νησάκι ούτε με κιάλια.

Ο λόγος, οι νέες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά, αφού το ενεργειακό κόστος έχει αυξηθεί ραγδαία και οι επιπτώσεις αποτυπώνονται και στα ποσά που ζητούνται από τους επιβάτες. Αυθόρμητα λοιπόν, μας έρχεται στο μυαλό η ανακοίνωση για το Fuel Pass 2 και προτείνουμε κάτι αντίστοιχο για τα εισιτήρια πλοίων.

Για να κατανοηθεί ωστόσο η κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, σύμφωνα με ανθρώπους που ανήκουν σε αυτόν, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του δρομολογίου. Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολ. που ήταν πέρυσι. Έτσι, ένα πλοίο στη συγκεκριμένη γραμμή θα χρειαστεί μόνο για καύσιμα στο κάθε δρομολόγιο 41.250 ευρώ, από 15.840 ευρώ που χρειάζονταν πριν από ένα χρόνο περίπου.

Επειδή λοιπόν μιλάμε για μια τεράστια διαφορά, μεγάλες είναι και οι συνέπειες που φαίνονται στα εισιτήρια, με την αύξηση συνολικά να αγγίζει ποσοστά 25%-33%. Η νέα αύξηση κυμαίνεται γύρω στο 5% έως 10%, ενώ η προηγούμενη αύξηση, τον Απρίλιο του 2022, έφτανε μεσοσταθμικά το 10% με 12%

Αυξήσεις ανά γραμμή 

Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος το ατομικό εισιτήριο από τα 35 ευρώ αυτή τη στιγμή άγγιξε τα 38 ευρώ αύξηση 8,57%, ενώ στη γραμμή Ραφήνα-Τήνος το ατομικό εισιτήριο από τα 32 ευρώ άγγιξε τα 35 ευρώ αύξηση 9,38%.

Στη γραμμή επίσης Ραφήνα-Άνδρο το ατομικό εισιτήριο από τα 23 ευρώ ανήλθε στα 25 ευρώ αύξηση 8,70%

Από Πειραιά για Νάξο το ατομικό εισιτήριο από 45,50 ευρώ έφθασε τα 48 ευρώ, αύξηση 5,49% ενώ για το ταχύπλοα το ατομικό εισιτήριο στην ίδια γραμμή από τα 63,70 άγγιξε τα 67,40 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος το ατομικό εισιτήριο από τα 82,50 ευρώ διαμορφώθηκε στα 86,50 ευρώ αύξηση 4,85%.

Στη γραμμή Πειραιάς-Πάτμος από τα 50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώθηκε στα 52,50 ευρώ αύξηση 4% και στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος από 44,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώνεται στα 46,50 ευρώ. Στη γραμμή Πειραιάς-Μήλος το ατομικό εισιτήριο από τα 43 ευρώ διαμορφώνεται στα 45,50 ευρώ.

Στη γραμμή Πειραιά-Ρόδος για τέσσερα άτομα με ένα ΙΧ το συνολικό κόστος εισιτηρίων από 466,50 ευρώ διαμορφώνεται στα 489,50 ευρώ αύξηση 4,93%.

Συνολικά, πρόκειται για 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος θα αγγίξει περίπου τα 15 εκατ. ευρώ.

Πάντως, αυτό που ξέρουμε είναι ότι το 2020 ευχόμασταν να επιστρέψουμε στην κανονικότητα για να ξανακάνουμε τη ζωή μας και τελικά αυτό που βρίσκουμε είναι… κάτι ακόμα χειρότερο θα λέγαμε.

#ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΥ

#BEST OF INTERNET

#BEST OF INTERNET